Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover Sport I 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2005-2013. Range Rover Sport trafił do oferty brytyjskiej marki jako z jednej strony tańsza alternatywa bazowego modelu, podkreślająca przy tym swój sportowy i w pewnym sensie, młodzieżowy charakter. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Range Stormer, zaprezentowany w 2004 roku. Choć pod względem konstrukcyjnym RRS najbliżej spokrewniony był z Land Roverem Discovery (aluminiowa rama), nie brakowało stylistycznych podobieństw z Range Roverem (Sport jednak był mniejszy). W 2010 roku model został poddany face-liftingowi.
czytaj więcej
Powagosław
Ma być o RRS, ale zacznę od modelu Evoque. Po raz kolejny widać, jak bardzo przełomowy pod względem wzornictwa był ten samochód. Sport kontynuuje najlepszą z możliwych dróg wyznaczoną przez mniejszego brata. Well done. ~Powagosław
Luzacjusz
Mówić, że Range Rover Sport to ładny samochód to tak, jakby stwierdzić, że Michael Jordan był niezłym sportowcem, a Monice Bellucci dobrze patrzy z oczu. Pamiętacie Rewińskiego z „Kilera”? Mają rozmach… ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 4196 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 390 KM (287 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 90,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Karoseria
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover Sport I 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW 2005-2010
18,4
l/100 km
24,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

22,2
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW
Pojazd z instalacją STAG zamontowaną niedawno. Zużycie paliwa (LPG) zupełnie przyzwoite biorąc pod uwagę masę samochodu oraz moc doładowanego silnika. Trzeba pamiętać, że stale następuje "dotrysk" etyliny w ilości odpowiadającej ok. 15% zużywanych litrów LPG. Oznacza to ok. 3,3 l benzyny na 100 km. Warto powyższe uwzględnić decydując się na ten model. Samochód w eksploatacji wymagający i na pewno nie najtańszy... Zadbany egzemplarz zapewnia komfort, osiągi i wszechstronność nie do opisania ! (Skrzynia biegów)
16,3
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW
w trasie minimalnie zszedłem do 12 litrów na 100km. Jazda do 110 km/h i bardzo delikatne muskanie gazu. Przy normalnej jeździe w trasie 15-16 litrów. W mieście przy spokojnej jeździe ok 20 - 21 litrów. Przy jeździe mocno agresywnej w mieście spalanie może dojść do 28-30 litrów. Szczerze mówiąc, myślałem, że będzie gorzej :) (Skrzynia biegów)
28,5
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW
Instalcja OPTIMA, Reduktor Magic3, wtryskiwacze: Barracuda, filtr Alex Ultra 360. (Skrzynia biegów)
Land Rover Range Rover Sport I