Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4200 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 74,99 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Regulacja zaworów mechaniczna, IN-CVVT
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Wojtek
Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW
Hyundai i30 II
Jest to model Active ( polski classic+).Mieszkam w UK dlatego jest inna nazwa.Autko kupilem 7 misicy stare.Ma najmniejszy silnik w tej klasie,ale mnie to zupelnie nie przeszkadza.W wyposazeniu ma wszystko co potrzebuje.Jestem niesamowicie zadowolony bo w tej klasie,ale inne marki nie ma szns zeby kupic tak wypasiony samochod.Dla mnie to luksus.Zupelnie szczerze moge go polecic wszystkim!Silnik 1.4 to nie nie jest okaz super dynamiki,ale daje sobie b.dobrze rade.Przeciez,to auto do jazdy po normalnych drogach,rodzinne a nie na wyscigi...no nie??
4,9
~rheed
Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW
Hyundai i30 II
Oceniany przez mnie model to Hyundai i30 z siknikiem bezynowym 1.4 (90koni) 5-dzwiowy kupiony w najtanszej podstawowej wersji Classic w kolorza bialym z doplata za pakiet komfort (multifuncyjna kierownica, podlokietnik z przodu, czujniki cofania z przodu i z tylu. Plusy: + atrakcyjna cena za nowoczesny samochod + swiatla LED do jazdy dziennej bez doplaty + ladne reflektory przednie imitujace xenony + klimatyzacja, radio, elektrycznie podnoszone szyby z przodu w standardzie bez doplaty, + elegancje, nowoczesne wnetrze (podobne do forda focusa), czarna tapicerka i obicia foteli, + podswietlenie kokpitu w kolorze niebieskim o regulowanej jasnosci + komputer pokazujacy aktualne spalanie itp w standardzie + 5 lat gwarancji + wg mnie na prawde przyzwoity komfort jazdy + dobra widocznosc w lusterkach bocznych + silnik pozwala na ekonomiczna jazdem kosztem dynamiki Minusy: - sylwetka nie kazdemu sie podoba (mi nie podoba sie za bardzo tyl samochodu) - silnik 1.4 (byla to glowna watpliwosc przy zakupie tego samochodu). Silnik ten jest w pelni wystarczajacy do jazdy po miescie, takze do krotkich wypadow weekendowych. Nie polecam go osobom podrozujacym wiele. W porownaniu z np. 2-litrowymi silnikami diesla, temu brakuje dynamiki - zwlasza kiedy samochod juz sie dobrze pozna i chce sie wykorzystywac wszystkie jego mozliwosci. Samochod do zdecydowanie spokojnej i ekonomicznej jazdy. Brak dynamiki daje pewien niedosyt i odbiera frajde z jazdy. Podczas przyspieszania niestety nie wciska w fotel.
3,6
~Mirgor
Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW
Hyundai i30 II
Ogólnie jestem zadowolony. W miarę wygodnie i tanio dowozi z i do pracy, da się pojechać na urlop. Stosunkowo drogie AC - ubezpieczyciel twierdził że blacharka droga, bo praktycznie wszystko płynie z Korei a to oznacza drogie komponenty i długi czas wynajmu auta zastępczego. W momencie kupna niezła relacja cena/wyposażenie. Gdyby hyundai nie wyrównał cen w górę z konkurencją, kupiłbym znowu. Do spalania LPG należy dodaćna 100 średnio 1,2 Pb 95 - do 1,8 przy 130km/h
Średnie spalanie dla Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW 2012-2015
6,7
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW
Hyundai i30 II
Jeździłem nim jako autem zastępczym, więc staram się obiektywnie opisać co zauwazyłem - nie kupiłem tego samochodu i nie żal mi. Zrobiłem jakieś 3000 km. To co zauważyłem to - słaby silnik (porównując do innych podobnej mocy), ospały poniżej 4000obr/min. Żeby zejść w trasie poniżej 7 l /100 km trzeba się naprawdę postarać - ale sie udało...jechałem równo 90-110 km/h. Jeśli trzeba sie tak mocno starać, żeby auto normalne ilości spalało - to jest to bez sensu i żadna przyjemność z jazdy. Jest jeszcze jedna bardzo słaba rzecz w aucie - wyświetlacz od radia....w nocy nie da sie jechać bez całkowitego wyłączenia tego wyświetlacza. Maksymalne zaciemnienie zegarów niewiele pomaga. Do prędkości 120km/h auto przyjemnie ciche - powyżej robi się głośne. Silnik raczej dla bardzo spokojnych osób, które kulają się z punktu A do B i nie wiele oczekują od samochodu. Ogólnie wykończenie jest ok - autko przyjemne, choć ukł kierowniczy nie wiele mówi co sie dzieje z kołami. Jeśli zmieniliby ten nieszczęsny wyświetlacz- byłbym skłonny kupić go dla żony....ale na pewno z mocniejszym silnikiem. Jeśli mowa o wyglądzie - ładne i nowoczesne. Pozdrawiam i życze bezawaryjności
6,6
Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW
Hyundai i30 II
wpisałem dane na podstawie spalania mierzonego paliwem tankowanym. Wskazania "komputera" są zaniżone o 0,5-0,6 l/100km. Minimalne spalanie 5,69 l/100km zanotowałem na trasie 2x110 km (tam i z powrotem), w samochodzie 3 osoby, ciut bagażu, trasa S7 okolice Radomia-Bodzentyn, pierwsza trasa nowego samochodu. W trasie dłuższej notowałem wyniki na poziomie 6,2-6,3 l/100km - z tym że na autostradzie prędkość 120-130km/godz, ekspresowe - 100 km/godz, jazda spokojna, ale bez unikania wyprzedzania. W terenie zabudowanym ok. 60 km/godz wg licznika, który jak wiadomo nieco zawyża wskazania prędkości (u mnie o 5km/godz), przy tej prędkości spokojnie jadę na 5 biegu, "szóstkę" można wrzucić przy ok. 68 km/godz. Prowadzę arkusz excela spalania wg tankowań (ta sama stacja, ten sam dystrybutor). Średnia spalania z 4476km wynosi 6,525 l/100km. Silnik 100KM jest niezły, pracuje cicho, nawet przy 180km/godz. Poziom hałasu w zasadzie nie wzrasta od prędkości 130km/godz. W trasie silnik jest trochę za słaby, ale jest w miarę elastyczny, jednak sprawne wyprzedzanie raczej tylko na 3 lub 4 biegu: > 4 tys obr/min. Rzeczywiste przyspieszenie 0-100km/godz jest lepsze niż podaje fabryka - wynosi ok. 12 sek.
7,3
Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW
Hyundai i30 II
1. Auto przy jeździe przepisowej nie przekroczy 7L Lpg. 2. Na drogach ekspresowych, autostradach (około 110 km/h - jakoś nie mam potrzeby szybko jezdzić autem, które ma 100 koni)... Spala około 6,2L - 6,5L (najmniej 6,07L). 3. Przy prędkościach około 170 km/h spalanie skacze do 8,4 L a może gdybym jechał tak calą trasę (około 300 km) spaliłby więcej ale nie ma sensu zarzynać silnika 4. Statytyska przeprowadzona z użyciem aplikacji na bazie pokonanych 20 000 km tym samochodem w 6 miesięcy.
Hyundai i30 II Hatchback 5d