Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Rafal
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Witam, Mazdę posiadam od 2 lat. Na temat tego modelu krążą różne, często sprzeczne opinie. Przede wszystkim mocno przesadzona jest kwestia rdzy w tej generacji 6-ki a jest to często kryterium rozstrzygające o zakupie auta. Moja madzia ma teraz 11 lat i ma jedną wżerkę na tylnym błotniku oraz dosłowne 0.5 grama rdzawego nalotu na wewnętrznej stronie tylnych drzwi. Spód zabezpieczyłem - koszt 250 zł, drogo? sami rozstrzygnijcie. Widziałem mnóstwo Mercedesów, Opli i innych równorocznych dużo mocniej skorodowanych. Odchodząc od tematu korozji, auto naprawdę polecam, jest według mojej opinii jednym z najładniejszych modeli klasy średniej, daje przyjemność z jazdy a jej utrzymanie nie zniszczy człowieka zarabiającego średnią krajową.
4,1
~galusmarcin
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Bardzo przyjemne i bardzo praktyczne autko. Dzięki klapie unoszonej można wpakować 2 rowery bez problemu nawet nie skrecając kół. Przewoziła już wszystko nawet sofę i 3m deski. Przyjemnie się prowadzi. Wielu mowi ze 1.8 zamula ale do codziennej jazdy wystarcza. Bardzo dobre nagłośnienie Bose. Niestety w tym modelu rdza nie odpuszcza.
4,5
~jeździłem Nią 7 lat.
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
ponadczasowa sylwetka, bardzo dobry samochód. duży zarówno kabina jak i bagażnik. dobre silniki benzynowe i wzorowe trwałe zawieszenie. dobre do miasta i na trasę. zadbane auta będą jeździć tak długo jak 626.
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008
8,5
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Spalanie podane dla LPG. Auto na instalację gazu BRC z lubryfikacją za 3400 zł i działa świetnie już 20 tyś km. Auto bardzo szybko się nagrzewa więc instalacja była świetną decyzją - na rozgrzanie bierze 0,5 l. lato do max 1,5 l. Pb zima na 100 km. Spalanie dobre jak na tak duże auto. Mieszkam w trójmieście jazda głównie po mieście i obwodnicy - z reguły do 150 km/h nie więcej, choć i 200 km/h idzie. Średnie minimalne 8,8 Pb komputer / 10 LPG trasa 800 km Gdynia - Zakopane - głównie ekspresowe i autostrady 140 do 150 km/h tempomat non stop. Średnio z jazdy miejskiej - może mało ekonomiczna ale też nie od świateł do świateł z piskiem opon - wychodzi 10 - 11 Pb komputer / 12 - 13 LPG. Uważam to za bardzo dobry wynik. minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe pewnie byłoby dużo niższe ale nigdy nie próbowałem :)
9,5
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Auto na instalację gazu BRC z lubryfikacją za 3400 zł i działa świetnie już 20 tyś km. Auto bardzo szybko się nagrzewa więc instalacja była świetną decyzją - na rozgrzanie bierze 0,5 l. lato do max 1,5 l. Pb zima na 100 km. Spalanie dobre jak na tak duże auto. Mieszkam w trójmieście jazda głównie po mieście i obwodnicy - z reguły do 150 km/h nie więcej, choć i 200 km/h idzie. Średnie minimalne 8,8 Pb komputer / 10 LPG trasa 800 km Gdynia - Zakopane - głównie ekspresowe i autostrady 140 do 150 km/h tempomat non stop. Średnio z jazdy miejskiej - może mało ekonomiczna ale też nie od świateł do świateł z piskiem opon - wychodzi 10 - 11 Pb komputer / 12 - 13 LPG. Uważam to za bardzo dobry wynik. Z innych wydatków w normie : Wahacz dolny przedni 270 zł , komplet na 4 koła tarcz i klocków za niecałe 500 zł udało mi się znaleźć - nie wszystkie trzeba wymienić ale nie chce mi się na pół roku bawić drugi raz, łożysko 150 zł, element układu wydechowego 220 zł. Tyle trzeba było zrobić w aucie sprowadzonym z Danii z przebiegiem 190 tyś km. w trakcie rocznej eksploatacji przez 20 tyś km Do tego doliczyć trzeba lakiernika i konserwację podwozia cena zależna od warsztatu. Na aucie nigdy nie oszczędzam co trzeba wymieniać to wymieniam i uważam że ceny są dobre
7,4
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Przy jeździe na trasie z prędkością 50 - 70 - 80 km na 5 biegu można wycisnąć bez problemu 6,5 litra na 100 km. Zejście do 5,5 lita wymaga bardzo wolnego ruszania z miejsca nie przekraczania 70 km/h i regularnego wyrzucania biegów na "luz" przy zjeżdżaniu z pochyłości. Absolutny rekord na dystansie 300 km to 5,2 litra na 100 km. W mieście auto pali około 11 litrów na 100 km. Średnio włączony bez resetowania na kilka tysięcy kilometrów komputer pokazał średnie spalanie 9 litrów na 100 km. Ceny przeglądów i części wysokie ale auto po prosu w ogóle się nie psuje...

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Hatchback