Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover Sport I

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2005-2013. Range Rover Sport trafił do oferty brytyjskiej marki jako z jednej strony tańsza alternatywa bazowego modelu, podkreślająca przy tym swój sportowy i w pewnym sensie, młodzieżowy charakter. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Range Stormer, zaprezentowany w 2004 roku. Choć pod względem konstrukcyjnym RRS najbliżej spokrewniony był z Land Roverem Discovery (aluminiowa rama), nie brakowało stylistycznych podobieństw z Range Roverem (Sport jednak był mniejszy). W 2010 roku model został poddany face-liftingowi.
czytaj więcej
Powagosław
Ma być o RRS, ale zacznę od modelu Evoque. Po raz kolejny widać, jak bardzo przełomowy pod względem wzornictwa był ten samochód. Sport kontynuuje najlepszą z możliwych dróg wyznaczoną przez mniejszego brata. Well done. ~Powagosław
Luzacjusz
Mówić, że Range Rover Sport to ładny samochód to tak, jakby stwierdzić, że Michael Jordan był niezłym sportowcem, a Monice Bellucci dobrze patrzy z oczu. Pamiętacie Rewińskiego z „Kilera”? Mają rozmach… ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wyciszenie + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover Sport I
14,0 – 18,8
l/100 km
11,2 – 12,6
l/100 km
18,0 – 22,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

22,2
SUV 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW
Land Rover Range Rover Sport I
Pojazd z instalacją STAG zamontowaną niedawno. Zużycie paliwa (LPG) zupełnie przyzwoite biorąc pod uwagę masę samochodu oraz moc doładowanego silnika. Trzeba pamiętać, że stale następuje "dotrysk" etyliny w ilości odpowiadającej ok. 15% zużywanych litrów LPG. Oznacza to ok. 3,3 l benzyny na 100 km. Warto powyższe uwzględnić decydując się na ten model. Samochód w eksploatacji wymagający i na pewno nie najtańszy... Zadbany egzemplarz zapewnia komfort, osiągi i wszechstronność nie do opisania !
18,1
SUV 4.4 i V8 32V 300KM 221kW
Land Rover Range Rover Sport I
Jak na taką masę i stały napęd na 4 koła spalanie bardzo przyzwoite. Szczególnie przyjemnie jest przy dystrybutorze LPG - cały zbiornik za około 120 zł daje to zasięg na trasie ponad 400 km, na mieście lekko ponad 300. W przeliczeniu kosztów gazu na np. olej napędowy otrzymujemy : 8 L ON / 100 km - trasa 12,5 l ON / 100 km - miasto. W aucie można całkowicie niewidocznie zamontować instalację LPG. W miejscu koła zapasowego pod podłogą bagażnika mieści się zbiornik o poj. 88 l lecz z powodu zamontowania z lekkim przechyłem mieści się do niego około 66 -68 l bez oszukiwania czujnika. Wlew montujemy we wnęce wlewu benzyny wraz z adaptorem , dzięki czemu nie musimy przy każdym tankowaniu wkręcać adaptora ( wymagana przeróbka - skrócenie adaptora ). Instalacja BRC spisuje się znakomicie, po 30.000 km najmniejszych problemów ! To czy jedziemy na gazie czy na benzynie wiadomo tylko po lampkach kontrolnych. Spadek mocy praktycznie niezauważalny. Koszt instalacji 4.400 zł , zwrot kosztów montażu nastąpił po przejechaniu około 23.000 km.
9,2
SUV 2.7 TD 190KM 140kW
Land Rover Range Rover Sport I
Spalanie niskie jak na taki samochód, ale i silnik słaby. Na normalnym trybie skrzyni biegów zbiera się dosyć długo. Na oponach letnich, w tem. ok. 15 st. C przy stałej prędkości 90 km/h, na autostradzie na dystansie 200 km, spalanie wyniosło tylko 6.1 l/ 100 km. Byłem pod wrażeniem.
Land Rover Range Rover Sport I