Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 256 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 100 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Blackheavy
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Specjalnie zwlekałem z wystawieniem opinii ponad dwa lata, ponieważ chciałem aby osoba zainteresowana miała szerszy obraz na eksploatację samochodu, a nie tylko z pierwszych 2000 tyś km... Obecnie Mazda ma przejechane ponad 43 tyś km i ma się świetnie! Jest to wersja z pełnym dodatkowym wyposażeniem, więc nawet Ci wybredniejsi (w tym ja) nie mają powodów do narzekań. W momencie zakupu Mazda wygrała z poliftową Insignią, głównie ze względu na wolnossący silnik, ale z biegiem czasu zauważyłem też, że ma też przewagę w wielu innych aspektach. Przed Mazdą stało bardzo trudne zadanie, mianowicie zastąpienie miejsca bardzo dobrze wyposażonej, komfortowej, masywnej i wyposażonej w silnik 3.2 V6 Omegi. Obawiałem się, że po przesiadce do Mazdy będzie mi czegoś brakować z Omegi. Inżynierowie Mazdy spisali się tutaj na medal! Mazda wygrywa wyposażeniem, prowadzeniem, ekonomiką, bezawaryjnością i o dziwo, pomimo nieco niższej mocy nawet przyspieszeniem i elastycznością. Jakby nie było jest to ogromna różnica w technologii (konstrukcyjnie dzieli te samochody ponad 10 lat), ale ewidentnie widać jak dużo pracy włożono w projektowanie nowej szóstki. W mojej opinii całokształt wypada naprawdę znakomicie!
4,5
~_Paweł
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Poprzednie moje auto czyli Accord CL 7 bardzo wysoko ustawił poprzeczkę wiec obawy przed zakupem Mazdy były spore. Dzisiaj wiem że dobrze zrobiłem kupując M6. Bardzo dobre, finezyjnie "narysowane"auto ze świetnym wolnym ssakiem pod maską. Auto w wersji SkyPasion ...swietnie wyposażone w przyzwoitej cenie. Dalej opiszę więcej moich odczuć...subiektywnych oczywiście :)
4,6
~TrochęPasjonat
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Auto świetnie skonstruowane i wyglądające. prowadzi się z czystą przyjemnością. Brak pewnych prostych udogodnień, trzeba zaakceptować. System Navi - audio - brak języka pl ( funkcje głosowe praktycznie nie do wykorzystania w polsce)
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2012-2015
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Tutaj już chyba lepiej nie może być! Silnik 2500 cm3, a spalanie średnie na poziomie 6,5-7,5 l/100km. Podczas dłuższych przelotów drogami krajowymi (trzymając się ograniczeń), osiąga wyniki na poziomie 5-6l /100km. Zaznaczam przy tym, że nie mam ciężkiej nogi, to automat tak dobiera bieg aby spalać paliwo w jak najbardziej efektywny sposób. Kolejne oklaski dla inżynierów! Do tego część energii z hamowania silnikiem odzyskiwana jest przez I-ELOOP i wykorzystywana do zasilania elektroniki pokładowej. Serwisy co 20tyś km lub co rok, jak do tej pory ograniczają się tylko do wymian oleju, filtrów i sprawdzenia wszystkich punktów samochodu. Ceny w ASO dość przystępne, przy tym serwisując regularnie w ASO (auto kupione i użytkowane w Szwecji) przez 10 lat mam darmowe Assistance.
8,6
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Bardzo oszczędne auto. Na krótkich odcinkach można uzyskać spalanie około 8.5l bez większego wysiłku. Sporadycznie jeździłem po trasach na drogach krajowych, zaś na autostradach niczego mu nie brakuje. Przy jeździe z prędkościami 160/170/180km/h maksymalne spalanie miałem 10.5 l/100km. Przy średniej 160km/h jest 9 - 9.5 l/100km. Rewelka. I przy tych prędkościach nie słychać silnika. Przy 160 km/h na obrotomierzu 3000rpm.
7,5
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Witam. Mazdą przejechalem 124.000 km od nowości. Jeżdżę autostradą 150km/h, drogą krajowa 100-120 miasto normalnie. Zrobiłem kiedyś test z 10.000km (od tankowania do tankowania) czyli ilość kilometrów do litrów z faktur. Wyszło 7,4l/100. W Dieslu miałbym 6-6,5l. Na autostradzie przy 150kmh spala 8-8,5.Zeby zrobić powyżej 10 trzeba jeździć na 4-6,5 Rpm. Jeszcze nigdy przy średnim spalanie nie przekroczyłem 11l.Chyba że przy 180-220(wyjdzie 12l)

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 34
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Mazda 6 III Sedan