Szukaj

Lexus RX V 2.5 350h 250KM 184kW od 2022

Informacje o Lexus RX V 2.5 350h 250KM 184kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1998 r. Lexus RX jest luksusowym SUV-em (segment I, klasa premium). Jest też najpopularniejszym modelem w historii marki (2,2 mln sprzedanych aut) i zarazem najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Stanach Zjednoczonych. Bazą pierwszej generacji modelu był prototyp SLV („Sport Luxury Vehicle”). Początkowo, w Kraju Kwitnącej Wiśni, samochód był oferowany jako Toyota Harrier i był powiązany pod względem technicznym z Toyotą RAV4. Następne generacje Lexusa RX były już samodzielnymi konstrukcjami. Nazwa auta jest „skrótem” od „Radian Crossover” (gdzie „radiant” oznacza coś światłego , reprezentującego świetlaną przyszłość). Czwarta generacja Lexusa RX dostępna jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 2487 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 6000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 103,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 39% / przeciw: 61%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Jarek
Lexus RX V
SUV 2.5 350h 250KM 184kW
Lexusa RX wybrałem po 20 latach jazdy Hondami, w tym trzema generacjami CR-V. Lexusem jeżdżę krótko, natomiast mam w stosunku do niego mieszane uczucia. Auto ciekawe, choć otoczka "premium" jaka go otacza jest, moim zdaniem, mocno dyskusyjna i mocno subiektywna. Z zalet - auto przestronne w środku i duże, czteroosobowa rodzina podróżuje komfortowo. Ergonomiczne. Jak na taką masę (prawie 2100 kg) pali 6.6 litra/100 km przy 'lekkiej' nodze. Nie jest to auto do dynamicznej jazdy a agresywnego zmieniania pasów. To raczej majestatyczny krążownik do pokonywania kilometrów w dość komfortowych warunkach. Wady? To subiektywna ocena ale nazbierało ich się trochę. Przede wszystkim skrzynia biegów e-CTV, która zwyczajnie JEST GŁOŚNA i wcale nie trzeba 'deptać gazu do podłogi' by się o tym przekonać. Po drugie - silnik 2.5 wolnossąca benzyna 248 KM to za mało dla RXa (to silnik w sam raz dla lżejszego i mniejszego NXa, dla RX jest za słaby). Poza tym silnik pracuje GŁOŚNO, szczególnie zimny oraz gdy doładowuje baterię hybrydową - brzmi wówczas prawie jak diesel, co moim zdaniem nie przystoi auto tej klasy. Toczę się 25 km/h osiedlową drogą i spod maski słyszę klekot. Lexus Polska, nie wstyd Wam? Kolejny minus to wyciszenie a właściwie jego niedostateczny poziom. Słychać skrzynię e-CTV, słychać 'dieselowską' pracę zimnego silnika oraz wzmożone obroty przy doładowaniu rozładowanej baterii hybrydowej. No nie, w aucie 'premium' tak być nie powinno. Cicho jest jak samochód sunie w trybie EV - wówczas jedzie się naprawdę przyjemnie i komfortowo. Kolejna sprawa - jakość plastików. To pierwsze auto jakim jeżdżę, w którym elementy plastikowe są tak podatne za zarysowania. Można je trwale porysować ... przecierając suchą mikrofibrą! Szczyt szczytów! System infotaiment to kopia systemu Toyoty ze zmienioną animacją na Lexusową. Na dodatek odziedziczył po toyotowskim systemie wieczne problemy z połączeniem bluetooth - streaming muzyki (np przez Spotify) rwie, przerywa połączenie, przycina się. Czasem łączy się z telefonem od razu, czasem głupieje przez kilka minut i ciągle łączy się, rozłącza, łączy, rozłącza - i tak w kółko. Tak ma Toyota, tak ma też Lexus. Lexus reklamuje się hasłem "Elitarny w każdym wymiarze". Mimo że lubię swojego RXa - z hasłem się nie zgadzam. To auto z dużym potencjałem ale ... pełne upierdliwych niedoróbek lub pójścia na skróty. Czyżby nawet w Lexusie frakcja księgowych (cięcie kosztów!) wygrała z frakcją inżynierów (produkt premium)? Gdybym miał jeszcze raz wybierać - tak, wybrałbym Lexusa RXa - ale plug-in. Jazda RXem a trybie 'benzyna' a jazda RXem w trybie 'elektryk' to dwa różne doznania. W trybie EV jest ciszej, przyjemniej i bardziej 'lexusowato'. W trybie benzyna - to taka przepłacona Toyota....
Dodane 7 miesięcy temu
3,9
~Kondiusz
Lexus RX V
SUV 2.5 350h 250KM 184kW
Samochód ma duży potencjał i sporo zalet niemniej jest niedopracowany i wg mojej oceny ma głupie wady przez co ja bym go następnym razem nie kupił. Jest wygodny, komfortowy, cichy, przestronny, ładny (subiektywnie oczywiście), nie pali dużo jak na te gabaryty (7,5-8l miasto i 10l autostrada ok 0 stopni C przy 140 km/h (na odcinku równo 100 km) ). Przyjemnie się nim jeździ, choć ten silnik/skrzynia trochę hałasuje jak się depnie. Natomiast co do wad: - samochód ma ponoć zbiornik paliwa na 65 litrów ale niestety rzeczywiście można korzystać z ok 50 litrów - jak zostaje nadal ponad 15 litrów w zbiorniku to komputer pokazuje ok 20/30 km zasięgu i ma już zapaloną rezerwę. Nie jechałem oczywiście do 0 km i dalej, aby sprawdzić co z pozostałymi 15 litrami bo nie czułem się bezpiecznie. Na autostradzie po ok 400 km włącza się rezerwa. Jak miałem np. zasięg 31 km to mogłem maksymalnie zalać 46 litrów ... czyli w baku było jeszcze rzekomo 19 litrów a komputer pokazywał, ze prawie nic nie ma. - przy KAŻDYM starcie pojawia się komunikat w sprawie wyrażenia zgód na politykę prywatności a dodatkowo czasami pojawia się komunikat z przestrogą o patrzeniu w wyświetlacz ... wyłączanie tego za każdym razem jest męczące i denerwujące. Osobiście nie wierzę, że ktoś mógł coś takiego zrobić nabywcom tego auta. - często nie łączy z telefonem przez co trzeba klikać i łączyć tel. przez bluetooth ręcznie, - nie można do samochodu wejść i szybko odpalić i odjechać, gdyż jakiś system zabezpieczeń powoduje, że samochód nie jest gotowy do jazdy i wtedy trzeba go ponownie wyłączyć i włączyć.
Dodane ponad rok temu
4,0
~Andrzej
Lexus RX V
SUV 2.5 350h 250KM 184kW
Ładne auto z bardzo źle dobranym (do masy) napędem. Myślałem, że silnik elektryczny będzie tu odgrywał większą rolę ale niestety jest tragedia. 2 tony masy napędzane przez wyjące i wibrujące 2,5l wolnossące to nieporozumienie w tej klasy aucie i za takie pieniądze! Układ jezdny na plus, auto bardzo komfortowe jednak drobne mankamenty jak źle spasowana klapka od wlewu paliwa niestety nie przystoją ....
Dodane 11 miesięcy temu
Lexus RX V

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów