Szukaj

Informacje o Honda Civic VI

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Oceny Honda Civic VI

Liczba ocen: 1 459
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Hondziarz,od,3lat
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
honda była moim drugim samochodem, kupiłem ej9 z 2001r i zakochałem sie w japońskiej motoryzacji. Początkowo kupiłem z silnikiem d14, ten is z 90km, bylem bardzo zaskoczony jego dynamiką ale moze to dlatego ze pierwsze auto to opel astra f 1.4, po roku zdecydowałem sie na swapa d16y8 i lekkich modach. Wyszło około 140koni, petarda. Mam po prostu zaciesz i banan na twarzy jak za kazdym razem kiedy włącza się vtec. Na światłach passaty, golfiki łyka jak chce. Obecnie ciut brakuje mocy, wiadomo że z czasem chcemy więcej i zbieram na swapa ale juz b seri, może b18c4 albo jak sie uda uzbierać na b18c6 z integry, pozdro
Dodane 4 lata temu
4,4
~Kacper
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
Hondę mam od 4 lat, zakupiłem ją po przeczytaniu opinii na tym portalu i w zasadzie wszystko, co wymienili jej użytkownicy się sprawdziło. Jest to na prawdę bezawaryjny samochód, w okresie 4 lat użytkowania wymieniłem w niej (oprócz rzeczy eksploatacyjnych typu rozrząd, olej, opony, sprzęgło): aparat zapłonowy, przewody hamulcowe, kilka razy podciągałem hamulec ręczny, reperowałem rdzę na nadkolach z tyłu. Rdza niestety wychodzi dalej, bez porządnego jej usunięcia i zakonserwowania nie uda się jej pozbyć. Auto nie jest dobrze wyciszone, ale co też oczekiwać od taniego samochodu do jazdy na co dzień, poza tym od czego ma się radio :) Mój egzemplarz z silnikiem D15Z3 niestety bierze olej, myślę że dolewam około 4l oleju w rok jazdy, rocznie robię ok. 15 tys. kilometrów. Poza tymi wadami to na prawdę świetny samochód, który nadrabia bezawaryjnością i niskim spalaniem. Mam 15 letni gaz - sekwencję i auto spala maksymalnie 9 l LPG na 100 km. Miejsca w środku też jest dużo jak na takie niewielkie auto, po złożeniu siedzeń z tyłu można przewozić dużo rzeczy - robi się prawie kombi. Podsumowując - świetny, tani samochód na początek :)
Dodane 4 lata temu
4,2
~były hondziarz
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
To było moje pierwsze auto, którym jeździłem 13 lat. Gdyby nie rdza, jeździłbym nim pewnie dalej. Kupiłem z przebiegiem 100 tys km (pewne 100 tys - auto krajowe i serwisowane w ASO), sprzedałem po 13 latach z przebiegiem 245 tys. Przez ten czas dzielnie i bezawaryjnie służyło. Przez pierwsze 100 tys km (czyli do 200 tys) można było mówić: lać paliwo i olej zmieniać. Po tym czasie powoli trzeba było dokładać, ale zaznaczam, że trzeba było wymienić cześci które były w tym aucie od nowości. Zawieszenie tył (wszystkie tuleje, amortyzatory) wytrzymało 230 tys, zawieszenie przód 240 tys (amory były jeszcze dobre). Jedną gwiazdkę daję za blacharkę - tylne nadkola przez ten czas musiałem robić dwa razy, w podłodze mimo konserwacji podwozia pojawiały się dziury. Zawiodło mnie raz (poza paroma incydentami z akumulatorami) - gdy klęknął dolny sworzeń i koło mi odpadło. Najgorsze że słyszałem te stuki i jeździłem po stacjach diagnostycznych żeby powiedzieli co to tak stuka - wszyscy mówili że nic nie widzą. Potem sworznie wymieniałem już profilaktycznie co dwa lata.
Dodane 5 lat temu

Raporty spalania Honda Civic VI

Liczba raportów: 1 419
Średnie spalanie dla Honda Civic VI
6,2 – 9,5
l/100 km
5,7 – 5,9
l/100 km
7,6 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Jadąc na 5 biegu średnią prędkością 100-110 udaje się osiągnąć w trasie spalanie na poziomie 5.3. Jadąc 120 spalanie rośnie do około 7-7.5, a zwiększając prędkość na autostradzie do licznikowych 140-150 spalanie gazu oscyluje na poziomie 10-11, a czasem nawet i 12 litrów przy 160. Ogólnie autko w mieście przy dynsmicznej jeździe pali 10l/100km, przy spokojnej i zmianie biegów poniżej 2.5tys obr/min to spalanie schodzi poniżej 7 litrów , nawet do takich 6.2-6.5 (jeżdżę po Warszawie i średnia spalania jest bardzo różna, ale zazwyczaj 30 litrów gazu starcza mi na 300 kilometrów)
Dodane ponad rok temu
8,0
Honda Civic VI
Liftback 1.4i 90KM 66kW
Bardzo ekonomiczne auto. Silnik może i ma 90 koni, ale w ogólnym rozrachunku gdzie buda wazy nieco ponad tonę, naprawdę żwawo i dynamicznie jeździ, przy tym przyjemnie brzmiąc powyżej 3k obrotów. Sam silnik jest tak elastyczny, ze aż dziwne. 5 bieg 45km/h bez problemu i nie tryrkocze. Brakuje 6 koniecznie nadbiegu w trasie, gdyż 100km/h i 3k obrotów nie jest zbyt dobre, 140 przy prawie 4. Wytrzymuje wszystko, a części tanie i bardzo łatwo dostępne. Mój egzemplarz „daje olej” gdyż dolalem po wymianie oleju zaledwie 50ml. Świetna opcja na dojazdy do pracy, które nawet i wyglada oraz daje frajdę przy kręceniu tego do odciny. 100kg złomu w bagażniku przewiezie, 5 osób wchodzi z delikatnym problemem i raczej uznałbym 4ro osobowy. Z przodu ogrom miejsca, fotele zadziwiająco wygodne. Po prostu - świetny samochód za przystępne pieniądze. Tani i dobry. Należy jedynie nie zapominać ze to Honda i olej lubi, nadkola i progi jezeli nie sa zgnite to były robione, a wyposażenie (lampka, nawiewy, el. Szyby) działają różnie, za to mechanika to proste, trwałe i niezawodne elementy które z lewarkiem i kompletem podstawowych kluczy zrobimy sami pod domem
Dodane 2 lata temu
10,2
Honda Civic VI
Liftback 1.4i 90KM 66kW
To moja pierwsza Honda i nie mam porównania z innymi. Jest zgazowanna . Działa na gazie bez zarzutu. Silnik po regulacji zaworów działa równiutko i ładnie się zbiera. Jeśli chodzi o spalanie to dopiero po zakupie znalazłem słabe informacje o dużym spalaniu. Bo takie jest w porównaniu do raportów innych użytkowników. Nie udało mi się zejść poniżej 9.2 litra gazu, ale z drugiej strony nie jestem w stanie dojść do wartości powyżej 11 litrów gazu. Potrafię naprawdę czasem skatować to auto i jężdzić do odciny i praktycznie do 180 km/h. Uważam, ze to jeszcze nie tak źle. Nie wazne jak się jeżdzi i tak spali średnio 10-10.5 litra . Jedynie spalanie benzyny jest dziwnie duze bo jest praktycznie takie samo jak gazu. Lubie wiedzieć ile pali moje auto, dlatego sprawdzałem to wielokrotnie. Nie wiek jak inne Hondy silnikiem 1.4 , ale podobno tak jak mój D14z4, tak mają.
Dodane 5 lat temu

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Dodane 14 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 46
3,3
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Zakładałem u nich instalację STAG, montaż został zrobiony po łebkach szybko i niechlujnie, jeździłem kilka razy na poprawki, ze strony warsztatu zbywanie klienta i brak zainteresowania problemem. Zamontowali niewłaściwe wtryskiwacze, potem niewłaściwe dysze - łącznie 4 wizyty z czego 2 razy odesłali mnie żeby przyjechać kiedy indziej bo akurat nikt nic nie wie/ nie ma szefa...
Dodane 10 lat temu
5,0
Honda Civic VI
Hatchback 1.6 126KM 93kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z...
Dodane 12 lat temu
3,0
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. Mianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne)...
Dodane 14 lat temu
Honda Civic VI

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów