Szukaj

Informacje o Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001

Lata produkcji: 1984 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1984 do 2001 roku
Pojemność skokowa 3964 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 178 KM (131 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 301 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,3
~Marek
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Auto ma dużo miejsca pod maską i jest łatwe do remontowania. Tanie i dostępne części. Ma wygodne fotele, funkcjonalną kierownicę oraz komputer spalania. Poza tym ma wiele wad. Silnik jest słaby jak na swoją pojemność i ma wycieki. Wnętrze jest ciasne. Mało miejsca z tyłu i niewygodna kanapa. Bardzo mało miejsca w bagażniku oraz na podszybiu. Toporna sylwetka. Strasznie dużo plastików słabej jakości. Nawet lewarek zmiany biegów jest z plastiku.Klamki zewnętrzne też są z plastiku. Słabe blachy. Auto koroduje prawie wszędzie. Najbardziej wrażliwe miejsca to podłoga i progi. Rynny dachowe odprowadzające wodę też korodują i są przestarzałym sposobem odprowadzania wody. Spalanie duże w stosunku do osiągów. Słabe hamulce, źle działający ABS i brak hamulca tarczowego z tyłu. Brak ramy nie pozwala nazwać tego auta terenowym. (brak ramy i zgnite progi) Brak wyciszenia wnętrza. Dłuższa trasa jest męcząca przez duży hałas.
4,4
~Teder
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Daję pięć gwiazdek bo to bardzo funkcjonalne auto i wyjątkowo ma duszę auta wyścigowego, limuzyny i terenowego. Jak ktoś zachwala typowe i bardzo drogie bulwarówki to śmieję się z niego bo te samochody w niczym nie są dobre i służa do szpanu, mój nie jest najładniejszy ale bezpiecznie dowozi mnie tam gdzie chcę, a fanom tych pseudo terenówek proponyję wjechać na bezdroża żeby przekonać się co naprawdę potrafią ich zabawki, o ile nie boją się ich porysować ha,ha,ha. Oczywiście nie piszę tu o off roadzie w profesjonalnym znaczeniu bo tam jeżdzą bryki mocno podrasowane.
4,5
~Dawidowski Cozaczłek
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
uwielbiam nim jeżdzić, tani w zakupie, jak się okazało i w eksploatacji też nie jest drogo, jeżdze nim po mieście (Wrocław) trasy i troche po dziurach wszędzie sie sprawuje znakomicie, jedyny problem to ludzie którzy nie wiedzą że te auto ma 15 lat i kosztuje ok 12 tyś czyli tyle co jakieś dresiarskie bmw albo wieśniacki golf i za każdym razem w myjni czy przy zmianie opon czy każdej innej robocie chcą mnie skasować o wiele więcej myśląc ze jak mnie stać na takie auto to mam kupe kasy jak na swoją cene wyglądają i są super :skóra klima elektryczne fotele szyby antena, automat , tempomat elektryczne lusterka ,centralny zamek i dobre radio lakier metalik , wtrysk paliwa, wspomaganie,poprostu miodzio.
Średnie spalanie dla Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001
15,4
l/100 km
18,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

23,0
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Używam tego samochodu jako drugiego, w innym przypadku nie było by nie stać na jazdę. Poza gazem raz na 2 tankowanie ok 10 l benzyny. Chwiałbym zaznaczyć, że instalacja gazowa jest nowa, 3 miesięczna (sekwencyjna). Minimalne spalanie, które osiągnąłem to trasa i prędkość nie przekraczająca 85km/h natomiast max to teren, przy fajnej zabawie. Nie nadmieniłem, że mój samochód jest podniesiony od fabryki o 12cm, na oponach terenowych (MT) ale nie za szerokich. Polecam każdemu ten samochód, do zabawy nie ma lepszego, stosunek mocy do masy jest rewelacyjny (184KM/1,6T) w automacie. śilnik nie do zajechania a przy tym jaki dźwięk , zainstalowałem radio ale w ogóle nie używam. Polecam w tym rodzaju auta tylko ten silnik. Niech nikomu nie przyjdzie do kłowy diesel, bo bardziej ekonomiczny, szybko się zdziwi, jakie koszty, częstej naprawy.
22,3
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Samochód mało awaryjny ale niektóry części są specyficzne dla modeli terenowych i niestety trochę kosztują. Mógłby palić mniej ale to 4.0 R6 ze zwykłym gazem Gen I, oponami 255 i liftem więc tak musi być, służy mi jako 2 auto więc jakoś daję radę.
18,7
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Ceny części nie są zbyt wysokie i porównywalne z innymi samochodami. Spalanie u mnie średnio 20L lpg ale przy 4L, automacie, sportowym wydechu ultera i oponach 265mm nie ma co narzekać. To nie auto dla ludzi oszczędnych tylko cieszących się z jazdy.

Usterki Jeep Cherokee II

Liczba wpisów: 8
Jeep Cherokee II