Szukaj

Informacje o Honda Accord VIII Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Klasa średnia

Bestseller to benzynowy silnik 2.0l 156KM i w sumie nie ma w tym nic dziwnego. Cena jest akceptowalna, a wyposażenie całkiem niezłe. Ponadto auto okazuje się całkiem zrywne, szczególnie na wysokich obrotach. Silnik chętnie kręci się aż do odcięcia, a jeśli 156KM to mało – jest jeszcze wariant 2.4l 201KM. Co prawda są elastyczniejsze motory, ale ten jest wyraźnie żwawszy od słabszego brata. Prawdziwy szał to jednak 2.2-litrowy diesel. Ma 150KM, jest mało problematyczny, zrywny, elastyczny i oszczędny – ciężko powiedzieć o nim cokolwiek złego. No, może tylko cena to przesada, ale to wina wysokiego cła. Jest coś jeszcze – wariant 180-konny, który uwalnia większość sportowych ambicji tego auta.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 96,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Tomek
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Jechałem wieloma autami, SUVami, sedanami, VANami - klasy średniej i premium. Honda accord jest mistrzem komfortu, ma perfekcyjną pozycję kierowcy, nie bolą plecy jak w SUVach czy wielu sedanach, kierownica jest idealnie nachylona, fotele są jedne z najbardziej wygodnych, na których siedziałem, idealnie trzymają o bokach, podłokietnik we właściwym miejscu, półka na drzwiach po lewej stronie tam gdzie ma być - wzór komfortu jazdy. Wsiada się do samochodu trudno - trzeba mocno zgiąć nogi w kolanach, trudno się też wychodzi, ale po zajęciu miejsca za kierownicą - bajka. Zawieszenie jest zestrojone pośrednio, raczej miękko, bardzo dobrze tłumi nierówności, ale też przy ostrym pokonywaniu zakrętów nie przechyla nadwozia - można bez obaw szybciej wchodzić w zakręty. Przestrzeni dla kierowcy oraz pasażera z prawej - ogromna ilość, nie znam drugiego samochodu z tak dużą ilością przestrzeni z przodu, natomiast z tyłu .... dzieci wejdą i będą podróżować wygodnie, dorośli też, chociaż robi się wtedy ciasno. Wszystkie szyby są przyciemnione przez co słońce nie grzeje w ręce i nogi. Bagażnik jest dość duży, mały otwór ładunkowy - zdecydowanie nie jest to samochód do przewożenia paczki styropianu. Nie znam drugiego takiego samochodu, w którym ma się wrażenie, że silnik zachęca do wkręcania na wysokie obroty, przy 6,5 tysiącach czuje się, że silnik chce się jeszcze szybciej kręcić, zmiana biegów przy wysokich obrotach - bez problemu, sprzęgło, skrzynia idealnie dobrane. Samochód reaguje błyskawicznie na ruchy pedałem gazu po wkręceniu do powyżej 4,5 tysiąca obrotów i jest bardzo szybki i zrywny - bardziej niż pokazują oficjalne statystyki. Na autostradzie (niemieckiej) jadąc 200km/h nie czuć, żeby silnik się męczył i chętnie przyspiesza dalej. Zmiana biegów bardzo krótkim drążkiem z mechanicznym odczuciem wbijania biegów - bajka. W samochodzie nic się nie psuje, trzeba tylko regularnie wymieniać olej i filtry plus wymiany elementów eksploatacyjnych - w hondzie dobrze jest zmieniać częściej olej, bo silnik kręci się często wysoko, oraz normalne są okresowe dolewki oleju, jeżeli kręcimy często silnik do 7 tysięcy obrotów (a ten silnik to uwielbia). Przy zwykłej jeździe w mieście oraz na autostradzie accord jest bardzo dobrze wyciszony. Honda accord VIII nie jest samochodem dla starszego pana z wąsem i brzuszkiem, nie jest samochodem dla młodego chłopaka, który nic w życiu jeszcze nie pokazał, nie jest samochodem dla gadżeciarza czy audiofila - honda accord jest dla osoby, która uwielbia komfortową jazdę do pracy i cieszy się samą komfortową jazdą, która czasami musi przejechać 600km dziennie i wysiadając z samochodu nie chce czuć się zmęczona i znużona podróżą, honda accord jest dla osoby, która jeżeli trzeba to jest w stanie wykorzystać potencjał silnika i znacznie nadgonić spóźnienie, dla osoby mającej doświadczenie w wydobywaniu mocy z wolnossących silników przy operowaniu obrotami i właściwymi przełożeniami, ale przede wszystkim dla osoby, która kocha motoryzację. Accord to nie passat czy mondeo - czyli coś co jeździ, jakoś tam wygląda, byle jak się prowadzi i nic nie reprezentuje sobą - accord to coś więcej. Bardzo szkoda, że już takich samochodów nie robią.... została jeszcze mazda 6 - ale ma zdecydowanie odmienny charakter niż accord - niemniej będzie moim następcą accorda, jak ten już "wyzionie ducha".
4,1
~Mateusz
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Piękny samochód, bardzo trwały mechanicznie - praktycznie nic się nie psuje! Przez 2 lata i 35 tys. km musiałem wymienić tylko sworzeń wahacza i klocki. Naprawdę trwałe auto! Silnik 160 tys. km - zero problemów. Bardzo dużym atutem jest świetne wyciszenie wnętrza oraz jego jakość wykonania - materiały wysokiej jakości, nic nie trzeszczy i nie skrzypi, silnik z kabiny prawie niesłyszalny - jedyne co słychać to opony. Samochód to typowa limuzyna - silnik 150 KM nie ma sportowego zacięcia, za to wystarczającą moc do dynamicznej jazdy (choć można by się spodziewać po nim więcej). Niestety jak trzeba coś wymienić to ceny części są wysokie (musiałem naprawić parę rzeczy po poprzednim właścicielu). Karoseria jest mankamentem tego auta - jest bardzo miękka (zarówno blacha jak i lakier). Zdecydowanie odradzam w czarnym kolorze (choć kusi niesamowicie) - bardzo łatwo się rysuje niezależnie od dbania (lakiery Hondy są bardzo miękkie i cienkie), bardzo łatwo powstają wgniecenia (miękka blacha), praktycznie niemożliwe do utrzymania w ładnym stanie. Miałem z tym sporo wydatków i problemów - bezskutecznie. Plus taki że na ten moment w 10-letnim aucie brak rdzy.
4,6
~rychu
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Posiadałem w swoim życiu samochody marki alfa romeo i fiat , uwielbiałem alfę romeo za wygląd ,wrażenia z jazdy i dynamiczne silniki jtd , niestety ze względu na to że coraz więcej diesli jest pod lupą ekologów musiałem zmienić markę , maiłem określony budżet , chciałem w miare dynamicznego auto , które ma dobrą opinie jeśli chodzi o awaryjność, oraz możliwość zainstalowania instalacji lpg w aucie , po weryfikacji dużej ilości marek , została Honda Mazda i Kia , padło na Honde które w swoim segmencie jest najdroższa , już wiem dlaczego , jest bezawaryjna jeśli chodzi o skrzynie i silnik jak i zawieszenie proste w obsłudze przez mechaników , znosi dobrze gaz, oraz jest dobrze wyposażone , tak właśnie stalem się posiadaczem Hondy accord z silnikiem 2,0 , po kupnie odrazu umówiłem się na montaż instalacji gazowej , która powoli mi się zwraca
Średnie spalanie dla Honda Accord VIII Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016
8,2
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Spalanie w miescie i na trasie abrdzo duzo odbiegają od siebie. na trasie to nawet 6 litrów przy spokojnej jezdzie autostradą do 120. Czasami wyprzedzić, ale bez dynamiki. W mieście na krótkim dystansie to 7,5-8 litrów. Załączam swój raport dla niedowiarków: https://streamable.com/7655ws Leję tylko 98 oktan Wymiana oleju co 10-12 tys km. Jak na razie problemy z tylnymi oknami z tyłu, bo nie zamykaja sie automatem do góry, ponieważ odbijaja jakby napotykały opór. Sądzę, ze to tylko kwestia podpięcia pod komputer i ustawienie jeszcze raz modułu komfortu lub granic szyb.
7,6
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Spalanie w miescie i na trasie abrdzo duzo odbiegają od siebie. na trasie to nawet 6 litrów przy spokojnej jezdzie autostradą do 120. Czasami wyprzedzić, ale bez dynamiki. W mieście na krótkim dystansie to 7,5-8 litrów. Załączam swój raport dla niedowiarków: https://streamable.com/7655ws Wymiana oleju co 10-12 tys km. Jak na razie problemy z tylnymi oknami z tyłu, bo nie zamykaja sie automatem do góry, ponieważ odbijaja jakby napotykały opór. Sądzę, ze to tylko kwestia podpięcia pod komputer i ustawienie jeszcze raz modułu komfortu lub granic szyb.
8,0
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Dane dla PB 95. Po przejechaniu 100 tys. km. (zacząłem go użytkować jako 3-latka z przebiegiem 45 tys. KM) moja Honda wskazuje średnie zużycie ze 150 tys. km (od nowości) na poziomie 7,7. W mieście zużywa mi 8,5-9,5 w zależności od temperatury powietrza. Na autostradzie, przy prędkości powyżej 120 km/h "the sky is the limit", czyli rośnie w tempie logarytmicznym. Przy 140 km/h i średnio załadowanym aucie spalanie to około 8-8,5l/100 km. W trasie poza autostradą, w trybie ekonomicznym, z prędkością poruszania do 110 km/h i wyprzedzaniu wszystkiego co jedzie wolniej, zwalnianiu w każdym przypadku ograniczenia prędkości, spala do 6,5l/100 km. Samochodu używam na co dzień w mieście, a w trasy wyruszam około 1x w tygodniu. Jeśli ktoś nie ma ciężkiego kopyta, to ten silnik potrafi naprawdę zdumiewać swoją oszczędnością. Polecam zarówno samochód, jak i ten rodzaj silnika.

Usterki Honda Accord VIII

Liczba wpisów: 10
Czujnik ustawienia świateł mijania.
  • Honda Accord VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po 25 tys.km padł przedni czujnik ustawienia świateł mijania - xenony są samopoziomujące, automatycznie się ustawiają, czujniki są dwa, jeden z przodu, drugi z tyłu, reagują na zmianę obciążenia samochodu. Z tego co wiem, podobna przypadłość dotyczyła także poprzedniego modelu Accorda. Objawem tej usterki, jest praktycznie brak widoczności w czasie jazdy w nocy, bo światła świecą prosto w ziemię przed autem, jak halogeny. Wymiana oczywiście ma być w ramach gwarancji, chociaż do tej pory jeszcze nie otrzymali tej części, czekam już 4 tygodnie.
4 komentarze
Wspomaganie i sciganie w prawo
  • Honda Accord VIII Sedan 2.2 DTEC 150KM 110kW 2008-2016
  • układ kierowniczy
Witam mam taki problem ze czasem gdy odpalam autko zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem i nie mam wspomagania ale nie raz gdy wyłączę i znowu włączę silnik to zniknie czasem po kilku próbach...dodatkowo coś mnie strasznie ściąga w prawa stronę i kierownica przy skręcaniu w prawo (ze wspomaganiem jak działa :P) chodzi leciutko a w lewo ciężej co to może być? pomóżcie jeśli wiecie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwierany dach: rdzewiejąca ramka pod uszczelką dachu.
  • Honda Accord VIII Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Wersje z otwieranym dachem, np. Executive, rdzewiejaca ramka pod uszczelka otwieranego dachu. Objawy: nie domykajaca sie klapa szklana dachu, wada produkcyjna, pokrywa dachu wymienialna na gwarancji, czas naprawy ok. 30 minut
Honda Accord VIII Sedan