Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 117 KM (86 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,4
~Paulina
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW
Mam żal do tego samochodu, mój tata skusił się na niego pod wpływem emocji - nie czytając wcześniej opinii, po prostu szukał samochodu i wpadł mu w oko. Za jazdę , wygląd , komfort oceniam wysoko , niestety - spalanie okropne,koszty utrzymania bardzo wysokie, , niezliczona ilość usterek.. wadliwa uszczelka pod głowicą, silnik strasznie awaryjny,, ogólnie taki toporny samochód- niby nie mieliśmy zaniedbanego samochodu,bylo dbane o regularna wymiana oleju i nie kupiliśmy jakiegoś takiego egzemplarza-mimo to padl caly silnik...ogólnie samochód przy niewielkim nawet użytkowaniu wciąż był skarbonka bez dna. Sprzedalismy go z olbrzymią strata po kilku latach użytkowania z dołożyliśmy gigantyczne dużo pieniędzy -a pozostał głównie taki niesmak jak widzę ten model,ze nas tak wykończył - mogliśmy za te pieniądze mieć coś dużo lepszego Wygląd jedynie wygoda, komfort jazdy jak najbardziej polecam, dobrze się ym jeździe, wysoko się siedzi, dobrze widzi
2,8
~Kainita
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW
Jeden z najtanszych samochodow w tej klasie, idzie za tym jakosc wykonania i koszt napraw, zwlaszcza wymiana reduktora. W serwisie Land Rovera na moje pytanie, "jakie sa slabe strony tego samochodu" uslyszalem w odpowiedzi "W zasadzie tylko jedna rzecz ...sam samochod" Mialem go rok, po roku chetnie go zmienie na lepsza marke.
4,3
~freelander@watford.pl
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW
Fajne plastikowe autko terenowe dobre na szose i na lekki off-road. Ekonomiczne. Duzo bajerow w opcji (typu elektrycznie otwierana szyba bagaznika). Przystepna cena za uzywki (UK).
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW 1998-2006
10,7
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW
Mam landka przejechałem nim pół Europy z Polski Czechy, Włochy, Austria, Niemcy, Luksemburg Francja, , Belgia, Holandia, Niemcy w tą i z powrotem przy normalnej jeździe na benzynie wychodzi trochę więcej niż 7 ł a na gazie 10,5 litra Góra, w Alpach wiadomo trochę więcej no ale jak się dba tak się ma. Ja tylko wymieniam olej, rozrząd i opony i jeżdżę,
10,3
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW
Kupiłem go i porażka. Pali tyle co mój sprinter przy katowaniu. Już nigdy nikt mnie nie namówi na bęzyniaka. Co mi z takiego auta, co ma gorszego kopa jak mój dostawczy mercedes. Niepolecam silników benzynowych. Nie ma to jak diesel, mało pali i wcale nie ma gorszego kopa. Jest dużo mocniejszy i nie do zakatowania. Może w latach 90 diesle były mułowate, ale teraz jest na odwrót. Benzyniaki to padaki!!!!!
13,1
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW
No niestety. Dynamika silnika pozostawia wiele do życzenia. Spalanie jak na osiągi jest katastrofalne :(. Jedyne co go ratuje to dość duża masa. Wlasciwosci jezdne nie zachwycają ale pewnie to przez to, ze to przerobiony anglik. :( Ogolnie nie polecam przerobionych anglikow. Wszystko sie rusza i trzeszczy a jakosc wykonania przerobki pozostawia wiele do zyczenia (oczywiscie w moim przypadku) :(
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander I Standard