Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,0
~Gap
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 Di 98KM 72kW
Zaczne od plusow Landrovera wiec... +dobre wsiadanie i wysiadanie z autka bo wysokie +oszczedne po mieście jak na naped 4x4 +brak obawy o kontakt z kraweznikiem lub zawieszka + dobrze sprawdzil sie w terenie , gorki ,bloto, krzaki itp super! Teraz minusy... -mam 190 cm wzrostu ten samochod nie nadaje sie dla duzych ludzi- bardzo mala szyba przednia ktora ogranicza widocznosc szczegolnie wtedy kiedy podjechalo sie za blisko swiatel, trzeba wtedy sie dobrze gimnastykowac, dodam rowniez ze jak slonce swieci nie moge uzyc daszkow przeciwslonecznych bo zaslonia mi pol szyby (foteli nie da sie obnizyc) -jesli chce ktos nim jezdzic szybko i oszczednie niech zapomni... freelander na autostradze spala za duzo o wiele za duzo jak na jazde przy 140km/h - wygluszenie jest do bani nie da sie jechac w dlugie trasy zmeczy ciebie za nim wyjedziesz z miasta a juz nie wspomne o fotelach na ktorych nie da sie siedziec.. To tyle tak naszybkiego... Czy kupilbym jeszczze raz takie auto chyba nie ...
3,4
~logobankplus@wp.pl
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 Di 98KM 72kW
Ja po prostu kocham to auto i wcale się nie zrażam ironicznymi wypowiedziami zwolenników prawdziwych terenowych Land Roverów i innych terenówek . To auto z pewnością nie jest dla nich . Jest to naprawdę fajna , wygodna ,duża osobówka z nieco ponadprzeciętnym prześwitem . Niestety ten wspaniały obraz psuje dosyć duża awaryjność .Problem jest o tyle poważniejszy niż zwykle , że naprawy przeważnie dotyczą bardzo kosztownych podzespołów .Próżno szukać tańszych zamienników , a niektóre elementy (szczególnie w układzie napędowym) są w ogóle nienaprawialne . I tak na przykład częste awarie dotyczą przekładni kątowej - od 4000 do 5500 . Szkoda ! Jest to auto dla tych którzy cenią sobie wygodę podróżowania . Jazda nim nie męczy a wręcz uspakaja . Nie jest ono stworzone dla kierowców z zacięciem sportowym , mimo że na trasie bez specjalnego " żyłowania " można całkiem żwawo przyspieszać .Każdy kierowca będzie w nim wyglądał lepiej niż w jakimkolwiek kompakcie . Ale uwaga ! Jeśli ktoś z was planuje taki zakup proponuję zostawić sobie parę tysiaków na kącie !
1,8
~Majkel
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 Di 98KM 72kW
Auto bardzo awaryjne, silnik, turbina, przekładnia kątowa, sprzęgło, nagrzewnica, pompa wtryskowa, końcówki wtrysków, wszelkiego rodzaju czujniki. Zawieszenie delikatne. Jedyny plus to jak na razie po 20 latach brak korozji na nadwoziu.
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander I Standard