Szukaj

Informacje o Lexus RX

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1998 r. Lexus RX jest luksusowym SUV-em (segment I, klasa premium). Jest też najpopularniejszym modelem w historii marki (2,2 mln sprzedanych aut) i zarazem najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Stanach Zjednoczonych. Bazą pierwszej generacji modelu był prototyp SLV („Sport Luxury Vehicle”). Początkowo, w Kraju Kwitnącej Wiśni, samochód był oferowany jako Toyota Harrier i był powiązany pod względem technicznym z Toyotą RAV4. Następne generacje Lexusa RX były już samodzielnymi konstrukcjami. Nazwa auta jest „skrótem” od „Radian Crossover” (gdzie „radiant” oznacza coś światłego , reprezentującego świetlaną przyszłość). Czwarta generacja Lexusa RX dostępna jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz

Oceny Lexus RX

Liczba ocen: 185
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Tadeusz
Lexus RX III
SUV 350 277KM 204kW
Swoją ocenę wystawiam po roku użytkowania (około 30 tys km). Poprzednim autem, jakim się poruszałem był Rx 400h, więc siłą rzeczy będę porównywał to auto do poprzednika. Całokształt oceniam na 5+, auto mimo lat (2009 rok) daje większy komfort i jakiś Ford Kuga czy Kia Sportage czy 2025 roku, daje poczucie dużego bezpieczeństwa - czołg na drodze. Posiadam Lexusa RX mk1, mk2 i mk3. MK2 400h w stosunku do mk1 300 jest jak auto po liftingu. RX mk3 to jest na prawdę spory przeskok technologiczny. Wyposażenie auta przede wszystkim dorównuje współczesnym samochodowym w 2025 roku, a m.in. jest to wyświetlacz na przedniej szybie head up z możliwością regulacji góra/dół oraz jasności podświetlenia; wentylowane fotele z wysuwającym się elektronicznie podparciem podudzia; telewizor w podsufitce z pilotem i słuchawkami; kamera boczna w lusterku i czujniki parkowania w standardzie; radar z tempomatem, fotele przednie wyprofilowane tak, aby zapewniały trzymanie boczne w zakrętach ( w mk1 i mk2 siedzi się trochę jak na taborecie i w zakrętach trzymają nas tylko podłokietniki kapitańskie).
Dodane 1 miesiąc temu
4,9
~Filip
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Dla mnie to najlepsze auto z tych które użytkowałem a trochę aut już przerobiłem ( polo 1.2 , bravo 1.6 tdi, jetta 2.0 tdi, mondeo 2.0 tdi, superb 2.0 tdi, x3 30i, 5 G31 540i) . Auto dla świadomego kierowcy który ceni sobie komfort i brak problemów niż emocje, pozycja za kierownicą super, fotele mega wygodne ( wg. mnie najwygodniejsze fotele a jakich jeździłem - pseudo bajeranckich masaży brak, nie ustawiam jakoś specjalnie a nigdy nie odczuwałem żadnego dyskomforu w plecach, w poprzednim rx fotele także były sztos ) Może nie trzyma się drogi tak jak X5 ale jazda jest odprężająca, człowiek śpi spokojnie ponieważ auto jest bezawaryjne. Układ silnikowy prosty, wydajny i ekonomiczny. Dla mnie ogromny plus to że brak jest pompo wtrysków, turbiny, skomplikowanej skrzyni dwu sprzęgłowej, sprzęgła dwumasowego, mocznika / adblue etc. Jakość materiałów na bardzo wysokim poziomie , wszystko dobrze spasowane. Polecam plugina jeśli ktoś ma fotowoltaikę - wtedy warto ładować kiedy tylko można . Ja jak tylko przyjeżdżam do domu do podłączam do ładowania dzięki czemu uzyskuje 70 km zasięgu czysto elektrycznego a średnie spalanie od początku użytkowania mam 3,7 litra właśnie dzięki temu że ładuje zawsze w domu i wyjeżdżam autem z pełną baterią. Jeśli ktoś nie będzie ładował / nie ma fotowoltaiki to lepiej kupić 350h. Do 350 h też mam porównanie ponieważ żona użytkuje i moje 450 h ma lepiej rozłożony środek ciężkości i wg mnie prowadzi się lepiej ( co nie znaczy że 350h prowadzi się źle ) a mocy ma więcej. Spalanie od początku średnie całkowite 3,7 litra ale tak jak wspominałem sumiennie ładuje pojazd , spalnie w trybie hydrydowym na wyładowanej baterii to około 8,5 litra ( w 350 h będzie to 8 litrów ), jak lecę szybko na autostradzie na wyładowanej już baterii to spalanie mam pod 10 litrów ale przy prędkościach już wyższych niż prawilne. Duży centralny wyświetlacz jest bardzo dobrym rozwiązaniem , nie ma żadnej zawiłości w dotarciu do potrzebnych ustawień ale prawda jest też taka że raz dobrze wszystko pod siebie ustawiłem i nie mam potrzeby wracania do ustawień. Nagłośnienie Mark Levinson bajka Dla mnie auto idealne.
Dodane 4 miesiące temu
4,1
~Jarek
Lexus RX V
SUV 2.5 350h 250KM 184kW
Lexusa RX wybrałem po 20 latach jazdy Hondami, w tym trzema generacjami CR-V. Lexusem jeżdżę krótko, natomiast mam w stosunku do niego mieszane uczucia. Auto ciekawe, choć otoczka "premium" jaka go otacza jest, moim zdaniem, mocno dyskusyjna i mocno subiektywna. Z zalet - auto przestronne w środku i duże, czteroosobowa rodzina podróżuje komfortowo. Ergonomiczne. Jak na taką masę (prawie 2100 kg) pali 6.6 litra/100 km przy 'lekkiej' nodze. Nie jest to auto do dynamicznej jazdy a agresywnego zmieniania pasów. To raczej majestatyczny krążownik do pokonywania kilometrów w dość komfortowych warunkach. Wady? To subiektywna ocena ale nazbierało ich się trochę. Przede wszystkim skrzynia biegów e-CTV, która zwyczajnie JEST GŁOŚNA i wcale nie trzeba 'deptać gazu do podłogi' by się o tym przekonać. Po drugie - silnik 2.5 wolnossąca benzyna 248 KM to za mało dla RXa (to silnik w sam raz dla lżejszego i mniejszego NXa, dla RX jest za słaby). Poza tym silnik pracuje GŁOŚNO, szczególnie zimny oraz gdy doładowuje baterię hybrydową - brzmi wówczas prawie jak diesel, co moim zdaniem nie przystoi auto tej klasy. Toczę się 25 km/h osiedlową drogą i spod maski słyszę klekot. Lexus Polska, nie wstyd Wam? Kolejny minus to wyciszenie a właściwie jego niedostateczny poziom. Słychać skrzynię e-CTV, słychać 'dieselowską' pracę zimnego silnika oraz wzmożone obroty przy doładowaniu rozładowanej baterii hybrydowej. No nie, w aucie 'premium' tak być nie powinno. Cicho jest jak samochód sunie w trybie EV - wówczas jedzie się naprawdę przyjemnie i komfortowo. Kolejna sprawa - jakość plastików. To pierwsze auto jakim jeżdżę, w którym elementy plastikowe są tak podatne za zarysowania. Można je trwale porysować ... przecierając suchą mikrofibrą! Szczyt szczytów! System infotaiment to kopia systemu Toyoty ze zmienioną animacją na Lexusową. Na dodatek odziedziczył po toyotowskim systemie wieczne problemy z połączeniem bluetooth - streaming muzyki (np przez Spotify) rwie, przerywa połączenie, przycina się. Czasem łączy się z telefonem od razu, czasem głupieje przez kilka minut i ciągle łączy się, rozłącza, łączy, rozłącza - i tak w kółko. Tak ma Toyota, tak ma też Lexus. Lexus reklamuje się hasłem "Elitarny w każdym wymiarze". Mimo że lubię swojego RXa - z hasłem się nie zgadzam. To auto z dużym potencjałem ale ... pełne upierdliwych niedoróbek lub pójścia na skróty. Czyżby nawet w Lexusie frakcja księgowych (cięcie kosztów!) wygrała z frakcją inżynierów (produkt premium)? Gdybym miał jeszcze raz wybierać - tak, wybrałbym Lexusa RXa - ale plug-in. Jazda RXem a trybie 'benzyna' a jazda RXem w trybie 'elektryk' to dwa różne doznania. W trybie EV jest ciszej, przyjemniej i bardziej 'lexusowato'. W trybie benzyna - to taka przepłacona Toyota....
Dodane 7 miesięcy temu

Raporty spalania Lexus RX

Liczba raportów: 210
Średnie spalanie dla Lexus RX
7,6 – 15,1
l/100 km
11,4 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Lexus RX V
SUV 2.4 500h 371KM 273kW
Jazda tym autem z Warszawy do Lublina kończy się tym, ze tankujesz w Warszawie i po powrocie znowu to robisz zasięg na autostradzie ok 400 km. Potrafi spalać i 15l na niemieckich autostradach przy 160-180. Niestety jak na premium to głośno, spalanie nie jest male a podobne do Durango (nie mowie o hellcat), który i tam ma seryjnie dużo więcej mocy i przestrzeni. Wygodnie się siedzi i tyle. Za te pieniądze diesel od Audi czy BMW a nawet Skody zrobi lepsza robotę efektywnością paliwa i będzie ciszej. Nie polecam - dobrze, ze na wynajem to mogę oddać.
Dodane 2 miesiące temu
9,5
Lexus RX IV
SUV 300t 238KM 175kW
Autem zrobiłem 40 tys km, opony 20 cali. Średnia z tego okresu 9,7l ( 2/3 trasa, 1/3 miasto ) Jazda po warszawie ( trasy po 17 km ) rano w korkach to w wakacje najmniej 11,5l (mniejszy ruch), zimą cały czas stojąc i 18l dobije. Zwykle ok 13l. Mówimy o spokojnej jeździe, bo i nie ma gdzie jechać. W trasie rewelacja. Najmniej w trasie ok 90/h za autokarem na tempomacie poniżej 7l (hard eko i 1 osoba na pokładzie), trasy międzymiastowe 80-110 km/h to 8-9l ( zwykle wychodzi 8,5l ). Mówię o spokojnej jeździe. W tym aucie nie chce się ścigać. Tempomat, jazda i nie trzeba się za policją rozglądać. Jadąc 130 km/h, Holandia-Warszawa koło 9l/100 km z 2 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem. Potem spalanie wyraźnie rośnie. Na autostradzie bez limitu 200 km/h bez problemu i nawet cicho, pójdzie i więcej. Olej LiquiMolly polecam, bo na Castrol strasznie zamulony jest. I czasem trzeba go przegonić, żeby nie zamulić. Jazda bez start/stop i zwykle bez klimy. Na zimówkach zauważalnie większe spalanie. Ogólnie baaardzo polecam. Dynamiczny jak się umie korzystać z momentu i płynnie się go kręci pod odcinke. Strzałów i zrywów autor nie lubi.
Dodane ponad rok temu
9,3
Lexus RX V
SUV 2.4 500h 371KM 273kW
Miasto: 9,0 litra Autostrada przy 150 km/h: 10,5 litra Ruch podmiejski 80-120 kmh: 9,0 litra Podane wyniki dotyczą lata. Zimą znacząco spada wydajność baterii, co oznacza wzrost spalania o około litr w ruchu miejskim i 0,5 litra na trasie
Dodane 4 miesiące temu

Usterki Lexus RX

Liczba wpisów: 10
Utrata kompresji na pierwszym cylindrze
  • Lexus RX IV
  • silnik
  • 105 tys. km
Przy 105 tys auto wyswietlilo mi cala choinke komunikatow. W ASO mowia ze to utrata kompresji na pierwszym cylindrze , mam ochrone Lexus Relax ale ta nie pokrywa diagnostyki problemu ( przynajmiej w Krajach Beneluxu gdzie auto jest naprawiane) .
Dodane 10 miesięcy temu
Oczekuje na rozwiązanie
Dzwiek z ukladu hamulcowego
  • Lexus RX IV SUV 450h 313KM 230kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dzwiek przy jezdzie na hybrydzie do 20km/h potem cisza ...wymieniona w serwisie pompa hamulcowa nastepnie caly system abs z pompa oraz silni elekryczny urzadzenia cisnieniowego. Usterka ustapila na 2 tyg. Okazalo sie ze winne sa przewody hamulcowe wychodzsce z abs po zalozeniu odpowietrznika na najwyzszym problem ustapll.
Dodane 3 lata temu
1 komentarz
Unikajcie zawieszenia pneumatycznego jak ognia
  • Lexus RX II 350 277KM 204kW 2006-2009
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 4
Lexus jeszcze długo musi się uczyć jak powinno działać zawieszenie pneumatyczne, bo zwykłe niewiele jest gorsze. Natomiast rozszczelniły mi się miechy w RX z 2007, przebieg 180 tys. Nowa kolumna 4 tys. cena z kosmosu, do Cayenne mozna kupić za 1,5. Temat nie istniej, ponieważ to bardzo niewielki segment rynku, dlatego nie kupujcie używanych z pnumatyką. Chociaż ja znalazłem rozwiązanie. Bez kłopotu wymieniłem na zwykłe sprężynowe, ale na konsoli pozostał przycisk.
Dodane 5 lat temu
6 komentarzy
Lexus RX

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów