Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.4 i 83KM 61kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 83 KM (61 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 80 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Mariusz
Hatchback 5d 1.4 i 83KM 61kW
Honda Civic VIII
Użytkuję to auto od nowego przez 9 lat , jak do tej pory bezawaryjne. Miałem tylko problem z lewym łożyskiem pod amortyzatorem, zaczęło skrzypieć. Samochód jak na swoje wymiary bardzo praktyczny i pojemny. Oszczędny w mieście , silnik może trochę słaby ale wystarczający . Można tym dość dynamicznie jeździć  ale trzeba trzymać wysokie obroty. Wcale nie odstaje od innych , nie jest mułowaty gdy ma conajmniej 3,5 tys obrotów. Całość to konstrukcja znana i sprawdzona , zawieszenie dość twarde ale mocne. Auto na codzień do miasta idealne.
4,5
~raf
Hatchback 5d 1.4 i 83KM 61kW
Honda Civic VIII
długo się zastanawiałem nad civiciem 5d, rozważałem mini morrisa, lecz przeważył komfort i przestrzeń w kabinie, jej nowoczesny design i domniemana niezawodność hondy. tą ostatnią zweryfikuje czas, lecz tego czego nie można civicovi VIII odmówić to niesamowitego wyglądu in & out. Nie każdemu się spodoba, ale zdecydowania zwraca uwagę i wybija się z fali przeciętności VW i audic. Fabryczny zestaw audio przyzwoitej jakości, nawet audiofile nie powinni narzekać, żałuję że nie ma wejścia usb lub ipod / iphone ale młodsze modele chyba już mają
2,9
~ZW
Hatchback 5d 1.4 i 83KM 61kW
Honda Civic VIII
Samochód kupiłem ze względu na piękny design zarówno w środku jak i na zewnątrz. Zaskoczył mnie jednak słabą jakością materiałów. Serwis Hondy w Łodzi to prawdziwa katastrofa. Po roku padł termostat, niby drobiazg, ale gdyby nie siarczysty mróz, to nie wiem jak bym ich zmusił do naprawy. Gdy wreszcie stwierdzili, że jednak jest zepsuty, trzeba było czekać 25 dni na naprawę. Na pytanie: co by było gdyby na przykład była to usterka uniemożliwiająca jazdę, to oczywiście wcale nie muszą zapewniać samochodu zastępczego, a oczekiwanie na części może trwać nawet 3 miesiące. Dzięki temu zdarzeniu już wiem, że nigdy więcej nie kupię Hondy.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 50
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
16 komentarzy
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
16 komentarzy
Honda Civic VIII Hatchback 5d