Szukaj

Ford Scorpio I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Ford Scorpio I

Lata produkcji: 1985 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Scorpio pojawiła się na rynku w 1985 zastępując w ofercie Forda model Granada. W przeciwieństwie do niego, Scorpio wyróżniał się dość nowatorską, jak na auta swojej klasy, stylistyką. Kształtami nadwozia nawiązywał raczej do studyjnych koncepcji zastosowanych wcześniej przy projektowaniu modelu Sierra. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Scorpio I sprzedawany był jako Granada III, zaś w Stanach Zjednoczonych jako Merkur Scorpio. Jego produkcja zakończyła się w roku 1994.
czytaj więcej

Oceny Ford Scorpio I

Liczba ocen: 248
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Ford Scorpio I

Liczba wpisów: 8
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Głowica i jej mocowanie.
  • Ford Scorpio I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
bardzo awaryjnym punktem scorpio 1 jest głowica i jej mocowanie mowa o silniku 2.0 8V DOHC ZAWSZE TRZEBA ZMIENIĆ NOWE SZPILKI GŁOWICY I NIGDY NIE DOKRĘCAĆ ICH NA WYCZUCIE TYLKO SPECJALNYM KLUCZEM NO I NAPINACZ JEDNORAZOWY, TAK POZA TYM SILNIK NIEZAWODNY BĘDZIE DŁUGO CHODZIŁ ALE NA ORYGINALNYCH CZĘŚCIACH I JESZCZE JEDNO TE AUTA NIE SĄ STWORZONE ŻEBY CHODZIŁY W GAZIE PIERW PADA USZCZELKA POD GŁOWICĄ A POTEM GŁOWICA PĘKA.
Dodane 16 lat temu
3 komentarze
Ford Scorpio I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów