Szukaj

Informacje o FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
Caro 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Silniczek to atut tego autka :) Jest naprawę super. Spalanie na poziomie 7/100km to normalny wynik przy dobrze napompowanych oponkach i zasadach ekonomicznej jazdy. Na trasie z obładowaną przyczepką spalił mi 7/100km. Byłem w szoku, ale to też zasługa naszych dróg, bo jechałem co najwyżej 80km/h, bo jak załapałem ostrą koleinę to nieźle zarzucało :P Most tylni jak na razie ok, choć daje nieźle czadu po gazie niekiedy :)) Po 15 latach spężynka od klamki nawala, ale jest sposób,żeby jej nie wymieniać xD Najgorszy mankament to zacinające się hamulce po zimie, bo syf z tej soli blokuje swobodny ruch tłoczków, więc trzeba od czasu do czasu wyczyścić. Tłumniki co dwa lata trzeba wymieniać - w jednym roku tylni a w następnym środkowy :P Części tanie, więc nie jest źle - trzeba troszeczkę na mechanice znać to takie rzeczy jak wymiana oleju silnikowego z filtrem czy wymiana klocków hamulcowych nie stanowi problemu :D
4,2
~Adam
Caro 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Silnik 1.4 16 V rovera to najlepsze co spotkało poloneza. Jeżdżę polonezem na co dzień i zupełnie nie odstaje dynamiką od nowoczesnych aut (a mamy rok 2020). Silnik ten wyeliminował większość typowych wad poloneza typu duże spalanie, wolna dynamika, problemy z panewkami czy wyciekami oleju. Jeżeli kupować poloneza to tylko z tym silnikiem
4,6
~Avp919
Caro 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Bardzo fajne autko, nie należy słuchać mitów... Wnętrze wykonane z miękkiego tworzywa wszystko przyjemne dotyku nie wygląda jak by miało się rozpasc, wykonanie troszkę toporne ale porządne, wiadomo to lata 90. Auto wygodne, nie trzeba się bać o to że się coś urwie na dziurach.
Średnie spalanie dla FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
8,2
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Caro 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Absolutnie najlepszy silnik jaki polonez mial w swojej ofercie. Moim zdaniem również ekonomiczny; przy spokojnej jezdzie spalanie wynosiło ok.7 l.Na uwage zasługuje fakt że silnik był niewiarygodnie wytrzymały(egzemplarz ktorym jezdziłem przez 10 lat przejechał ponad 300 tys km bez zadnych powazniejszych napraw(silnik) a mowiąc o jezdzie mam na myśli dynamiczną) Z sentymentu wspomne ze osiagi tego modelu w porownaniu do wiekszosci innych samochodow na polskich drogach w latach 90 były niewiarygodnie dobre, jadac w trasie KRK -WAWa 90% samochodow mogłem swobodnie zostawić z tyłu -v max 180km/h moze nawet kilka ponad zależy czy z wiatrem czy pod ;) Autko, jak to polonez szału nie ma ale z tym silnikiem niesamowita frajda, a wszyscy którzy osmiela sie zanegowac co pisze sugeruje zwalic. Pozdrawiam sympatykow i szerokiej drogi życze.
9,3
Caro 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Tutaj zależy od cięzaru i siły nacisku stopy kierowcy i od drogi. Jeśli jeździmy spokojnie to na trasie 6,5-7,5L, w mieście ok 8,5-10L(duży wpływ na spalnie ma przebieg silnika,opony, zmiana biegów itd) mi raz max spalił 13 L ale to była jazda na max mozliwosci tego samochodu:D Normalnie pali mi koło 8,5 litra na 100km w cyklu mieszanym z przewagą cyklu pozamiejskiego.ceny części do poloneza to grosze do silnika troszke gorzej bo częsci są w cenie (naszczęście ja nie musiałem jak narazie nic naprawiać) ale jak sie dba o auto, serwisuje sie je u mechaników z prawdziwego zdarzenia a nie u jurka ze wsi i kupuje sie oryginalne części to autko bedzie chodzic jak w zegarku. Ja osobiście z silnikiem nie miałem dotąd żadnych problemów.
9,7
Caro 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
w mieście przy spokojniejszej jeżdzie troszke ponad 9 l. w większych korkach i szybszym przemieszczaniu się ok. 12 l. trasa spokojna do 110km/h. niecałe 8 l. paliwo to oczywiście gaz.auto dość problemowe i awaryjne.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Caro