Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Tymon
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Świetnie wygląda. Ekstra tapicerka materiałowa. Dobrze się prowadzi. Miłe wnętrze. Komfort najwyżej przeciętny przez przestrzeń i hałas. Bagażnik mały (te 500 coś litrów w mazdzie, to najwyżej 2/3 z 580 w octavii II)i na wakacje bez boxa na dachu będzie ciężko. Czuć w paru miejscach taniość: Maska stoi na bagnecie. Brak wskaźnika temperatury silnika(tylko lampka, że zimny albo przegrzany). Schowek przed pasażerem niczym nie wyciszony. Niektóre przełączniki nie mają podświetlenia. Brak guzika do ryglowania i otwierania centralnego zamka-pewnie zależy od wersji. Po kilku miesiącach jazdy mazdą stwierdzam, że lepiej bylo zostać przy VW. Co z tego, że wnętrze w mazdzie ładniejsze, skoro wzrok kieruję przez szybę poza auto i tu ważniejsze są: prowadzenie, komfort reserowania, wyciszenie, przestrzeń i dynamika.
4,5
~kryniu
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Samochód stylistycznie zmiata konkurencję pomimo kilkuletniej już obecności na rynku , marka trzyma poziom i daje nadzieję na utrzymanie wysokiej wartości rezydualnej. Gama silnikowa nie wykorzystuje napędów małolitrażowych ze sprężarkami co jest ogromnym plusem. Benzyniaki o przyzwoitej pojemności bez nowoczesnych i awaryjnych rozwiązań. Trzeba sobie jednak uświadomić ,że pomimo wielu zalet mazda nie jest marką premium i jeśli dotrze to do niektórych nabywców szczególnie droższych wersji wyposażeniowych to auto nie posiada zbyt wielkiej konkurencji w klasie średniej. Bardzo przyzwoity i przyjazny dla użytkowników samochód z atrakcyjną stylistyką , dobrze rokującym napędem bez choroby zwanej downsizingiem i ugruntowaną pozycją marki. W przypadku najuboższej wersji wyposażenia trzeba liczyć się z brakiem wielu gadżetów uprzyjemniających użytkowanie pojazdu , ale w żadnym razie nie otrzymujemy produktu niepełnowartościowego. Całkiem przyzwoity system audio, tapicerka i wnętrze identyczne jak w znacznie droższych wersjach , do tego w standardzie 17 aluminiowe felgi.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 34
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Mazda 6 III Kombi Facelifting