Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1,4 T-GDI o mocy 140 KM i momencie obrotowym 242 Nm.

Poza nim do wyboru jest jednostka 1,0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie 170 Nm oraz 1,4 MPI (100 KM, 134 Nm).

Wśród diesli dostępny jest motor 1,6 w trzech wariantach mocy - 95, 110 i 136 KM. Poza najsłabszymi jednostkami 1,4 i 1,0, które standardowo mają 6-stopniową skrzynię manualną, pozostałe silniki dostępne są też z 7-stopniowym dwusprzęgłowym "automatem".

 

czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Nowy Hyundai i30

Cena od: 115 200 PLN
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1482 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 253 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,6 x 92 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

2,5
~Jabberwocky
Hyundai i30 III
Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Kilka suchych faktów a decyzję niech każdy sam sobie przemyśli: 1. Nie ma miejsca na roletę bagażnika jak ja wyciągniemy. 2. Asystent utrzymania pasa jazdy (LKA - nie ten drugi co sam jedzie po pasie) to jakiś koszmar - nerwowo szarpie kierownica w absurdalny sposób. Niestety nie da się tego permanentnie wyłączyć więc za każdym razem trzeba trzymać ten przycisk na kierownicy 10 sekund... Proszę sobie o tym poczytać - to jest przykład: https://autokult.pl/39091,asystent-pasa-ruchu-w-hyundaiu-i30-robi-wrazenie-szkoda-ze-negatywne. Są też filmiki na youtubie. Proszę sobie zerknąć. 3. Jak nawet trochę pada deszcz to przy uchylonym oknie woda leje się do środka. Coś źle zaprojektowali z listwami itp. Nigdy w żadnym samochodzie tak nie miałem. 4. Nie da się wyłączyć start stop domyślnie. Czy ktoś wie jak jest smarowana turbina w tym czasie? (podobnie przy żeglowaniu) 5. Ładowarka indukcyjna: po godzinie jazdy z 64% na 61%. Super. 6. Nawigacja przy załączonej opcji unikania tras płatnych kieruje na płatne odcinki na Słowacji gdzie obowiązują winiety. Znana nawigacja sobie radzi a tutaj takie ficzer doskonały. Na szczęście odgłosy morza dodali, to się można odstresować jak się szuka pierwszego zjazdu i wypatruje zielonego słowackiego radiowozu. 7. Kamera cofania się nie chowa. W deszczu już jest słabo, mogę się tylko spodziewać co się będzie działo zimą. 8. Zaciągnięcie ręcznego jest przez umiejscowienie ikonki ciężko widoczne zza kierownicy. Dodatkowo, samochód nie sygnalizuje tego że jest na ręcznym przy próbie ruszania co jest irytujące. 9. Domykanie drzwi jest jakieś dziwne. Trzeba dobrze dobrać siłę żeby nie odbiły. Nie umiem określić dokładniej tego, ale w poprzednim aucie było inaczej. 10. Aplikacja Bluelink działa strasznie wolno czasami - ale to jest tylko bajer - więc nie będę się czepiał. 11. Wsadzona została jakaś śmieszna bateria do bagażnika i dzięki temu rewolucyjnemu rozwiązaniu nie ma koła zapasowego. Czy ktoś dobrowolnie zamieniłby możliwość dojechania samodzielnego do wulkanizatora za tę baterię jeśli miałby wybór? Chyba nie... 12. Brak aktywnego tempomatu w manualu. Rozumiem że sam biegów nie zmienia - ale na autostradzie mógłby się przydać jak i tak jedziemy zawsze na jednym biegu. 13. Światła - nie ma samo-poziomowania więc już na starcie jest ostrzeżenie. Niestety są słabe a dodatkowo kilka razy już mi ktoś mrugał długimi na trasie więc myślę że też niestety mogą oślepiać. Mówię tu o wersji LED. 14. Czujniki parkowania - podjeżdżamy sobie na chwilę na parking i zaciągamy ręczny. Czujniki wyją cały czas. Strasznie irytujące. W poprzednich samochodach zaciągnięcie ręcznego wyłączało sygnał dźwiękowy. Tutaj się nie da. 15. Drzwi automatycznie się zamykają przy wyjściu z uruchomionego auta z kluczykiem. Np. podjeżdżamy pod garaż, zaciągamy ręczny i chcemy wyciągnąć dzieciaka przed wjazdem w wąskie miejsce - odbijamy się od drzwi bo się zamknęły. Są też plusy oczywiście: 1. Android auto działa sprawnie. Ładowanie z gniazdka USB już działa normalnie. 2. Auto w trasie pali mało w porównaniu z normalnymi silnikami (np. 2.0). 3. System automatycznego przełączania świateł drogowych daje radę. 4. System monitorowania martwego pola i asystent wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego są bardzo fajne. 5. Możliwość sprawdzenia czy auto jest zamknięte z telefonu mimo że trwa - to działa i pozwala spokojnie upewnić się że wszystko jest OK zamiast biegać do samochodu. I na pewno inne też są. Ogólnie pewnie do tych wszystkich rzeczy (większości) da się przyzwyczaić. Ale czy o to chodzi żeby się przyzwyczajać? Samochód to narzędzie które nam pomaga a nie coś co ma utrudniać życie a my się mamy do tego przyzwyczajać. Podsumowując: to nie jest tak że to tragiczny samochód. Niemniej jednak ma sporo takich uciążliwych rzeczy, które mogłyby zostać poprawione.
4,9
~Martin
Hyundai i30 III
Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Jest to średniej klasy samochód który wygląda bardzo ładnie i nowocześnie zarówno w środku jak i na zewnątrz. Mało pali (5,5-6,5), mocy ma wystarczająco a na trybie sport zbiera się bardzo fajnie. Dla mnie samochód 10/10 Największa wada to tryb asystenta utrzymania pasa bo bardzo szarpie kierownicą ale z reszty jestem bardzo zadowolony.
4,9
~Adam
Hyundai i30 III
Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 21
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • układ hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Hyundai i30 III Wagon Facelifting