Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Nowy Hyundai Elantra

Cena od: 111 400 PLN

Oceny Hyundai Elantra

Liczba ocen: 235
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Kamil
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Za tę cenę to auto nie ma sobie równych. Wnętrze wygląda tak, jak dopiero później zaczęły je robić np. Mercedesy - deska rozdzielcza zwrócona do kierowcy, wyświetlacze połączone w jeden panel. Ciężko teraz uzasadnić dopłatę kolejnych 50-100 tysięcy za podobne samochody innych marek, gdzie w tej dodatkowej kwocie dostajemy tylko jakieś drobiazgi w wyposażeniu, mało znaczące w codziennym użytkowaniu auta. Kupiłbym ponownie. Jedynie mogłaby być do wyboru wersja z lepszym silnikiem - 1.6 zrywny niestety nie jest. Oczywiście są tego plusy: w teorii taki silnik powinien przejechać bez problemu milion kilometrów, ma też niskie zużycie paliwa.
Dodane 4 miesiące temu
4,6
~Piotr
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
Ogólnie oceniam auto na 4,5. Po 10 miesiącach użytkowania. Zawieszenie dla mnie za mało stabilne, brakuje wielowahacza z tył, czuć to szczególnie na progach zwalniających i na szybkich łukach. Plusem jest, że belka to rozwiązanie nie generujące kosztów serwisowych. Kilka razy zaparował mi tylny reflektor w sezonie jesień-zima. Raz elektroniczny ręczny się zablokował podczas zmiany z P na D, dopiero powtórne wrzucenie P i D uwolniło tylne koła. No i te nieszczęsne zawiasy tylnej klapy, zabierają sporo bagażnika. Na plus spasowanie, nic nie trzeszczy zimą czy latem. Wyciszenie akceptowalne do 120 km/h, potem głośno. Silnik wyraźnie za słaby, 2.0 byłoby idealne. Nie jestem fanem skrzyń CVT ale ta w Elantrze wypada bardzo pozytywnie, nie irytuje podczas codziennej jazdy. Niska masa, zwinny samochód jak na swój rozmiar. Ogrom miejsca, wyposażenie zaskakuje, ale automat od wycieraczek żyje swoim życiem, podobno dla tego, że bazuje na kamerze a nie czujnikach deszczu jak to bywa w starszych autach. Patrząc przez pryzmat tego co oferuje rynek w 2024-25 to ciężko o lepszy wybór w kategorii sedan, mazda 3 wychodziła 20tys drożej z podobny wyposażeniem.
Dodane 5 miesięcy temu
4,3
~Paweł
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
Auto póki co bezawaryjne. W moim odczuciu Hyundai nieudolnie próbuje naśladować europejskie marki premium. Bo auto niby wszystko na wyposażeniu ma. Obsługa głosowa, która jest ale daleko jej do tej choćby z aut grupy VAG o BMW nie wspominając, a wiem o czym piszę bo jeździłem zarówno BMW 3, jak i Audi A6 oraz Arteonem. Auto niby poprawnie trzyma się drogi ale do stabilności ww. marek mu daleko. Reasumując- bardzo przeciętne auto, ani super wygodne ani super sportowe. Niczym nas nie zaskoczy, zarówno pozytywnie jak i negatywnie.
Dodane 10 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra
6,1 – 10,2
l/100 km
5,4 – 7,3
l/100 km
6,2 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Bardzo oszczędny silnik,dużo daje skrzynia CVT,120km/h=2500obr/min Spalanie w trasie,(bo tylko tak eksploatuje) od 5.8l do 7.3l/100 LPG. Każdy przejazd to ok 800-1000km po autostradzie w D,NL,B.Tempo zawsze tempomat na 120km/h,skrzynia ustawiona na Sport i 8 bieg (wten sposób obniża obroty silnika o 200 obrotów na min).Przejechanie 100km=14-15Pln Zbiornik 67l podnosi podłogę o 4cm. Podpięty pływak,wchodzi 60l LPG. Ceny lpg w B=0.66eu,NL=0.75eu,D=1.05eu. Butla spokojnie wystarcza na przejechanie Niemiec. Instalacja Stag,wtryski Barrakuda,instalacja ustawiona po korektach ,,0" problemów,na LPG przejechane 6tys km.Gorąco polecam !!!
Dodane 4 miesiące temu
5,7
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Auto spala bardzo mało paliwa, instalacja gazowa moim zdaniem nieopłacalna. Niejeden Diesel spala więcej, niż ta Elantra. Poruszam się głównie na trasie dom - praca - dom, ok. 40 km. Spalanie przeważnie oscyluje w granicach 4,3 - 4,6 l na 100 km w trasie nie przekraczając 100 km/h i poruszając się z prędkościami 60-80 km/h (ze względu na gęste zabudowania, ograniczenia prędkości i wysokie mandaty w Polsce), ze średnią prędkością 55-60 km/h. Spalanie znacznie podbija jazda po mieście, gdzie Ela łyka ok. 8 l na 100 km. Mój rekord to 3,5 l na 100 km. W trybie SPORT lub przestawiając skrzynię w tryb S spalanie wzrasta, co wynika z większych obrotów trzymanych przez silnik, tj. ok. 2,3-2,5 tys. na min., w trasie wtedy spala ok. 5,5-5,8 l/100 km. Po odbiorze z salonu i w okresie docierania spalał ok. 1 l więcej niż podałem wyżej. To chyba jedyny samochód, w którym producent podaje wyższe spalanie niż osiąga użytkownik. Spalanie na autostradzie i drodze ekspresowej: przynajmniej 5,5 l na 100 km/h do 6,5 l/100 km, przy jeździe ok. 120-140 km/h, ze średnią ok. 80-90 km/h. EDYCJA Z DNIA 04.04.2024 r.: podtrzymuję swoją poprzednią opinię. Po 40 tys. km spalanie średnie w okolicach 5.1-5.2 l/100 km z ok. 40.000 km. W trasie bajka.. Koreańczykom należą się owacje na stojąco za ten silnik, który w trasie bije hybrydy i diesle na głowę pod względem spalania. Przeliczając ceny benzyny 6.5 i średniego spalania 5 l/100 km - daje to wynik 32,5 zł/100 km a z instalacją gazową byłoby to pewnie w okolicach 25 zł/100 km. Moim zdaniem kompletnie nieopłacalnym biznesem jest montaż gazu, gdyż na 100 km zaoszczędzimy ok. 7 zł, co przy moim obecnym przebiegu wynoszącym 40 tys. km. daje przez 1.5 roku wynik 2.800 zł. I dużo, i mało jednocześnie. Uważam, że jeżeli kogoś stać na konia to i na owies, dlatego "ulepszanie" tego arcydzieła techniki gazem jest zbędne.
Dodane 2 lata temu
4,4
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Przy 100km/h=4,0l,przy 120km/h=4,8l Po mieście nie jerzdżę. Dojerzdżam do pracy w NL,tempomat 110-120km/h z dystrybutora średnia 4,5-4,8.Komputer przekłamuje 0,3l CVT robi robotę,przy 110km/h równe 2000obr/min
Dodane 5 miesięcy temu

Usterki Hyundai Elantra

Liczba wpisów: 42
Dziwne odgłosy z silnika
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam posiadam Hyundai Elantra 1,6 128km benzyna i od jakiegoś czasu słyszę dziwne dźwięki podczas jazdy dochodzące z komory silnika. Gdy auto jest jeszcze nie rozgrzane i jadę powoli przy obrotach silnika między 1900 a 2000 dotykając tylko lekko gazu pojawia się dziwny dźwięk jak by klekotanie zaworów , gdy wcisnę gwałtowniej to nie słyszę tego dźwięku. Gdy silnik jest ciepły słychać jak by mniej ale to nie zawsze. Na biegu jałowym nie słychać tych dźwięków na zimnym silniku ani na ciepłym . Chodzi o to że nie mogę powoli przyspieszać łagodnie ponieważ wtedy te dźwięki się pojawiają , gdy przyspieszam gwałtownie i redukuję biegi po kolei z równoczesną mocniejszą reakcją na pedał gazu to tego dźwięku nie słychać. Auto przyspiesza normalnie , silnik pracuje dobrze więc nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Proszę o jakieś sugestie , ASO nie pomogło. Przebieg samochodu to 140000
Dodane 7 miesięcy temu
Oczekuje na rozwiązanie
Luźne sprzęgło
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 29 tys. km
po weekendowej trasie około 1000km głównie autostradami, w jedną stronę działało wszystko cacy, na powrocie zauważyłem, że pedał sprzęgła chodzi inaczej i zaczął łapać bardzo nisko, juz przy delikatnym popuszczeniu sprzęgła pojazd zaczyna jechać. Zaznaczę, że prowadzę dość spokojną jazdę bez zrywu, usilnego wyprzedzania, choć dość często hamuje silnikiem i redukuje biegami, przy średnio 2tyś obr, wyzszy wbijam przy 2,5 - 3,5 jak na benzynę przystało.. aby wbić bieg głównie 1,2 oraz wsteczny potrzebne jest maksymalne wciśnięcie pedału sprzęgła, inaczej drążek się blokuje i dopóki nie wcisnę całego pedału, przy innych biegach funkcjonuje tak jak powinno i funkcjonuje tak jak wcześniej, przy wyprzedzaniu czy wprowadzeniu pojazdu do obrotów 3-3,5 tys przy zmianie biegów zawsze towarzyszyło delikatne drganie na pedale sprzęgla, po tej trasie zupełnie tego nie ma, pedał sprzęgła jest jakby dużo luźniejszy chociaż odbija normalnie, przy wprowadzeniu auta na wyzsze obroty i dynamicznym zmianie biegów auto nie ma charakterystycznego '' Ciągu bądź lekkiej zadyszki podczas szybkiej zmiany biegów na wyższych obrotach ( miało miejsce to podczas wcześniejszego prowadzenia pojazdu tak jak to normalnie w pojazdach bywa ) Natomiast podczas redukcji biegów pojazd zachowuje się normalnie i ma ten delikatny '' ciąg czy jak to nazwać delikatne zaduszenie czy jaką kolwiek reakcje podczas zmiany biegów '' Pedał sprzęgła również jest luźny z początku jakies 30% potem już zaczyna łapać opór, choć taka jak wspomiałem wcześniej muszę wciśnąć do końca aby zmienić bieg ( nie tylko niskie biegi są problemem, większe też zaczeły się czasem blokować ) Dzwoniłem do serwisu ale najbliższa wizyta 5 marca a auto musi codziennie jeździć, Pan coś wspominał o zużyciu Tarczy sprzęgła, choć na tyle niedoświadczony w tym temacie nie jestem aby przy spokojnej jeździe tarcza sprzęgła się wykończyła przy ledwo 30 tyś, chyba, że są robione z plastiku.
Dodane 9 miesięcy temu
Oczekuje na rozwiązanie
Samoczynne włączanie się abs w trakcie jazdy
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 900 tys. km
Włacza sie od czasu do czasu (sądząc po dźwięku wg mojej opinii) układ pomocniczego hamowania. Hałas jest dośc znaczny i bardzo podobny własnie do ABS. Najgorsze jest to, że robi się to w trakcie jazdy i trzeba natychmiast się zatrzymać. Na tę chwile spotkało mnie to kilka razy gdy powoli jechałem, ale boję się co będzie przy większych prękościach. Usterka zanika po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilkunastu sekund aż akumulator odłaczy automatycznie się od elektroniki wewnetrznej. (ta sama Elantra od lakieru, wycieraczek, etc...) Nie chce juz tego złomu, to jest bardzo niebepieczny samochód.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
4,8
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
lpg w elantrze temat wygląda następująco można zamontpwać nawet w serwisie tylko problem z gwarancją się pojawia w zależności od serwisu a więc tak lpg można zamontować tylko trzeba się liczyć w wypaleniem gniazd zaworowych po ok70 tys aczkolwiek może być to i 100 tys koszt tej naprawy w aso ok 1700-2000 wymiana na mocniejsze i dożywotnie gniazda więc reasumując koszt...
Dodane 11 lat temu
4,8
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 5 tys. km
użytkowana przez: 115 tys. km
a więc nadszedł ten moment 122tys km głowica obiawy bo i zaoszczędzę innym bezsensownych wymian części innych niż te które powinny być zrobione (gaśniecie na zimnym im chłodniej tym częściej i wypadanie zapłonu, nierówna raca na jałowym ) ciśnienie na cylindrach do 11 barów przy sprawnych koszt naprawy wraz z wymianą rozrządu (wyciągnięty jak guma w gaciach bądż jak w...
Dodane 6 lat temu
4,5
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC BLITZ
przebieg: 15 tys. km
użytkowana przez: 73 tys. km
teraz elantra ma 88t tys na liczniku gaz jak smigał tak śmiga nadal instalacja brc filtry wymieniam co mniej więcej 10 tys silnik pracuje równo choć przepustnice musiałem przeczyścić parę minut i po problemie awarja tylko jedna ułamało się łożysko na sprzęgle przez co krzywo łapało wymiana całości 1000zl więc jak na 4 lata eksploatacji w zasadzie bez Kosztowo
Dodane 8 lat temu
Hyundai Elantra

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów