Szukaj

Informacje o Hyundai i10 I Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Auta najmniejsze
Podstawowy silnik benzynowy 1.1l o mocy 69KM jest cichy, pod warunkiem, że nie wchodzi na wysokie obroty. Przy okazji pozostaje stosunkowo zrywny i nie powinien sięgać po więcej niż 6l benzyny na 100km. Do miasta będzie w sam raz. Na trasę już nie, bo od tego jest mocniejszy motor 1.2l 85KM. Mógłby miej palić, ale za to pozwala na swobodne podróżowanie. Ciężko jednak uniknąć wysokich obrotów, gdy większy zastrzyk mocy okaże się potrzebny.
Powagosław

Pierwszej generacji udało się zaistnieć na rynku, druga ma walczyć o status lidera albo przynajmniej jednej z czołowych sił w segmencie małych samochodów. Paradoksalnie, to drugie może być łatwiejsze, bo Hyundai ma już w Europie swoją renomę, a i10 wygląda na dobrze skrojony produkt.

~Powagosław
Luzacjusz

Jest lepiej niż było, jest nawet lepiej od pierwowzoru, którym dla i10 jest Kia Picanto. W sumie, wszyscy dziś mogą powiedzieć, że Hyundaiowi znów wyszedł samochód wizualnie ciekawszy niż można się było spodziewać. W Fiacie i Volkswagenie też tak mówią.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1086 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 66 KM (49 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 99 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Mateusz.
Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW
Hyundai i10 I
Po pierwsze primo najważniejsze: to auto nadaje się JEDYNIE do jazdy miejskiej. Wjazd na jakąkolwiek autostradę jest nieporozumieniem. Auto moi rodzice kupili w salonie. Obecnie ma już ponad 8 lat i co nieco mogę o nim powiedzieć, ponieważ na początku jego posiadania było autem na którym się uczyłem jeździć. Auto idealne do miasta, ale tylko i wyłącznie. Małe zgrabne z ekonomicznym silnikiem. Moja mama, główna użytkowniczka tego wozidełka określa je jako "idealne dla kobiety". Ja się nie wypowiadam, bo posądzą mnie o szowinizm. Faktem jest, że podczas kupna dealer powiedział, że 80% klientów kupujących te auta to kobiety. Pozostałe 20% to głównie osoby +60 z wyjątkami oczywiście. Jako całokształt daję uczciwe 4 ponieważ jest to przyjemne auto do jazdy miejskiej ale totalnie nienadające się na dłuższy wyjazd poza miasto.
3,0
~Marian
Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW
Hyundai i10 I
Posiadam auto od 4,5 roku w tym czasie najechało 28500km - nie wiele. Autko żony, więc tylko po mieście jeździ. Pomijając spalanie z samochodu byłem przez pewien czas zadowolony. Niestety czar prysł! Zaczynając od rdzewiejącej klapy bagażnika - ASO nie poczuło się do naprawy gwarancyjnej! Po usterki zawieszenia! Łączniki wymienione, gumy stabilizatorów nadwozia wymienione - stosunkowo tanie zabiegi! Górne podpory amortyzatorów wymienione - DROGA ZABAWA! A teraz do wymiany/regeneracji jest przekładnia kierownicza - BARDZO DROGA ZABAWA! Biorąc pod uwagę przebieg i bez szkodową przeszłość auta większość tych usterek jest nie do pomyślenia! Dlatego uważam zakup Hyundai'a i 10 za duży błąd! Dodam tylko iż części zamienne do tego pojazdu nie są łatwo dostępne, co z częstotliwością usterek gwarantuje spory ból głowy!
4,7
~stinkpink
Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW
Hyundai i10 I
Swietny samochod. Polecam wszystkim ktorzy jezdza w przewadze po miescie. Mozna narzekac na wyzsze spalanie niz podobne samochody ale cos za cos. Auto przestronne, duzo miejsca w kabinie, spory bagaznik i jakos tak poukladane z glowa. Cala czesc mechanicna dobrze rozwiazana - silnik i bardzo elastyczna skrzynia biegow. Bajecznie sie prowadzi. Szeroki rozstaw osi sprawdza sie na dluzszej trasie. Auto znakomicie trzyma sie drogi. Pewnie sa tacy co narzekaja na drobne szczegoly, tym zawodnikom polecam zakup lexusa albo rollsroyce\'a.
Średnie spalanie dla Hyundai i10 I Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW 2008-2010
6,3
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW
Hyundai i10 I
Wiadomo trzeba sie nauczyc autem jezdzic. Wyczuc. Mnie osobiscie nie jara wciskanie gazu do samej podlogi a potem hamulca do samej podlogi na swiatlach. Maksymalne spalania ok 7,5 l/100km zanotowalem w jezdzie do pracy w zimie ale to byl na tyle krotki odcinek ze temp plynu chlodzacego ledwo co podchodzila do 70 st.C. Normalnie jezdzac autem po miescie spalanie tak napisalem ok 6,5-6,6 litra. W trasie cisnac autostrada (cisnac = 130 km/h) zjada ok 5,5l. Natomiast jadac gdzies dalej drogami mieszanymi tzn. szybkiego ruchu + obszary zabudowane, zdecydowanie mozna oszczedzic w tych drugich i zejsc do 4,8-4,9 liczac cala trase.
6,5
Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW
Hyundai i10 I
Autem jezdziełem w firmie, nie miało lekko, paliło 8 litrów gdy robiłem z 200 kilometrów z predkoscia 160km/h cały czas 5000 obrotów na 5 biegu, przy normalnej jezdzie pali jakies od 6 do 6,5 litra na setke w trybie mieszanym, przy spokojnej jezdzie zejdzie nawet do 5. Autko małe zgrabne jak dla mnie jedzac w trase za waskie, do 120km/h jazda nim nie sprawia problemów. Powyzej tej predkosci trzeba je trzymac w pasie (jest waskie wysokie i na cienkich oponkach) zaczyna sie robic bardzo glosno. Przy 160 jest taki huk że radia nie słychać. Miejsca w sodku dla kierowcy jest naprawde sporo, mam 190cm wzrostu i nie narzekałem na jego brak. Auto polecam dla osób chcacych tanio przemieszczac sie po mieście, albo w niedalekie trasy. Taka ciekawostka auto ze wzgledu na swoja mała mase przyspiesza jak wieksze auta ze 100 konnymi silnikami.silnikami.
7,8
Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW
Hyundai i10 I
tragedia życiowa, stary eskorcina cabrio mojej zony z 89roku z silnikiem 1,6 na gazniku bez elektoniki spala podobne ilości co to i 10 które jej zakupiłem, myśle że przy jeżdzie do 2500 obrotów eskotrt zejdzie poniżej spalania i10 co jest grane? zdaje sobie sprawe i zdawałem sobie jak kupowałem i10 że hiundaj montuje nieco przestarzałe konstrukcyjnie silniki(miałem ze 20lat temu Ponego, ale nie było takiego dramatu - palił sporo ale nie tak jak to i10 byłem moim i10 już w serwisie aby sprawdzili czy tam może gdzieś nie wycieka benzyna czy może jakaśświeca nie działa, albo hamulce trzymają? sprawdzili oddali i powiedzieli że jes ok i że to normalne spalanie tego auta dodali że teraz pali 8.5 litra bo est na dotarciu, ale po 15 tysiącach !!!!!!!!!!!!!! jak się dotrze ma spalac 8 i ze tak ich informuja kieci , dodam że auto kupiłem w salonie i poinformowano mnie ze jest dotarte i nie wymaga docierania zbieram silną grupę pod wezwaniem do pójścia do hiundaja i poproszenie o zabranie odemnie tej furki i zwrot kasy- dla mnie jest popsuta

Usterki Hyundai i10 I

Liczba wpisów: 17
Awaria wspomagania kierownicy.
  • Hyundai i10 I
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Po przebiegu auta ok 75000 (tuż po okresie 3 letniej gwarancji), stopniowo zaczęła się uaktywniać usterka wspomagania kierownicy - zapalała się kontrolka ESP, wspomaganie zupełnie przestawało działać. O ile na początku zdarzało się to rzadko, to stopniowo było coraz częstsze aż do stałego świecenia ESP i braku wspomagania. Diagnoza serwisu Hyunadi - do wymiany cała kolumna kierownicy gdyż czujniki za to odpowiedzialne są z nią zintegrowane; koszt ok 6700 + robocizna. Na obcojęzycznych stronach też można przeczytać o tego typu usterkach, gdzieś na polskiej stronie przeczytałem o jednym takim przypadku. Czy ktoś wie o podobnej awarii w H i10?
16 komentarzy
Poważna awaria skrzyni biegów.
  • Hyundai i10 I
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Po około 50000 Km podczas zwykłego manewrowania na parkingu spod auta dobiegł dziwny odgłos i nie dało się zmienić biegu. W ASO próbowano mi wmówić, że to od zahaczenia o coś. Ponieważ byłem pewien że nic takiego nie miało miejsca pokazali mi wgniecenie. Gdy stwierdziłem, że powstało w wyniku uderzenia czymś od spodu a nie "zarycia o coś" powiedzieli, że pójdą mi na rękę i podciągną pod gwarancję. Może miałem sporego pecha ale piszę na wszelki wypadek. Jeśli ktoś będzie mieć podobny problem niech nie da się od razu spławić, to sprawdzi.
Od czsau do czasu problem z jazdą na zimnym silniku
  • Hyundai i10 I Hatchback Facelifting 1.1 SOHC 69KM 51kW 2011-2013
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Jak jest mokro od czasu do czasu po całej nocy(najczęściej jesień/wiosna) to jest problem z silnikiem auto odpali ale dusi się dławi ma problem z wchodzeniem na obroty. Jak się rozgrzeje wszystko jest ok.
Hyundai i10 I Hatchback