Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover Sport I 4.4 i V8 32V 300KM 221kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2005-2013. Range Rover Sport trafił do oferty brytyjskiej marki jako z jednej strony tańsza alternatywa bazowego modelu, podkreślająca przy tym swój sportowy i w pewnym sensie, młodzieżowy charakter. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Range Stormer, zaprezentowany w 2004 roku. Choć pod względem konstrukcyjnym RRS najbliżej spokrewniony był z Land Roverem Discovery (aluminiowa rama), nie brakowało stylistycznych podobieństw z Range Roverem (Sport jednak był mniejszy). W 2010 roku model został poddany face-liftingowi.
czytaj więcej
Powagosław
Ma być o RRS, ale zacznę od modelu Evoque. Po raz kolejny widać, jak bardzo przełomowy pod względem wzornictwa był ten samochód. Sport kontynuuje najlepszą z możliwych dróg wyznaczoną przez mniejszego brata. Well done. ~Powagosław
Luzacjusz
Mówić, że Range Rover Sport to Å‚adny samochód to tak, jakby stwierdzić, że Michael Jordan byÅ‚ niezÅ‚ym sportowcem, a Monice Bellucci dobrze patrzy z oczu. PamiÄ™tacie RewiÅ„skiego z „Kilera”? MajÄ… rozmach… ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 4394 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 425 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 88 x 90,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
5,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Åšrednie spalanie dla Land Rover Range Rover Sport I 4.4 i V8 32V 300KM 221kW 2005-2010
18,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,1
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 4.4 i V8 32V 300KM 221kW
Jak na taką masę i stały napęd na 4 koła spalanie bardzo przyzwoite. Szczególnie przyjemnie jest przy dystrybutorze LPG - cały zbiornik za około 120 zł daje to zasięg na trasie ponad 400 km, na mieście lekko ponad 300. W przeliczeniu kosztów gazu na np. olej napędowy otrzymujemy : 8 L ON / 100 km - trasa 12,5 l ON / 100 km - miasto. W aucie można całkowicie niewidocznie zamontować instalację LPG. W miejscu koła zapasowego pod podłogą bagażnika mieści się zbiornik o poj. 88 l lecz z powodu zamontowania z lekkim przechyłem mieści się do niego około 66 -68 l bez oszukiwania czujnika. Wlew montujemy we wnęce wlewu benzyny wraz z adaptorem , dzięki czemu nie musimy przy każdym tankowaniu wkręcać adaptora ( wymagana przeróbka - skrócenie adaptora ). Instalacja BRC spisuje się znakomicie, po 30.000 km najmniejszych problemów ! To czy jedziemy na gazie czy na benzynie wiadomo tylko po lampkach kontrolnych. Spadek mocy praktycznie niezauważalny. Koszt instalacji 4.400 zł , zwrot kosztów montażu nastąpił po przejechaniu około 23.000 km.
17,8
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 4.4 i V8 32V 300KM 221kW
Land Rover Range Rover Sport I