Szukaj

Informacje o Honda CR-V IV SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Często wybierany jest benzynowy motor 2.0l 155KM. I nic w tym dziwnego – jest najtańszy i całkiem niezły. Lubi wysokie obroty i ma niewielki zapas mocy, ale CR-V ma z nim raczej łagodne usposobienie. Podobnie jest z dieslem 2.2l 150KM. Ten z kolei jest nieco przyjemniejszy podczas jazdy, bo jego elastyczność jest wyraźnie większa. Najnowsze serce to jednak diesle 1.6l 120KM. Tak mała moc w sporym SUVie nie wróży nic dobrego, ale w praktyce nie jest źle. Motor jest zaskakująco zrywny, a mocy brakuje dopiero przy wyższych prędkościach.

czytaj więcej
Powagosław
Brawa dla księgowych Hondy, którzy ze zrozumieniem potraktowali kwestię przeniesienia prototypu CR-V do realiów produkcyjnych. I wszystko, co dobre w tym prototypie dziś można podziwiać w nowym SUV-ie Hondy. A jest czym cieszyć oko. ~Powagosław
Luzacjusz
Lepiej niż w poprzedniej generacji, ale wciąż nic takiego, za co warto umierać. Chyba że ktoś kocha przerośnięte crossovery z dużymi kołami, słoniowatą sylwetką i tyłkiem od Jennifer Lopez. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4300 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Łukasz Pacut
Honda CR-V IV
SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Autko kupiłem na początku jak weszło do produkcji bardzo śliczny samochód w kolorze czerwieni przyciagał i nadal po 5 latach przyciaga spojrzenia. Samochód sprawnie przyspiesza gdy jedzie sie w 2 osoby gdy mamy 5 osób na pokładzie plus pełny bagażnik czar pryska i samochód sprawia wrażenie jak by gdzieś 50KM uciekło ale to tak jak w większości przypadków. Bardzo dobrze trzyma się drogi jest ciut sztywny i lepiej omijać nim bezdroża i większe nierówności drogi. Na początku był dość paliwożerny ponad 11.5 litra/100km przy normalnej jeździe po krajowkach, po 40 000 silnik się dotarł i spalanie na poziomie 9.5 litra/100km wersja 4x4. Przez 5 lat i 105 000 km nic się nie zepsuło nawet Żerniki ksenonowe są od nowości. Tylko przed dłuższą podróżą warto sprawdzić poziom oleju w silniku gdyż kontrolka poziomu oleju w silniku lubi raz na 15 000 km pokazać nam że istnieje i 0.5 litra oleju lepiej mieć w bagażniku. Miejsca z przodu jest wystarczająco a pasażerowie tylnej kanapy też nie mogą narzekać miejsca na nogi jest naprawdę dużo. Bagażnik bardzo pakowny 5 osób i każdy spokojnie znajdzie miejsce w nim na swoje bagaże. Suma sumarum jak bym miał możliwość cofnąć czas to kupił bym go jeszcze raz tylko pomyślał bym o instalacji lpg.
4,2
~adam_turlej
Honda CR-V IV
SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Super auto na jazdy po mieście i krótkie trasy. Bezawaryjne i tanie w obsłudze. Wnętrze może nie jakieś super ale na bardzo dobrze przemyślane. Materiały nie porywają ale po czterech latach auto jest nadal w środku ładne i nie zniszczone. W porównania do japońskiej konkurencji z tej półki cenowej jest bardzo dobrze. Prowadzi się nadspodziewanie dobrze, po przesiadce z Subaru nie miałem wielkiego dysonansu. Trakcja i zawieszenie bardzo dobrze zrównoważone, hamulce SUPER. Jedynie co to prześwit bardzo mały to jest bardziej wysokie kombi niż SUV. Auto nie jest totalnie ani szpanerskie ani terenowe. Jest po prostu dobre, ale niestety też nudne. Jak ktoś lubi samochody to się w nim zamęczy z nudów.
4,2
~piotr
Honda CR-V IV
SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Ogólnie samochód oceniam pozytywnie. Plusy są takie: dobrze wyciszony, najwięcej przyjemności sprawia ruszanie z miejsca tym samochodem, dość obszerna kabina, świetne rozwiązanie składania tylnej kanapy, jakość wykończenia jest ok, wszystko czytelne i dobrze rozmieszczone, spoty bagażnik jak na suv, dobrze się prowadzi, choć jak dla mnie, trochę za twardy. Minusy są takie: silnik 2.0 w mojej ocenie jest zbyt słaby, mimo 155 km nie da się energicznie przyspieszyć, na wyższych obrotach staje się zbyt głośno, spalanie jest wysokie około 11 litrów w mieście, przy otwieraniu tylnej klapy, można skaleczyć palce, skrzynia automatyczna w wersji benzynowej ma tylko 5 przełożeń, to zbyt mało na takie możliwości silnika, zbyt mały prześwit, po zajrzeniu pod samochód, wyłania nam się swego rodzaju garb, który znacznie ogranicza możliwości terenowe.
Średnie spalanie dla Honda CR-V IV SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW 2012-2014
8,9
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Honda CR-V IV
SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Mogłyby być oczywiście niższe, ale wiedziałem na co się decyduję. To nie jest małe autko z silnikiem benzynowym 1.2 czy nawet duże rodzinne na ON. Na trasie przy delikatnej jeździe można zejść do 7,0l/100km. W mieście 10l to standard. Nie pomaga tutaj ani tryb auto-stop ani tryb Eco. Miałem diesla co palił na trasie 5l a w mieście 7,5l ale koszty awarii rujnowały mój portfel. Decydując się na wolnossącą benzynę liczę, że niezawodność tej jednostki wynagrodzi mi wyższe koszty za PB95, tym bardziej że rocznie robię nie więcej niż 8000km. Koszty przeglądów do tanich nie należą. Do 60000km każdy z sześciu po 1200zł :-(
7,8
Honda CR-V IV
SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
CRV 2013, Lifestyle. Jeżdżę spokojnie, głównie po mieście, jeśli wyjeżdżam poza miasto to zazwyczaj autostrada. Przejechane 20000 km i komputer pokazuje 8.2 l/100km, można mu wierzyć, porównywałem z dystrybutorem. Poza miastem udało mi się zejść do 6.7l/100km. Mierzone spalanie na autostradzie przy 140 km/h wychodzi 12-12.5 l/100km. Przy 120-130 spalanie "schodzi " do 9 l/100km i to jest chyba optymalna prędkość na autostrady. W mieście 10 l/100km. Generalnie wszystko zależy od stylu jazdy. Na plus koszty serwisu 426 zl za pierwszy "duży" przegląd z wymiana oleju i filtrów: oleju i kabinowego. Wcześniej był Accord 2.4 w benzynie 201 km, tego silnika brakuje w ofercie CRV. Wiadomo Unia Europejska. Ogólnie już 6 lat z Hondą i nie miałem żadnych problemów z samochodami, pewnie następna też będzie Honda.
13,0
Honda CR-V IV
SUV 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Maksymalne zużycie 17,5 l/100km to przy jeździe 210km/h, średnie czyli 11,5 l/100km cykl mieszany ale jazda dynamiczna. Przy naprawdę spokojnej jeździe czyli jakieś 90 km/h poza miastem spokojnie można zejść do 10 l na 100 km. UWAGA przy LPG Obowiązkowo Regulacja zaworów w salonie hondy niecałe 300 zł a spada znacznie spalanie i wrasta moc - polecam zaraz po montażu LPG oraz potem co 30000 km. Generalnie LPG to dobry wybór przy tym samochodzie. Szkoda tylko że nie ma 200 KM.
Honda CR-V IV SUV