Szukaj

Informacje o Honda Accord V Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu produkowana w latach 1993-1998. Był to pierwszy Accord wyprodukowany w europejskich zakładach Hondy. Auto znów zwiększyło swoje rozmiary. Równie zdecydowane były zmiany stylistyczne, przeprowadzone pod kątem potencjalnych nabywców samochodu w Europie. Charakterystycznymi elementami modelu były mocno zaokrąglone krawędzie, reflektory w kształcie klina oraz słabo, jak na wersję sedan, zarysowany bagażnik. W 1996 roku Accord IV został poddany drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~kubafif
Honda Accord V
Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
Auto zakupiłem zupełnie przypadkowo, w momencie kiedy do zakupu skłania określona ilość pieniędzy, a nie upodobania. Atutem było także to, że był on relatywnie blisko od mojego domu. Z racji, że miałem kiedyś inna Hondę (konkretniej Civica VI 5D) to zdecydowałem się najpierw oglądać Hondę, w opcji miałem jeszcze Omegę B 2.0 16V. Do rzeczy ... auto było bardzo zaniedbane pod względem mechanicznym, co dało się szybko we znaki. Padało po kolei: akumulator, maglownica, klimatyzacja. Z biegiem czasu i radością jaką sprawiał sprawny Accord auto doinwestowałem tak, aby jedynym zmartwieniem było dla mnie czy w zbiorniku mam jeszcze paliwo, aby połykać kolejne kilometry. Głównie auto użytkowane było po krajówkach ( 80-100 km), a w ruchu miejskim pokonywało niedużo km. W takim trybie jazdy spalanie to od 11,2 do 11,7 l/100km. W zime w ruchu typowo miejskim spalanie jest delikatnie powyżej 12 l/100km. Eksploatacja auta w dzisiejszych czasach nie jest nad wyraz kosztowna. Ceny części są akceptowalne, a wiele napraw można wykonać samemu. Na duży plus na pewno system nagłośnienia oraz skórzane fotele, które odziedziczyłem po poprzednim właścicielu. Na minus na pewno początkowo wpływał stan auta, jednak teraz jest to sprawa dyskusyjna :-) Mimo pokonania już ponad 30 000 km żaden z wahaczy (odpukać!) nie daje o sobie znać. Wymienione zostały jedynie końcówki drążka oraz gumy z tyłu na drążku poprzecznym. Autem po drodze się na prawdę płynie (w porównaniu do Audi A4 B5 czy Mazdy 3). Auto posiada obie osie o zawieszeniu niezależnym Mój egzemplarz ma dobrze zachowana podłogę, a nadkola osobiście zleciłem do wymiany. W aucie wymieniono większość elementów eksploatacyjnych jak kloci, tarcze, wszelkie płyny aż po wycieraczki czy żarówki. Autem śmiało podróżowałem z 4 osobami i bagażami do Zakopanego (340 km) czy Poznania (310km). Uważam że 2,0 to dobry motor, lecz gdyby było to 2,2 to z pewnością byłby tylko plus dla tego auta. Mimo wszystko Accord fajnie wchodzi na obroty, a od 5000 rpm/min czuć, że zaczyna życ. Ogromną nieprawdą jest, że japończyki nie lubią gazu, wręcz przeciwnie. Takie auta mogą robić nawet kilkaset tysięcy km na LPG i nic im się nie dzieje. Trzeba pamiętać o regulowaniu luzu zaworowego. Za całokształt daje 4 gwiazdki tylko dlatego, że samochód mógłby być mocniejszy. Polecam to auto każdemu kto za małe pieniądze chcę mieć dobrze wyposażone auto, żadne Passaty, Golfy, 80-tki, C-klasy, e36-tki Wam tego nie dadzą. Uważam, że posiadanie takiego egzemplarza sprawia niemałą satysfakcję, jednak raczej jest to samochód dla kogoś, kto choć trochę czuję się dobrze w japońskich klimatach. Fani Niemców będą zawiedzeni "brak symetrii na desce, charakterystyczne dla japończyków toporne, ale proste guziki)
4,6
~Bartek R.
Honda Accord V
Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
Uwielbiałem to auto. Może nie jest ładne, ani w jakiś sposób fajne, ale jeździ się nim wyjątkowo dobrze! Powie to i pasażer i kierowca. Świetny silnik, zawieszenie i przestronne wnętrze, fotele nie za miękkie, nie za twarde. Akustyka seryjnego audio jest fantastyczna. Spędzanie czasu w tym aucie to przyjemność. Bezawaryjność skłania do ociągania się z wymianami eksploatacyjnymi, ale nawet to Ci Accordeon wybaczy... do czasu. A dzięki sekwencyjnej instalacji gazowej możesz nim jeździć ciągle, bo na paliwo wydasz mało. Aż do momentu kiedy to auto rozbijesz, czego oczywiście Ci nie życzę. Ja swoją Hondę straciłem przedwczoraj, przez jakiegoś idiotę musiałem kasować latanie, krawężniki i znaki. Przeżyłem i potwierdzam, Honda Accord to bezpieczne auto!
4,5
~Robert Gałkiewicz
Honda Accord V
Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
Dynamiczna niestarzejąca się sylwetka. Auto o dużej dzielności drogowej. Potrafi przewieźć wiele ale jak trzeba to i potrafi zmienić się w rajdówkę. Bezpieczna konstrukcja. Twarda i daje poczucie bezpieczeństwa (przy przypadkowym wjeździe na światłach w tył nowoczesnego R. Megane na Hondzie pękła tylko ramka tablicy rejestracyjnej a dziecko w foteliku nawet się nie obudziło. Nowoczesne pudełko na tik taki nie było wstanie otworzyć bagażnika nie mówiąc o drzwiach z tyłu).
Średnie spalanie dla Honda Accord V Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW 1993-1998
9,1
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Honda Accord V
Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
Niektóre raporty to kosmosik. Kupując to auto na pierwszym rzucie spalil 18l/100, ale coś było nie tak. Po zrobieniu klocków, tarcz, i kilku elementów zawieszenia, które byli totalnie zaniedbane przez poprzedniego właściciela auto pali max. 12l jak poszaleje. Mam ciężką nogę a pali mi po mieście max.10/100. W trasie szczególnie jak używam tempomatu schodzi nawet do 7l gazu. Wiadomo, że Hania lubi wysoki obroty, no ale wtedy też wypije swoje, chociaż nie jest to tak odczuwalne jak w niektórych samochodach. Hmmm, może wreszcie trzebabylo wymyślić nową kategorie- rodzinne sportowe kombi??
9,2
Honda Accord V
Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
Powiem tak, tym autem ciężko zejsc poniżej 10l w mieście. Pewnie dlatego, ze specyfika pracy silnika hond jest taka a nie inna...do 4000 to zadna rewelacja,a powyzej cisnienie idzie w góre:) W miescie pali mi nawet 12l i wiem,ze jest w stanie więcej...teraz jeden bak próbuje bawic się w ekodriving i juz mnie cholera bierze. Najdziwniejsze jest to,ze auto wcale jak dotąd mniej nie pali.Nie wiem moze zle cos robie staram sie zmieniac biegi na poziomie 2000.Dobrze,ze mi tak nie zostanie:) W trasie przy dynamicznej jezdzie pali 8 9 litrów. Uważam, ze to bardzo przywoity wynik-biorąc pod uwage, ze czesto korzystam z 3. Raz sprawdzilem zrobic 200 km przy 90 i spalanie mnie zaszokowało - nie wiem czy było to 7l na 100km.
11,2
Honda Accord V
Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
Spalanie zależy chyba od kaprysu auta (haha). Przy dodatniej temperaturze (od 7 do 40 st. C) niezależnie od tego ile mu się wstawia to spala od 11 do 11.9 litra. Ponad 12 litrów osiągnąłem robiąc cały zbiornik gazu (ok 340 km) typowo po mieście oraz jadąc autostradą z załadowaną przyczepką i z 4 osobami.

Usterki Honda Accord V

Liczba wpisów: 23
Samochód nie chce odpalić z kluczyka
  • Honda Accord V Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW 1996-1998
  • silnik
Ciężko palił, po jakimś czasie padła turbina. Turbina po regeneracji, głowica też była regenerowana, pierścienie były jeszcze w dobrym stanie to nie wymieniałem, uszczelka pod głowicą wymieniona, swiece dobrze grzeją. Samochód(accord V '96 2.0 tdi) nie chce palić z kluczyka natomiast z popychu odpala zaledwie po niecalym metrze wystarczy że troche przetoczą sie koła i pali jak zła. Wypalone 2 gniazda zaworowe, na 1 tloku nie było kompresji, 2gi troche przepuszczał, padła turbina, przepalony olej w kolektorze między głowicą a turbiną. Zregenerowana turbina, głowica. Wymieniona wyszczelka pod glowicą, zawory.
Oczekuje na rozwiązanie
gotowanko :d
  • Honda Accord V Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW 1995-1998
  • układ chłodzenia
Witam , mam wersje amerykanska accorda rok 95 , problem objawia sie następująco.Po niedługim czasie od uruchomienia silnika woda zaczyma sie gotowac i ucieka wezykiem ktory powinien prowadzic do pojemniczka wyrownawczego ( ktorego nie ma bo poprzedni własciciel wstawil w jego miejsce filtr powietrza , brakowalo miejsca xd) woda zaczyna sie gotowac i ucieka mimo tego ze temperatura ktora wstazuje auto jest niby w normie. Silnik nie jest zatarty ,rozprzezony , pracuje wprost slicznie. Z gory dziekuje i pozdrawiam nie mam pojecia dopiero sie zabieram , jak narazie mysle co to moze byc a opcji jest wiele
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Brak prądu w szybach.
  • Honda Accord V Sedan 2.0 i S 131KM 96kW 1993-1996
  • instalacja elektryczna
Witam. Kupiłem accorda z 1996 roku 2.0i es, w którym nie działały elektryczne szyby w przednich drzwiach. Poprzedni właściciel, który był pierwszym od nowości właścicielem, powiedział, że to ma być wina panelu (przełączników) od szyb. Zobaczyłem po ile na allegro chodzą takie panele i wyszło że ok. 80 zł dlatego skusiłem się na to auto. W domu po wyjęciu tych przełączników okazało się, że te przełączniki są już wymienione bo pisze na nich "accord 95" co świadczy o tym, że są np. ze Słomczyna albo z allegro. Rozebrałem drzwi od pasażera i znalazłem rozłączoną kostkę po złączeniu jej okazało się, że szyba się opuszcza elektrycznie, ale nie podnosi. Ktoś specjalnie rozłączył tę kostkę aby mówić kupującemu, że wystarczy wymienić tylko panel i będzie w porządku. Gdyby ktoś miał coś mądrego do powiedzenia proszę o maila na adres arkadiuszwojnaro@wp.pl. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Accord V Kombi