Szukaj

Honda Civic VI Hatchback 1.5 90KM 66kW 1995-1997

Informacje o Honda Civic VI Hatchback 1.5 90KM 66kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 131 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~mops
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Honde kupiłem 2 lata temu, wybierałem pomiędzy: golf III, astra I, toyota corolla, bmw 3 i hondą - kierowałem się niezawodnością, spalaniem (nie chciałem diesla), charakterem. Generalnie nie zawiodłem się choć teraz zastanawiałbym się pomiędzy civic 1,5 vtec econom 114 km a toyota corolla ben. 90 km wersja 6g. Musiałem przyzwyczaić się do częstszej zmiany biegów jeśli chodzi o bardziej dynamiczną jazdę. Honda zawiodła mnie raz gdy odmówiła posłuszeństwa w trakcie jazdy stając - spaliła się cewka zapłonowa, ale po za tym spisuje się bardzo dobrze. Brak mocy przy niskich obrotach można sobie odbić ciesząc się świetnym prowadzeniem oraz wnętrzem z charakterem.
Dodane 15 lat temu
4,6
~Pablito21Oni
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Auto warte polecenia. Niezawodne, ekonomiczne precyzyjne stworzone z głową pełne ciekawych rozwiązan, dobrze się prowadzące, troszke głośne, ale i tak komfortowe i bezpieczne. W swojej klasie gabarytowej cenowej jakościowej i wiekowej nie do pobicia.
Dodane 15 lat temu
4,2
~tadziu
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Bardzo udany model, chyba najpopularniejsza generacja civica, trzeba naprawdę na siłę doszukiwać się jakichś mankamentów, żeby nie lubić tego auta. Jeśli chodzi o ten rocznik, cenę, jakość i ekonomię to nie ma nic lepszego. Jeśli chce się kupić benzynowca to tylko japończyka, jeśli z kolei diesla, no to tylko niemca.
Dodane 16 lat temu
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Hatchback 1.5 90KM 66kW 1995-1997
6,2
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Wspaniała samochód. Pali tyle co seicento 900ccm a w porównaniu do niego to kolos i rakieta. Można jechać ekonomicznie nawet do 3500 obrotów przy lekkiej nodze. Na piątce ekono działa nawet do 140 km/h.Bardzo długa skrzynia. Nie potrzeba non stop wajchować Samochód stworzony w długie trasy. Na krótkich dystansach spalanie również jest przyzwoite(8- 8.5l LPG). W zimę praktycznie nie wzrasta. Podstawa to dobra sekwencja ( na byle czym nie będzie chodziła) i jeżdzisz jak za darmo. Srednio na pełnej butli (34 litry) przejeżdzam w lato 450 km a w zime 400 km. Nie wiem jak w miescie bo nie jeżdze ale przewiduje że spalanie nie przekroczy 9 l LPG. Najlepiej jeździć w górnym przedziale trybu ekonomicznego czyli od 2700 do 3500 obr/min. Bo poniżej tego zakresu strasznie się muli i spalanie wbrew wszelkim prawom zamiast maleć to wzrasta i to drastycznie. Polecam wszystkim lubiącym jezdzić komfortowo i bezawaryjnie za niewielkie pieniążki. Honda z tym silnikiem to najekonomiczniejsze auto z tamtych lat. Demon przyspieszenia to to nie jest ale zadowolenie na stacji rekompensuje ten drobny braczek w zupełności. Zawsze można jeżdzić dynamicznie. spalanie wzrasta a Honda staje się Hondą. Cieszy możliwośc wyboru sposobu jazdy którego nie dają inne auta.
Dodane 15 lat temu
6,0
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Jestem posiadaczem Hondy Civic od lutego 2008 i na razie żadnych zastrzeżeń. Moje auto posiada bardzo udaną wersję silnikową 1.5 90Km (szkoda że nie 114 no, ale i tak nie nażekam). Jak na takie auto spalanie jest rewelacyjne i to wcale nia przy mułowatej jeździe bo Honda takiej nie lubi. Były dwie awarje. Popsuła się stacyjka (130 pln), i rezystor dmuchawy (150 pln). Jeżeli chodzi o spalanie to jes prosty przelicznik. Na jednym zbiorniku (50L) robię 700Km w mieście (zakorkowany Poznań) i 1000Km na trasie. Pozdrawiam. Globus.
Dodane 17 lat temu
6,1
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 90KM 66kW
W mieście 7,2-8,5 ale najczęściej koło 7,5 więc wyśmienicie biorąc pod uwagę że to zakorkowany Wrocław, ale bardzo dużo zależy sposobu używania tego samochodu, tzn nie znosi niskich obrotów szczególnie na biegu 3 i wyższym, zmiana biegów kolo 3500rpm i spalanie jest takie jak wyżej, a jak sie wcześniej zmienia biegi i na zbyt niskich obrotach go trzyma to spalanie wzrasta i to drastycznie(raz nawet 11l), więc w przypadku tego samochodu zasada ecodriving´u czyli zawsze na najwyższym możliwym biegu nie zawsze się sprawdza, oprócz tego na tych niskich obrotach jest strasznie mułowaty. W trasie przy średniej prędkości 90/5l 120/6,5, 140/7,5 - wiec również bardzo dobrze.
Dodane 17 lat temu

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Dodane 14 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów