Szukaj

Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005

Informacje o Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 78 x 83,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~wojtek32b
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Mazda Mx-5 jest samochodem, który już na pierwszy rzut oka wywołuje radość u społeczeństwa. Jadąc nim podróżujemy z ciągłym uśmiechem na twarzy, tym szerszym, im więcej właścicieli mijanych samochodów zwraca na nas uwagę. Dynamika i zrywność dostarczają bardzo dużo endorfin, a w zakrętach, które nawet w nocy, dzięki bardzo skutecznemu oświetleniu, nie będą dla nas zaskoczeniem, czujemy się niemal jak kierowcy F1. Mimo wszelkich drobnych utrudnień związanych ze wzrostem, czy spotkaniem jakiejś dziury (o co w Polsce nietrudno) jazda tym samochodem sprawia niezmierną przyjemność i zaraz zapominamy o wszelkich niedogodnościach :)
Dodane 12 lat temu
4,4
~blebleble
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Moim ostatnim autem byla toyota mr2 cabrio ktora palila mniej, byla szybsza,sprzeglo (markowe exedy) do niej kosztowalo dwa razy mniej i generalnie trzymala sie drogi dwa razy lepiej. Toyota miala tez lepsza skrzynie biegow. Sprzedalem ja poniewaz miala problemy z uszczelka pod glowica i bagaznik zaprojektowany przez kogos bez wyobrazni.(czytaj brak bagaznika) Kupilem wiec mazde mx5 2002 rok z przebiegiem 54 tys km. stan idealny (!?).Tak aby poznac cos nowego. Wnioski: Co mnie najbardziej wk... w mazdzie mx5? Tzw ''Clutch Judder'' fabryczna wada sprzegla powodujaca wibracje podszas przyspieszania na jedynce bez zwiekszania obrotow silnika ponad 2000 rpm. (ponoc tylko w modelach 2001-2003.) Skrzynia biegow w porownaniu do innych quasi sportowych aut jest ok ale drugi bieg i przejscie z 2 na 3 jest poprostu do dupy. Trzeba czekac az skrzynia sie zozgrzeje aby nie bylo oporow (wymiana oleju w skrzyni biegow nie pomaga). Kolejna rzecz. Cos mi tam terkocze z tylu w okolicach wydechu (gdy silnik sie rozgrzeje i obroty ida przez 1850 rpm)i nie jest to zadna blacha ochronna i kamyczek tkwiacy w metalowych czesciach. hamulce rowniez nie sa mocna strona tego auta... (zreszta podobnie jak w 323 bj). Auto bylo garazowane przez ostatnie 9 lat. Jedna zima na zewnatrz i juz mi go rdza bierze ( a kanaliki odprowadzajace wode zawsze czyszcze) No i farba z felg aluminiowych to chyba ma trwalosc jednego roku . bo moja juz odpada. Podsumowujac: jest to auto wyjatkowo tanie (tak zostalo zaprojektowane). Podoba mi sie ono w srodku ( nie jest tak wiejskie jak toyota mr2). Bagaznik jest wystarczajacy na tygodniowe zakupy z tesko co jest duzym plusem. Auto jest wygodniejsze niz mr2 ale za to gorzej sie prowadzi.Podoba mi sie jego wyglad i to ze w przeciwienstwie do mr2 mozna w nim sluchac muzyki. Mimo wszystko lubie to auto i mam nadzieje ze powaznych problemow w nim nie bedzie. Kupilem je aby troszke poszalec ale okazuje sie ze synchronizatory biegow tego nie wytrzymaja. Wiec pozostaje mi jezdzic jak emeryt.PS. Wole ja bardziej niz mr2
Dodane 13 lat temu
4,5
~sappheiros@op.pl
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Niesamowite auto, gdy stoi przed domem człowiek trochę czuje się jak dzieciak który słyszy kolegów wołających aby wyjść i pograć z nimi w piłkę :) Każdy powód aby wsiąść do niego i ruszyć jest dobry. Teściowa czegoś potrzebuje - jesteś na każde jej wezwanie, oby tylko wsiąść i jechać :) Plastik we wnętrzu troszkę razi, ale pamiętajmy kiedy to auto zostało zaprojektowane. Jako lekarstwo polecam udanie się do dobrego tapicera i obicie boczków i schowka alcantarą a foteli połączeniem skóry i alcantary (tak ja ja mam w swojej mx-piątce). Inwestycja może nie najtańsza ale wtedy już na prawdę nie chce się wysiadać z tego samochodu :) W tym aucie czuję się jak dobrze dobranych ciuchach, radość z jazdy jest niesamowita. Każdego dnia w drodze do pracy "poprawiam" prędkość wejścia i wyjścia z kolejnych zakrętów. Odmładza o połowę :)
Dodane 15 lat temu
Åšrednie spalanie dla Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005
8,6
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Auto nie spala mało, minimalnie na trasie to 6,5, średnio po jeździe w trasie na naszych polskich drogach z prędkością 90-120 to 7,5 litra. W dużym mieście krótkie odcinki to średnio wychodzi 9-11 litrów zależy od pory roku i dynamiki jazdy. Górną granicę można przekroczyć jeszcze sporo :-) Nie jest źle ale w porównaniu do Hondowskiego D16 to temu troszeczke brakuje wigoru i polotu a spalanie też nie zaskakuje pozytywnie.
Dodane 6 lat temu
8,7
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Mechanicznie to jeden z najtańszych w utrzymaniu roadsterów tego okresu. Mnóstwo dobrej jakości zamienników koreańskich i japońskich. Filtry oleju i powietrza po 25zł. Ubezpieczenie nieco powyżej zwykłej osobówki z tego okresu. Spalanie wyższe, niż się spodziewałem.
Dodane 8 lat temu
8,0
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Pali tyle, ile się w niego wleje. Może spalić bardzo dużo (w zimie, krótkie odcinki, włączone ogrzewanie) udało mi się dojść nawet do 13,5l/100. W lecie, jadać w trasę kilka tysięcy kilometrów osiągałem tak niskie spalanie, jak 6l/100. Ceny części śmiesznie tanie, konstrukcja zawiera mało elektroniki, więc i naprawy/wymiany niedrogie. No i najważniejsze - zadbane MX-5 się nie psuje ;)
Dodane 12 lat temu
Mazda MX-5 II

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów