Szukaj

Informacje o Honda Accord VIII Sedan 2.2 i-DTEC 180KM 132kW 2008-2016

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Klasa średnia

Bestseller to benzynowy silnik 2.0l 156KM i w sumie nie ma w tym nic dziwnego. Cena jest akceptowalna, a wyposażenie całkiem niezłe. Ponadto auto okazuje się całkiem zrywne, szczególnie na wysokich obrotach. Silnik chętnie kręci się aż do odcięcia, a jeśli 156KM to mało – jest jeszcze wariant 2.4l 201KM. Co prawda są elastyczniejsze motory, ale ten jest wyraźnie żwawszy od słabszego brata. Prawdziwy szał to jednak 2.2-litrowy diesel. Ma 150KM, jest mało problematyczny, zrywny, elastyczny i oszczędny – ciężko powiedzieć o nim cokolwiek złego. No, może tylko cena to przesada, ale to wina wysokiego cła. Jest coś jeszcze – wariant 180-konny, który uwalnia większość sportowych ambicji tego auta.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2199 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85X96,9 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Typ silnika i-DTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Jacek
Sedan 2.2 i-DTEC 180KM 132kW
Honda Accord VIII
Mam ten samochód od roku (służbowy) więc co nieco mogę napisać. Poprzednio jeździłem Audi A4 limousine B8 w benzynie 170km z turbiną. Oba samochody świetne, ale każdy z nich jednak inny. W Hondzie przede wszystkim znakomity jest silnik, chociaż czasem jeszcze te 30-40 koników by się przydało aczkolwiek nie ma problemu z dynamicznym wyprzedzaniem. Duża elastyczność i dobre przyspieszenie. Spalanie w Warszawie 8 litrów a nogę mam „dynamiczną” (Audi spalało 14 litrów benzyny). Na trasie do Chorwacji średnie spalanie wyszło 6.5 litra przy prędkościach na autostradzie 150km/h ale i 50km/h na gierkówce. Jadąc np. na 6 biegu 140km/h chwila moment i bez redukcji jest 170km/h jak trzeba podgonić. Bardzo dobre wykończenie wnętrza, czarna podsufitka, kierownica skórzana, fotele skóra-alcantara aczkolwiek pewne niuanse jeśli chodzi o wykonanie były lepsze w Audi…. ale nie będę się rozpisywał, to są detale. Design deski jak komu się podoba. Ja nie narzekam, dodatkowo czerwone podświetlenie zegarów. Wszystkie przyciski w zasadzie intuicyjnie rozmieszczone więc ergonomia ok. Chłodzony schowek, porty usb oraz fajna sprawa doświetlanie zakrętów. To działa. Nie mam pełnej opcji jeśli chodzi o LKAS itp., ale to co jest w zupełności wystarcza. Fotel kierowcy wygodny, podgrzewany z podparciem lędźwi. Na tylnej kanapie miejsce w zasadzie tylko dla dwóch osób, trzy to ciasnota. Dłuższa trasa odpada na jazdę w pięć osób . Ja jestem niski i z przodu jest miejsca w sam raz. Jak ktoś jest duży to może nie czuć się komfortowo. Dodatkowo mam panel nawigacji, telewizji oraz kamerę cofania co bardzo ułatwia życie przy parkowaniu sedanem. Minusy: - Od początku przy bardzo szybkiej zmianie biegów czasem nie wchodzi 3 bieg i to jest wręcz niebezpieczne np. przy wyprzedzaniu. W serwisie mówią że jest wszystko ok. a nie jest. W samochodzie w tej cenie i o zacięciu sportowym ze znaczkiem TypeS to niedopuszczalne - bardzo miękki lakier. Po jednej zimie i dużej dbałości z mojej strony, bez mycia na szczotach itp. są już swirle. Bardzo łatwo się rysuje - regulacja wycieraczek – funkcja auto w zasadzie ok. , ale już przy pracy ciągłej jak staniesz na światłach wycieraczki dalej chodzą szybko. Moja renówka 99 miała system wyłączania wycieraczek jak samochód stawał i tylko co kilkanaście sekund przejechały… drobiazg ale denerwuje - w sumie mały bagażnik w sedanie i wchodzące zakola, do tego mały otwór (ale biorąc sedana byłem na to przygotowany. Nie ma gdzie przyczepić gaśnicy - bardzo delikatne plastiki na tunelu środkowym we wnętrzu samochodu, niezmiernie łatwo się rysują - dziwna polityka przeglądów Hondy. Przykładowo po roku wyskakuje komunikat o konieczności zrobienia normalnego przeglądu, ale w następnym miesiącu może być konieczna kolejna wizyta w serwisie np. na wymianę filtra przeciwpyłowego. Na przeglądzie normalnym nie mogą awansem wymienić od razu filtra dopóki komputer nie zasygnalizuje
4,8
~andy59
Sedan 2.2 i-DTEC 180KM 132kW
Honda Accord VIII
Fantastyczne auto. To jest moje 16 auto (w kolejności nabycia i użytkowania). Cieszę się nim już prawie 3 lata.I wciąż nie mam dość.
4,5
~Akator
Sedan 2.2 i-DTEC 180KM 132kW
Honda Accord VIII
posiadam to autko od roku i jak narazie cieszę sie tylko jazdą, mam nadzieję, że tak będzie do końca :)

Usterki Honda Accord VIII

Liczba wpisów: 10
Czujnik ustawienia świateł mijania.
  • Honda Accord VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po 25 tys.km padł przedni czujnik ustawienia świateł mijania - xenony są samopoziomujące, automatycznie się ustawiają, czujniki są dwa, jeden z przodu, drugi z tyłu, reagują na zmianę obciążenia samochodu. Z tego co wiem, podobna przypadłość dotyczyła także poprzedniego modelu Accorda. Objawem tej usterki, jest praktycznie brak widoczności w czasie jazdy w nocy, bo światła świecą prosto w ziemię przed autem, jak halogeny. Wymiana oczywiście ma być w ramach gwarancji, chociaż do tej pory jeszcze nie otrzymali tej części, czekam już 4 tygodnie.
4 komentarze
Wspomaganie i sciganie w prawo
  • Honda Accord VIII Sedan 2.2 DTEC 150KM 110kW 2008-2016
  • układ kierowniczy
Witam mam taki problem ze czasem gdy odpalam autko zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem i nie mam wspomagania ale nie raz gdy wyłączę i znowu włączę silnik to zniknie czasem po kilku próbach...dodatkowo coś mnie strasznie ściąga w prawa stronę i kierownica przy skręcaniu w prawo (ze wspomaganiem jak działa :P) chodzi leciutko a w lewo ciężej co to może być? pomóżcie jeśli wiecie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwierany dach: rdzewiejąca ramka pod uszczelką dachu.
  • Honda Accord VIII Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Wersje z otwieranym dachem, np. Executive, rdzewiejaca ramka pod uszczelka otwieranego dachu. Objawy: nie domykajaca sie klapa szklana dachu, wada produkcyjna, pokrywa dachu wymienialna na gwarancji, czas naprawy ok. 30 minut
Honda Accord VIII Sedan