Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 III Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Auta sportowe
Letnie szaleństwo, wiatr we włosach, młodość! Tak beztroskie cechy w tak szałowym aucie wręcz trzeba uzupełnić odpowiednią grupką koni mechanicznych. Dlatego najlepiej wsadzić pod maskę 2-litrowy motor benzynowy o mocy 160KM. Japońskie silniki zazwyczaj trzeba „kręcić”, żeby pchnęły auto do przodu. Tutaj nie musicie szukać wysokiego momentu obrotowego na końcu obrotomierza, bo MX-5 waży tyle, co nic i łatwo wprawić ją w ruch. Do tego od 2000 obr./min. silnik ma tak dobraną charakterystykę, że pozostaje tylko delektowanie się jazdą. Dźwięk, przyspieszenie, łatwość prowadzenia – o to chodzi w roadsterze. Mniejszy motor ma 1.8l i niecałe 130KM. I tak pozwala zejść w sprincie do „setki” poniżej 10 sekund, ale to nie to samo, co w mocniejszej wersji. Warto go wziąć, jeśli preferujecie spokojną jazdę po miejskich uliczkach. W razie czego i tak potrafi pojechać szybciej.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 167 KM (123 kW) przy 6700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Facet
Mazda MX-5 III
Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW
Auto doskonale spisuje się do jazdy codziennej, daje mnóstwo frajdy z jazdy i przyciąga wzrok przechodniów. Jest całkowicie niezawodne, nie ma \"typowych\" usterek. Ponadczasowy styl, sportowy wygląd, spalanie \"zwykłego\" samochodu... Co można chcieć więcej? Można mówić, mało mocy... Tu jest jej wystarczająco. Auto jest do jazdy, łatwo się nim wyprzedza, można się nieźle zabawić za sprawą tylnego napędu. I proszę nie bać się zimy, jazda tym czymś to czysta przyjemność i nie jest wcale trudna - chodź przyznam, że tego się obawiałem najbardziej. Miałem też od nowości Skodę Octavię II, to jest całkiem inny samochód który nawet jako nowy musiał dość często pojawiać się na naprawach gwarancyjnych. Jak ktoś nie lubi naprawiać samochodu ani spędzać godzin w serwisie MX-5 jest stworzona dla niego.
4,8
~sklep@tapi.com.pl
Mazda MX-5 III
Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW
Ja nie spotkałem jeszcze Miatowicza który by na nią narzekał, a Ty? Auto jest genialne.
4,8
~janusz.goral@wp.pl
Mazda MX-5 III
Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW
Ktoś kiedyś napisał, że MX-5 się nie ścigamy, tylko delektujemy jazdą. 160 KM w połączeniu z genialną resztą w zupełności wystarcza do szczytowania na każdym zakręcie (sorki Asiu ;-))) Poważnie, świetna elastyczność od 1500 obr/min do samej góry, gang silnika bardziej rasowy niż w Alfie, czego więcej wymagać? (Silnik)
Średnie spalanie dla Mazda MX-5 III Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW 2005-2009
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Mazda MX-5 III
Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW
Powiedzmy sobie szczerze, to auto sportowe, co ma swoje konsekwencje. Duże hamulce, świetna sprawa, ale opony na felgi 16 są o połowę droższe od taki samych, ale na felgi 15. Ubezpieczenie, AC i OC to okolice 3000zł rocznie. Części nie wiem ile kosztują, ale na pewno nie należą do najtańszych. Za to spalanie jest całkiem przyzwoite, realnie przy w miarę dynamicznej jeździe można spokojnie zejść poniże 9 litrów, a przy delikatnej jeździe na trasie, realny jest 7,5 litrów. Mimo wszystko, uważam, że jest dobrze, ostatecznie jak ktoś kupuje tego typu auto to wie, co robi i na co się decyduje (a przynajmniej wiedzieć powinien). (Silnik)
11,5
Mazda MX-5 III
Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW
Jeszcze nie wiem. Nie znam kosztów przeglądów (i nie interesuje mnie to), a co do zużycia paliwa jest dobrze (w porównaniu z Outlanderem). Średnio po mieście 12 l/100km to dobry wynik. Kosztów napraw z wiadomych względów nie było i z tego co już wszyscy wiemy przez kilkanaście lat nie będzie :-))))))))) (Silnik)
6,5
Mazda MX-5 III
Cabrio 2.0 i 16V 167KM 123kW
Spalanie na poziomie zwykłego auta, a radość z jazdy nieziemska (Silnik)
Mazda MX-5 III Cabrio