Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2019

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Najsłabszy w zestawie jest diesle 1.6 115KM. Kiepsko wygląda na tle ogromnego nadwozia i też tak samo radzi sobie z tym autem, ale tak naprawdę jest idealnym rozwiązaniem dla flot. Duże przebiegi i jazda poza miastem do celu – to coś dla niego, a duża moc firmom i tak jest nie potrzebna. Prywatnym odbiorcom znacznie bardziej spodoba się benzynowy 1.5 EcoBoost 160KM. Zaskakuje swoją kulturą pracy i werwą. Chętnie rozpędza auto i jest całkiem elastyczny. Jeśli to mało – jest też wariant 2.0 EcoBoost 203 oraz 240KM, a także 187-konna hybryda. Szczególnie ta druga propozycja jest świetna – błyskawicznie reaguje na pedał gazu i ma sporą rezerwę mocy. Flagowy diesel to z kolei 2.0 TDCi 150 lub 180KM i również zasługuje na ciepłe słowo. Co prawda poniżej 2000 obr./min. nic się nie dzieje, ale wystarczy przekroczyć tą granicę, by go polubić. Na dłuższe trasy jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,7 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Wyciszenie + Karoseria + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia

Wybrane oceny

4,8
~Natalia
Ford Mondeo V
Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW
Uzytkowany od ponad roku kupiony w komisie w Płocku. uzytkowany w mieście plus raz w miesiącu trasa 500 km a w okresie wakacyjnym więcej. sprowadzony z niemiec z przebiegiem ok. 160 tys km. Wygoda siedzeń, wentylowane i ogrzewane skóry, dobra jakoś skór, brak dotychczas większych usterek. full wyposazony, tempomat adaptacyjny, duzy ekran microsoft sync, zastrzezenie co do dotykowego anelu ze nie jest czuly raczej trzeba konkretnie naciskac. uwielbiam jego wygląd. producent nie postaral sie co do felg 16 i 205, wyglada to slabo przy tak sporym aucie. wymiana oleju co 10 tys. gdzies slyszalam ze dwumasa moze sie psuc oraz kosztowna wymiana wtrysków.
4,6
~Markus
Ford Mondeo V
Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW
Generalnie nie użytkuję go bardzo długo, mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z wygody jakiej doświadczam, z oszczędnością i brakiem problemów z osprzętem oraz z estetycznie wykonanym środkiem i karoserią auta. Silnik nie należy do najmocniejszych ale wystarczy w zupełności do płynnego wyprzedzania i stosunkowo dynamicznej jazdy, do tego mega oszczędny i solidny. Materiały średniej jakości, mimo wszystko nic nie skrzypi i nie hałasuje. Ogrom miejsca, bardzo wygodne fotele. Minusy to mało wrażliwy na dotyk ekran info-rozrywki, dziwne sterowanie klimatyzacją jak i jej działanie, kiepsko wyglądające tylne ledy, jako taka jakość materiałów oraz sporadyczne zacinanie się nawigacji/radia/systemu bluetooth. Jako całokształt na prawdę super. Miałem każde mondeo i w tej klasie nie ma sobie równych. Mogłem kupić sobie kupić klasę premium w tych pieniądzach ale po co mi stary szmelc który w sumie i tak z biegiem czasu podupadł na renomie.
3,6
~Łukasz
Ford Mondeo V
Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW
Przykro mi to pisać, ale samochód jest przeciętny i pełen małych idiotyzmów pomimo tego co wygląd obiecuje... Miałem wcześniej Mondeo MK IV w Liftbacku i uważam że MK V pomimo udoskonalenia /odświeżenia elementów, w znacznej mierze przyćmiony jest wieloma małymi upierdliwościami przy których człowiek łapie się za głowę i zastanawia się co autor miał na myśli...? Zupełnie jakby auto było projektowane na stołówce w przerwie na kawę... Gdyby nie to, że już MK IV nie produkują i to że firma zaproponowała mi MK V jako służbówkę, to brałbym zdecydowanie raz jeszcze MK IV, tyle że w kombi.

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 19
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 19
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
4 komentarze
uszkodzenie maglownicy
  • Ford Mondeo V Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018
  • układ kierowniczy
  • 88 tys. km
W trakcie jazdy padło nagle wspomaganie. mechanik "specjalizujący" się w fordach, po rozkręceniu stwierdził, że pękła aluminiowa maglownica (!!!), sprowadził używaną (uczciwie zastrzegł, że jak nie zaskoczy oprogramowanie to tylko serwis - i oczywiście nie zaskoczyło - 1000 PLN}. Teraz kolej na serwis 7000 PLN + robocizna. Może ktoś ma w okolicy Warszawy odpowiedni komputer i programy?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford Mondeo V Kombi