Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2261 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 166 KM (122 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 207 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 94 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu i system S-VT (sequential valve timing)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW 2002-2008
9,4
l/100 km
12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Mazda 6 I
Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW
Z tego co tu widzę to inni uzytkownicy 2.3 l. trochę zawyżają spalanie. Z mojego doświadczenia ten silnik nie pali aż tak dużo głównie dzięki zmiennym fazą rozrządu które zwiększają moment obotowy w niskim zakresie obrotów. No i może foaktycznie należę do tych jeżdżących bardziej ekonomicznie niż dynamicznie. Dynamike wykorzystuję głównie na trasach poza miastem. Przy jeździe maks 100/110 km/h wyprzedzając prawie każde auto mazda nie spali więcej niż 7,5 litra. Zaczyna łykać dopiero przy wyższych prędkościach gdzie opory powietrza zaczynają być znaczne. Na trasie do 90km/h przy spokojnej jeździe idzie zejść poniżej 7 litrów ale wtedy jazda staje się nudna. W mieście spalanie w zależności od stylu waha się miedzy 9 a 12 litrów. Dodam jeszcze że dzwięk tego motoru jest bardzo przyjemny i rasowy. Powyżej 2500 obr/min silnik mruczy rasowo. Przy braku przyspieszania pracuje cicho i równiutko. Pozdrawiam innych użytkowników M6 2.3, Mateusz
8,7
Mazda 6 I
Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW
Kupująć samochód troche się bałem spalania ze względu na dość duży silnik. Jak się okazuje - niepotrzebnie. Spalanie w trybie miejskim przy normalnej jezdzie nie zawsze muszę być pierwszy przy światłach ale też nie jeżdzę 40km/h wychodzi około 8,5 L . Na dłuższej trasie około 500km prędkość 110-130 bez zbędnego przyspieszania i hamowania z piskiem opon spalanie wyszło 6,7 L. Myślę że jak na silnik benzynowy jest to dość interesujące połączenie mocy samochodu co do kosztów eksploatacji.
0,0
Mazda 6 I
Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW
Jak na razie rewelacja. LPG jak za darmo :) Co prawda 2 ksenony D2S po 150 każdy i to nie jakiś wypas. Są jakieś super hiper OBESRAM po 400 za sztukę. Ale taki wydatek raz na 3000h żywotności to chyba nie dużo. Jedyny problem to blacharka.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Hatchback