Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,2 (4 626 ocen )
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Test euroncap Hyundai i10 1.0 MPI GLS, LHD

Hyundai i10 1.0 MPI GLS, LHD
2020
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
993 kg
Wynik testu
69%
Ochrona dorosłego
75%
Ochrona dziecka
52%
Zabezpieczenie przechodnia
59%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

26.2 pkt | 69 %

Przedział pasażerski Hyundai I10 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako słaba. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera, jednakże ze względu na strukturę deski rozdzielczej, która stwarza ryzyko kontuzji, wynik został obniżony. Niska waga oraz łagodna konstrukcja przednia I10 nie stwarzały dużego ryzyka dla pasażerów drugiego pojazdu uczestniczącego w czołowym zderzeniu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera była dobra lub wystarczająca, za wyjątkiem brzucha kierowcy. Brzuch wsunął się pod biodrową część pasa bezpieczeństwa, w związku z czym ochrona została oceniona jako słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla klatki piersiowej również została oceniona jako dobra. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słabe. Model I10 nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, których zadaniem jest ochrona przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Hyundai I10 wyposażony jest w zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.

Uderzenie przodem
9,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
9,9 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
11,9pkt
Zderzenie ze słupem
11,9pkt
Uderzenie z boku
11,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

37.2 pkt | 75 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą lub wystarczającą ochronę obu manekinów poza szyjką 10-cio letniego manekina dla której ochrona była marginalna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina była słaba, a ochrona głowy marginalna. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Z wyjątkiem jednego uniwersalnego urządzenia przytrzymującego dla dzieci, na środkowym tylnym siedzeniu, wszystkie typy fotelików, dla których I10 został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
19,4pkt

Uderzenie z przodu
13,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
6,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
10,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KIDFIX III S
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

28.4 pkt | 52 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była odpowiednia lub marginalna, przy czym słabe wyniki odnotowano na przednich słupkach, a dobre wyniki na powierzchni szyby przedniej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była mieszana. System AEB zamontowany w I10 jest zdolny do wykrywania pieszych, ale nie rowerzystów, dla których wymagany jest bardziej zaawansowany sprzęt. W testach reakcja systemu na pieszych była marginalna. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
3,4 pkt
Głowa
13,8 pkt
Miednica
5,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
25,0 pkt
AEB Pieszy
3,4pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.5 pkt | 59 %

Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System średnio sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy. Oprócz przypomnienia o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, I10 posiada system monitorowania zmęczenia kierowcy. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszonego stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Ograniczenie prędkości ustawiane jest przez kierowcę.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
2,8 pkt
Przypominacz o pasach
1,7 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • FCA
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny