Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Kombi

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza i obecnie produkowana V generacja modelu. Jego debiut poprzedziło zaprezentowanie prototypu Ford Evos koncept w roku 2011. Zaprojektowana przez Chrisa Hamiltona wersja produkcyjna modelu bazuje na części zastosowanych w prototypie rozwiązań stylistycznych. Był pierwszym europejskim Fordem który powstał na platformie podłogowej Ford CD4 platrfom. Model stał się także absolutną realizacją idei globalnego samochodu Forda – jego design ujednolicono zarówno na Starym Kontynencie jak i w Ameryce, choć tam występuje jako Ford Fusion.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4867 mm
Szerokość 1852 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2121 mm
Wysokość 1501 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Prześwit 160 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1585 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 488 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1200 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia

Wybrane oceny

4,8
~Natalia
Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Mondeo V
Uzytkowany od ponad roku kupiony w komisie w Płocku. uzytkowany w mieście plus raz w miesiącu trasa 500 km a w okresie wakacyjnym więcej. sprowadzony z niemiec z przebiegiem ok. 160 tys km. Wygoda siedzeń, wentylowane i ogrzewane skóry, dobra jakoś skór, brak dotychczas większych usterek. full wyposazony, tempomat adaptacyjny, duzy ekran microsoft sync, zastrzezenie co do dotykowego anelu ze nie jest czuly raczej trzeba konkretnie naciskac. uwielbiam jego wygląd. producent nie postaral sie co do felg 16 i 205, wyglada to slabo przy tak sporym aucie. wymiana oleju co 10 tys. gdzies slyszalam ze dwumasa moze sie psuc oraz kosztowna wymiana wtrysków.
4,6
~M M
Kombi 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Ford Mondeo V
W segmencie samochodów D auto bardzo niedocenione. Od lat lat jeździłem autami tej klasy, ale Mondeo objechało konkurencje, szczególnie najpopularniejszego niemieckiego producenta samochodów klasy średniej. Zdecydowałem się na nie ze względu na najlepsze wyciszenie w klasie, ale podczas eksploatacji odkryłem w nim amerykańskiego ducha, chociaż nie spodziewałem się tego. Może to przez automat i silnik benzynowy, choć to sprężyste ( ale nie miękkie) zawieszenie, tak rzadko dziś spotykane pewnie też odegrało dużą role. Po zakończeni leasingu stanąłem przed dylematem. Co dalej, na co zmienić ? W klasie średniej uznałem że nie ma nic lepszego, wyżej jest już tylko premium segmentu E.
4,6
~Markus
Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Mondeo V
Generalnie nie użytkuję go bardzo długo, mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z wygody jakiej doświadczam, z oszczędnością i brakiem problemów z osprzętem oraz z estetycznie wykonanym środkiem i karoserią auta. Silnik nie należy do najmocniejszych ale wystarczy w zupełności do płynnego wyprzedzania i stosunkowo dynamicznej jazdy, do tego mega oszczędny i solidny. Materiały średniej jakości, mimo wszystko nic nie skrzypi i nie hałasuje. Ogrom miejsca, bardzo wygodne fotele. Minusy to mało wrażliwy na dotyk ekran info-rozrywki, dziwne sterowanie klimatyzacją jak i jej działanie, kiepsko wyglądające tylne ledy, jako taka jakość materiałów oraz sporadyczne zacinanie się nawigacji/radia/systemu bluetooth. Jako całokształt na prawdę super. Miałem każde mondeo i w tej klasie nie ma sobie równych. Mogłem kupić sobie kupić klasę premium w tych pieniądzach ale po co mi stary szmelc który w sumie i tak z biegiem czasu podupadł na renomie.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Kombi
8,3 – 10,1
l/100 km
5,5 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo V
Rzeczywiste spalanie wg tankowania jest około 1litr wyższe od wskazań komputera i to podaję . W jeździe miejskiej w zatłoczonym Krakowie musi dostać 11-12L/100km. Trasa autostradą Kraków -Wrocław przy prędkości 150km/h 10,4L/kombi automat 6-bieg/! Przy próbach bicia rekordów oszczędności potrafi być oszczędny , ale przy dynamicznej jeździe żłopie jak smok. Widok 50-70l/100km przy gwałtownym przyspieszaniu to norma. Normy spalania wg producenta do spełnienia, ale tylko przy próbach bicia rekordów jazdy o kropelce. W stosunku do poprzedniego auta Mondeo mk4 ,2.0tdci 140KM - tragedia! /miasto Kraków 7-8L, autostrada 150-160km/h= 5,7L/
9,1
Kombi 1.5 EcoBoost 165KM 121kW
Ford Mondeo V
Auto przy spokojnej jeździe w miarę mało pali. Wynik ok 8-8,5L przy aucie ważącym ponad 1600kg to raczej dobry wynik. Natomiast przy normalnej jeździe, czasami dynamicznej i dość agresywnej spali średnio 10L/100km tak 85% miasto, 15 trasa. Silniczek daje rade w tak dużym aucie, nie jest to może rakieta na wyścigi ale sprawnie napędza auto. Przy wyprzedzaniu dobrze jest zredukować bieg na 4 lub nawet 3 w zależności od prędkości (4 przy 90km/h a przy poniżej 80 nawet 3 bieg), nie ma w tedy problemu z szybkim wyprzedzeniem np. tira. Polecam.
5,5
Kombi 1.6 TDCi 115KM 85kW
Ford Mondeo V
Jeżdżę głównie po autostradach i drogach szybkiego ruchu gdzie staram się utrzymać prędkość 140 km/h. W takich warunkach, z czterema osobami na pokładzie Mondeo spala wg komputera 6 litrów oleju napędowego i raczej tej wartości nie przekracza, a czasami nawet wartość jest niższa. Na drogach krajowych, przy predkościach 100-120km/h schodzę delikatnie poniżej 5 litrów. Mieszkam w Warszawie ale na szczescie nie muszę jezdzić w godzinach szczytu. Poza tymi godzinami w ruchu miejskim spala maksymalnie 6,5l z włączonym systemem start/stop.

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 13
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW od 2019
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 10
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
2 komentarze
Problem z elektryczną klapą
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Klapa elektryczna otwiera się, gdy dochodzi do max otwarcia słychać melodyjkę którą w normalnych warunkach słychać gdy chcemy klapę zamknąć. Gdy naciskamy guzik, aby klapę zamknąć, klapa zamyka się ok 10 cm i blokuje się. W tym momencie klapa nie reaguje na próbę ponownego jej zamknięcia przy pomocy guzika w aucie , na klapie , czy też z pilota.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Mondeo V Kombi