Szukaj

Mazda 6 I Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW 2002-2008

Informacje o Mazda 6 I Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2261 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 166 KM (122 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 207 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 94 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu i system S-VT (sequential valve timing)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW 2002-2008
9,4
l/100 km
12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Mazda 6 I
Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW
Z tego co tu widzę to inni uzytkownicy 2.3 l. trochę zawyżają spalanie. Z mojego doświadczenia ten silnik nie pali aż tak dużo głównie dzięki zmiennym fazą rozrządu które zwiększają moment obotowy w niskim zakresie obrotów. No i może foaktycznie należę do tych jeżdżących bardziej ekonomicznie niż dynamicznie. Dynamike wykorzystuję głównie na trasach poza miastem. Przy jeździe maks 100/110 km/h wyprzedzając prawie każde auto mazda nie spali więcej niż 7,5 litra. Zaczyna łykać dopiero przy wyższych prędkościach gdzie opory powietrza zaczynają być znaczne. Na trasie do 90km/h przy spokojnej jeździe idzie zejść poniżej 7 litrów ale wtedy jazda staje się nudna. W mieście spalanie w zależności od stylu waha się miedzy 9 a 12 litrów. Dodam jeszcze że dzwięk tego motoru jest bardzo przyjemny i rasowy. Powyżej 2500 obr/min silnik mruczy rasowo. Przy braku przyspieszania pracuje cicho i równiutko. Pozdrawiam innych użytkowników M6 2.3, Mateusz
Dodane 9 lat temu
8,7
Mazda 6 I
Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW
Kupująć samochód troche się bałem spalania ze względu na dość duży silnik. Jak się okazuje - niepotrzebnie. Spalanie w trybie miejskim przy normalnej jezdzie nie zawsze muszę być pierwszy przy światłach ale też nie jeżdzę 40km/h wychodzi około 8,5 L . Na dłuższej trasie około 500km prędkość 110-130 bez zbędnego przyspieszania i hamowania z piskiem opon spalanie wyszło 6,7 L. Myślę że jak na silnik benzynowy jest to dość interesujące połączenie mocy samochodu co do kosztów eksploatacji.
Dodane 11 lat temu
0,0
Mazda 6 I
Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW
Jak na razie rewelacja. LPG jak za darmo :) Co prawda 2 ksenony D2S po 150 każdy i to nie jakiś wypas. Są jakieś super hiper OBESRAM po 400 za sztukę. Ale taki wydatek raz na 3000h żywotności to chyba nie dużo. Jedyny problem to blacharka.
Dodane 11 lat temu

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów