Szukaj

Informacje o FSO Polonez Hatchback 1.6 87KM 64kW 1986-1991

Lata produkcji: 1986 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1986 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 87 KM (64 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Zgred
Hatchback 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
Przed zakupem,wszyscy mnie ostrzegali,że zaraz zgnije,że pali jak smok,że to,że tamto..niestety,znajomi się rozczarowali,auto od 8 miesięcy stoi pod chmurką,blacha nadal w idealnym stanie,napraw praktycznie zero,co do spalania,to nie wiem,bo jak wcześniej napisałem,nie liczę ile pali,jestem bardzo zadowolony z tego samochodu...zdaję sobie sprawę że to przeżytek,ale wiem jedno,wolę dać 2000 zł za Poloneza w idealnym stanie i utrzymywać go w stanie,który nie sprawia niebezpieczeństwa dla innych użytkowników,niż kupić nowsze auto o kilka lat,dokładać do niego non-stop,bawić się w instalacje gazowe i nie wiadomo co..ma swoje minusy,ale ma też dużo plusów
4,7
~bodziot
Hatchback 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
"autko jest pakowne prowadzi się dobrze nawet w wersji bez wspomagania. Od użytkownika wymaga jednak pewnej ręki (tylny naped i sztywna oś) oraz umiejetnoosci wykonania drobnych napraw i czynności obsługowych niestety model 1800 LE jest konsrtukcja z lat 70 i jego obsługa jest troche bardziej skąplikowana niż tylko lanie paliwa i wymniana rozrzadu i oleju co 10 czy 15 tyś km i klocków ham co 80 tyś. W mojej opini jest to autko dla człowieka który lubi coś w autku podłubać od czasu do czasu a odwdzięca sie prawdziwa i niczym niezakłuconą przyjemnością jazdy "
4,3
~Auto to tylko narzędzie
Hatchback 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
Silnik nie był jeszcze rozbierany, skrzynia biegów - sprzęgło - tarcza sprzęgła nie zmieniana od kupna (z FSO), klocki hamulcowe zmieniane co około 60 000 KM. Spala w granicach 7,7 l/100 km przy prędkości 90 km/godz, maksymalną prędkość osiąga 175 km/godz, parametry nie uległy zmianie od nowego, zwiększyło się tylko zużycie oleju i aktualnie zużywa około 0,25 l/1000km. Przez 12 lat raz tylko z powodu awarji gażnika nie mogłem dojechać nim do celu. Generalnie nie mogę i będę nim jeżdzić do jego natuaranej śmierci.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Hatchback