Szukaj

Informacje o Jaguar XF I

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2015 pierwsza generacja Jaguara XF zastąpiła w ofercie marki model S-Type. Model został zbudowany na platformie podłogowej Ford DEW i na bazie prototypu C-XF. Nie nawiązywał stylistycznie, w przeciwieństwie do poprzednika, do sławnych, starszych Jaguarów. Całkowicie nowy dla marki design, za który odpowiedzialni byli Ian Callum i Jan Thomsmon, sprawił, że XF był autem charakterystycznym. Model po faceliftingu zaprezentowano w roku 2011. Od roku 2012 Jaguar XF dostępny był także w wariancie kombi: XF Sportbrake, która w roku 2014 doczekała się swojej usportowionej wersji – XFR-S Sportbrake).
czytaj więcej
Powagosław
Widać, że Jaguar dopiero pracuje nad swoim nowym stylem, który byłby godną kontynuacją złotej ery brytyjskiej marki. Te tradycje właśnie windują oczekiwania wobec kolejnych modeli Jaguara. Czy XF może im sprostać? Na pewno bardziej niż jego poprzednik. ~Powagosław
Luzacjusz
XF w końcu ma pazury, których brakowało pierwszej generacji tego modelu. Ale nigdy nie zrozumiem, dlaczego taka marka jak Jaguar musi kopiować własne pomysły. Podobieństwo do mniejszego XE zgrzyta jak, nomen omen, kocie pazury na szkle. ~Luzacjusz

Oceny Jaguar XF I

Liczba ocen: 52
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~mmax88
Jaguar XF I
Sedan 3.0 V6 238KM 175kW
Wspaniały samochód. Bardzo komfortowy, a jednocześnie fantastyczne prowadzenie. Trochę usterek się pojawiło na przestrzeni 5 lat użytkowania, ale nigdy w trasie nie zawiódł. Każda podróż Jaguarem daje ogromną przyjemność. Jaguar jeszcze z czasów, kiedy 3.0 V6 było NAJMNIEJSZYM silnikiem benzynowym dostępnym w tym modelu. Z dzisiejszego punktu widzenia kosmos. A w wyposażeniu standardowym np. grzana przednia szyba, podgrzewane i wentylowane fotele, nawigacja, zmieniarka CD itd. Jaguar pozwala na całkowite wyłączenie kontroli trakcji, co daje duże możliwości przy gorszej przyczepności. Samochód zwraca na siebie uwagę w nienachalny sposób. Dzięki temu, że jest ich mało, często jest odbierany jako dużo młodszy, niż w rzeczywistości. Kilka osób, z którymi rozmawiałem było zdziwionych, że jest to rocznik 2008 - byli przekonani, że ma maks 5 lat, a nie blisko 20... Jaguar XF daje poczucie obcowania z niezwykłym samochodem. Jest ich mało na drogach, są bardziej luksusowe niż większość konkurencji (a na pewno w porównaniu do niemieckich marek). Porównanie materiałów we wnętrzu, gdzie jest prawdziwa skóra na całej desce rozdzielczej i dużej części boczków drzwi, gdzie dekory są z drewna, a nie plastiku stylizowanego, a te aluminiowe są z aluminium, do BMW, Audi, Mercedesa czy Lexusa wypada dla konkurencji bardzo słabo. Przejechałem nim 70 tys km w 5 lat. Każdy kilometr to czysta przyjemność. Bardzo, ale to bardzo ciężko było mi się rozstać z tym fantastycznym samochodem, który jest zdecydowanie czymś więcej, niż urządzeniem do transportu z punktu A do B.
Dodane 1 miesiąc temu
5,0
~Anonymous
Jaguar XF I
Sedan 3.0 V6 238KM 175kW
Ma swój styl i "duszę". Oryginalny samochód z klasą, wyróżniający się z tłumu. Ma w sobie to coś. Oczywiście jest to samochód nie dla wszystkich i nie każdemu się spodoba, natomiast ja lubię oryginalne maszyny i jak patrzę na te wszystkie BMW, Mercedesy czy Audi to trochę mi się robi niedobrze, są to po prostu bardzo nudne samochody (no ale to już kwestia gustu). Dobre nagłośnienie (mam wersję pośrednią, Jaguar Premium 320w), bardzo dobre wyciszenie, super materiały i piękna linia nadwozia oraz wnętrze.
Dodane 2 lata temu
4,7
~Piotr
Jaguar XF I
Sedan 3.0D V6 240KM 177kW
Bezproblemowy serwis .Będąc na wakacjach na południu kraju,wystąpił awaryjny tryb pracy silnika.Zapytałem się mieszkańców małej wsi,gdzie mógłbym uzyskać pomoc.Wskazano mi mechaniczny zakład,taki zwykły,których jest wiele.Mechanik przyniósł modem z dużym wyświetlaczem,i w ciągu paru minut zdiagnozował po wyświetlonych błędach usterkę.Przez internet,na Allegro zamówiłem pokrywę zaworów,którą za niewielkie pieniądze dostarczano następnego dnia.Używane i nowe pokrywy do wyboru.Brakuje mi tylko tempomatu aktywnego i napędu na cztery koła.Zainstalowane funkcje nigdy nie odmówiły posłuszeństwa.Kocham przyspieszenia,łatwo wyprzedzam zawalidrogi.
Dodane 6 lat temu

Raporty spalania Jaguar XF I

Liczba raportów: 88
Średnie spalanie dla Jaguar XF I
10,5 – 23,0
l/100 km
5,3 – 8,8
l/100 km
13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Jaguar XF I
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super.
Dodane 5 lat temu
8,2
Jaguar XF I
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super.
Dodane 5 lat temu
8,2
Jaguar XF I
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super.
Dodane 5 lat temu

Usterki Jaguar XF I

Liczba wpisów: 8
Elektryczne szyby.
  • Jaguar XF I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Mam pytanie odnośnie marki XF disel 3l wersja S. Zakupiłem samochód półtorej miesiąca temu fabrycznie nowy z salonu.Jest wiele(wad i usterek)ale dla przykładu od samego początku mam problem z otwieraniem elektrycxznym szyb.W temp.ujemnej sie nie otwierają(wydaje mi się,ze jest to spowodowane poprzez mycie samochodu ale nie oznacza to,że mam jeżdzić całe lata brudnym!!!Mimo zgłaszania problemu do serwisu kilkakrotnie nie została (wada-usterka) usunięta do dzisiaj.Serwis twierdzi,że mam szyby rozprogramowane ale wiem,że jest to totalną bzdurą tylko wg.mnie powodem są żle zainstalowane uszczelki,które przepuszczają wodę do środka.Czy spotkał się ktoś z czyms podobnym.
Dodane 15 lat temu
1 komentarz
Wycie na kole tylniej lewym
  • Jaguar XF I
  • układ napędowy
  • 340 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam mam 1 problem z moim kotkiem podczas wzniesienia i zakretow i dodawania raptownie gazu na prostej nic nie slychac strasznie grzechocze mi w tylnim kole Zastanawiam się czy to coś z napędem mechanicy rozkładają ręce Proszę o info czy ktoś tak miał też pozdrawiam
Dodane 9 miesięcy temu
Przujacy sie zamek dzwi
  • Jaguar XF I Sedan Facelifting 2.2 D 200KM 147kW od 2012
  • instalacja elektryczna
  • 143 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Psujace sie zamki dzwi to jest plaga jaguarow sa praktycznie nie naprawialne tylko nowy i to w serwisie ktory kosztuje 850zl zanim kupicie jaga sprawdzcie zamki i nawiewy czy sie wszystkie otwieraja bo to tez czesta usterka i kosztowna
Dodane 5 lat temu
Jaguar XF I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów