Szukaj

Informacje o FSO Polonez Caro 1.5 GLI 82KM 60kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1481 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Achim
Caro 1.5 GLI 82KM 60kW
FSO Polonez
Pierwsza wtopa - pierwsza rejestracja mojego POOLDKA TO 12.1992 rok !!!Odziedziczyłem 21 letnie \"dziecko\". Więcej stał pod \"chmurką\" niż jeździł. Ma 58 tys. Wymieniłem rozrząd, regulacja gaźnika, regeneracja rozrusznika... musze rozebrać mechanizm wycieraczek bo wolno pracują / smar ma 22 lata :) / Całość napraw - 16 godzin pracy, koszty - mechaniczne 350 zł, kpl opon - 230 zł, 7 piw + 1 flaszka na szrocie :) Nie boję się nim pojechać gdziekolwiek bo tylko naprawy głównej nie zrobię pod chmurka :) Spalanie - lekka noga, brak zapędów na wyścigi i jest w sumie ekonomicznie.
4,1
~therunner
Caro 1.5 GLI 82KM 60kW
FSO Polonez
Auto kupiłem za grosze. Od razu spawałem nadkola. Jakoś udało mi się powstrzymać ta korozję. Zrobiły się luzy w przekładni kierowniczej to od razu jak robiłem nową to wstawiłem wspomaganie. Jazda od razu o niebo lepsza. Silnik chodził głośno szczególnie w trasie, wył jak zażynana klacz. Zawieszenie bardzo miękkie, człowiek latał w tym samochodzie. Miejsca bardzo dużo, nawet w 5 osób w trasie. Spore spalanie i mała dynamika maszyny utrudniały podróżowanie. Ogólnie samochód jak na pierwszy to w sam raz. Nie do zajechania. Od kiedy zwalczyłem tą korozję to już nie było problemu z blacharką, aktualny właściciel niedawno przyjechał i o dziwo zero rdzy.
4,2
~marcin.bilkiewicz@wp.pl
Caro 1.5 GLI 82KM 60kW
FSO Polonez
mój polonez była to wersja eksportowa wytrzymał 300tys.km gdyby były sprzedawane polonezy takiej jakości w polsce to może zachodnie zamochody by ich nie wyeliminowały tak łatwo mój polonez był używany na codzień i silnik był nie do zajechania był przekładany do dwóch polonezów pod koniec zaczoł mocno brac olej i pojechał na złom niebył zbyt oszczędzany.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Caro