Szukaj

Informacje o Kia Sportage

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Nowy Kia Sportage

Cena od: 132 900 PLN

Oceny Kia Sportage

Liczba ocen: 670
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~królkier
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW
Na razie początki, bo tylko ok. 7 tys. przebiegu, ale jestem bardzo zadowolony. Pozytywny stosunek jakości do ceny. Silnik z 160 KM zwłaszcza w trybie sport pozwala dynamicznie poruszać się po mieście. Zawieszenie całkiem przyjemnie zestrojone, ani za twarde ani za miękkie jak dla mnie Przestrzeń w środku adekwatna do wielkości auta. Jak na potrzeby mojej 4-osobowej rodziny daje radę, ale też jakiegoś szału nie ma. W środku w miarę cicho tak do 110-120 km, powyżej tego zaczyna się robić trochę głośniej. Spalanie to w dużej mierze kwestia indywidualna, ale spokojnie można zmieścić się do 6-6,5l/100 km w trybie mieszanym, a przy spokojnej jeździe do 90 km 5,5l jest osiągalne. Na razie nie notuję awarii więc nie narzekam. Poprzednio miałem niemieckiego konkurenta w tej klasie i póki co Kia wypada trochę lepiej.
Dodane 2 miesiące temu
4,9
~BOR
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW
Ogólnie jak na swoja klasę i gabaryt to naprawdę dobry i przemyślany samochód. Ogólna ocena to 4,5. Kupił bym ponownie bez zastanowienia. Oczywiście są tez jakieś negatywne oceny trudno mi się do nich odnieść bo mam wrażenie ze piszą o innym aucie. Decyduje się ktoś na zakup KIA a myśli ze dostaje Rolsa a potem pisze dziwne rzeczy. Pewnie jeździł do tej pory BMW ale zniszczył go finansowo wiec kupił KIA i myśli ze dostał auto Premium, nie to nie jest auto premium i wcale tego nie udaje ale naprawdę uważam ze to dobre auto dla rodziny i nie tylko. Wielka zaleta to koszt zakupu, eksploatacji, 7 lat gwarancji, te auta nie korodują jak cala reszta współczesnego rynku za większe pieniądze. Dużo plastiku w środku ale nic nie trzeszczy jak do tej pory. Silnik wystarczajaco dynamiczny i ekonomiczny w odniesieniu do gabarytu. Wahałem się pomiędzy Honda HRV, corolla kombi GR, suzuki vitara a hyundai tuscon. Po jeździe testowej zdecydowanie padło na KIA. W reszcie aut komfort poza oczekiwaniami. KIA zdecydowanie była najwygodniejsza i najcichsza.
Dodane 2 miesiące temu
4,9
~Antonio
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Kupiłem w polskim salonie wersję z 7 biegowym automatem z przednim napędem Business Line z Full LED, klapa elektryczna i podgrzewane fotele. Według mnie rewelacyjne auto z bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny. Przestronny wygodny i z dużym bagażnikiem. W zasadzie przez ten okres użytkowania bezawaryjny - nigdy mnie zawiódł na trasie. Po 50 tyś km pojawiły się problemy z szarpaniem skrzyni biegów ale po wgraniu trzeciej aktualizacji oprogramowania serwis opanował sytuację. Silnik może coś tam pali ale jest bardzo dynamiczny jak na to auto - można pewnie i szybko wyprzedzać. Światła FULL LED fantastyczne - daleki i szeroki zasięg. Przy tej mocy warto zakupić wersję AWD bo przy gorszej pogodzie i wyprzedzaniu auto o tej mocy trochę traci przyczepność. Jakość materiałów na przyzwoitym poziomie.
Dodane 5 miesięcy temu

Raporty spalania Kia Sportage

Liczba raportów: 928
Średnie spalanie dla Kia Sportage
6,2 – 14,0
l/100 km
6,3 – 9,6
l/100 km
9,9 – 15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
To jest miejskie auto, które dzięki hybrydzie w dojazdach po mieście i wokół miasta spala ok 6.0 do 6.5 l/100; przy spokojnej jeździe na drogach krajowych skończy się w ok 7.5 ale wyjazd w długą trasę jest kosztowny. 4 os. Rodzina, 4 rowery na dachu i jazda 130 to ok 12.5 a nawet 13.5, bez rowerów ale z boksem przy 120 do Włoch to ok 9.5-10.0 na sto. Kierowca na autostradzie i 160 170 to nawet 14 l/100. Jeśli ktoś dużo jeździ w trasach to niestety odradzam, jeśli głównie miasto to polecam. Mój aktualny wynik przy 25000km przejechanych to 7.5 l/100 (nie kasowałem komputera od odbioru auta)
Dodane 7 miesięcy temu
7,8
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Po przejechaniu 30 tys. km przez 2 lata, średnie, całkowite spalanie wynosi 8.1l/100km. Na drogach krajowych do 90km/h przy płynnej jeździe można zejść do około 6 litrów na setkę. W cyklu mieszanym, czyli połowa w mieście i druga połowa drogą expresową, spalanie wynosi około 8 litrów. Na autostradzie wszystko zależy od ciężkości stopy. Do 110km/h spalanie to około 7.5 do 8.0 litrów w zależności od terenu. Przy 140km/h to już około 10 litrów. Wyższe prędkości przywołują myśli, jak ulotne są miłe chwile oraz objętość paliwa w naszym baku. Tylko dla koneserów.
Dodane 9 miesięcy temu
7,8
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Po przejechaniu 30 tys. km przez 2 lata, średnie, całkowite spalanie wynosi 8.1l/100km. Na drogach krajowych do 90km/h przy płynnej jeździe można zejść do około 6 litrów na setkę. W cyklu mieszanym, czyli połowa w mieście i druga połowa drogą expresową, spalanie wynosi około 8 litrów. Na autostradzie wszystko zależy od ciężkości stopy. Do 110km/h spalanie to około 7.5 do 8.0 litrów w zależności od terenu. Przy 140km/h to już około 10 litrów. Wyższe prędkości przywołują myśli, jak ulotne są miłe chwile oraz objętość paliwa w naszym baku. Tylko dla koneserów.
Dodane 9 miesięcy temu

Usterki Kia Sportage

Liczba wpisów: 98
usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do normy..czyli jakby nigdy nic, 4x stało auto w ASO. Brak diagnozy, usterka pojawia sie często, coraz częsciej. A to nowe auto....co powoduje narastanie emocji:)
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 3
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
Dodane ponad rok temu
16 komentarzy
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 42
Nie 4
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
Dodane ponad rok temu
14 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 44
4,3
Kia Sportage II
SUV 2.0 i 16V 142KM 104kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Ja nie mogę powiedzieć dobrego słowa o tej firmie. Miałem problem z późnym przełączaniem się pojazdu na gaz. Podjechałem aby sprawdzić co jest nie tak. Szanowny Pan serwisant poinformował mnie że jak jest zimno ta tak musi być. Nalegałem aby podpiął auto do komputera i jednak sprawdził o co chodzi bo według mnie mam jakąś usterkę, stwierdził że nie ma potrzeby bo wszystko...
Dodane 8 lat temu
5,0
Kia Sportage III
SUV 1.6 GDI 135KM 99kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 48 tys. km
użytkowana przez: 16 tys. km
Bezpośredni wtrysk jeszcze nie jest tak popularny, ale ja się przekonałem do niego i mogę tylko się pozytywnie wypowiedzieć. Instalacja została dla mnie opracowana w centrum badawczym w Radomiu. Silnik pracuje perfekt - tego właśnie oczekiwałem. polecam zenit direct!
Dodane 8 lat temu
5,0
Kia Sportage III
SUV 1.6 GDI 135KM 99kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent SDI
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Bezpośredni wtrysk, a instalacja BRC sprawuje się bez zarzutu. Silnik pracuje równo, nie ma żadnych spadków mocy i przełączania na Pb nawet przy gwałtownym przechodzeniu na wyższe obroty. Dobrze przyspiesza, spalanie i dynamika ok. Jestem zadowolony
Dodane 8 lat temu
Kia Sportage

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów