Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 IV Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Silnik

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,9
~Wojtek
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Od 4 lat chodze szczesliwy, kazdego dnia ciesze sie z tego samochodu. Nie jest dla kazdego. Wielu ludzi kupuje mx5, zeby sobie w nich dlubac, zmieniac wydechy, tunowac silnik by zyskac pol sekundy do 100 kmh za 10-20 k zl. Wedlug mnie, najfajniej tym samochodem po prostu jezdzic - bocznymi drogami, po miescie, bez dachu. Cieszyc sie zyciem, tylnym napedem, a podczas spokojnej jazdy 90 kmh przez lasy - sluchac ptakow. Nie zaplacilem zadnego mandatu za predkosc, a zuzylem juz 3 komplety nowych opon w 35 000 km - to mowi, jak swietny jest to samochod. Bezpieczny, bo nie trzeba gnac 200-300 kmh, by poczuc frajde. Niestety policja nie lubi driftowania, wiec prawo jazdy jest zagrozone (ale nie zycie wlasne, lub innych, bo robimy to przy 30 kmh, a nie 100 kmh jak w "grubych" furach do driftu).
4,4
~Adam98
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Auto jedyne w swoim rodzaju. Łączy rewelacyjne właściwości jezdne, niezawodność i niskie koszty eksploatacji. Nie jestem (jeszcze, bo jestem w trakcie poszukiwań) właścicielem MX-5, ale jeździłem kilkoma sztukami NB, ND RF po liftingu (z silnikiem o mocy już 184 koni), a ta recenzja dotyczy przede wszystkim ND 2.0 z 2017 r. z przebiegiem 65 kkm, którą wypożyczyłem na 3 dni. Z uwagi na to, że nie obcowałem z Miatą dłużej, nie będę się obiektywnie wypowiadał o awaryjności, kosztach napraw, itd. Mnie nic się nie zepsuło, wszystko działało super. W części poświęconej usterkom tylko podsumuję obiegowe opinie o najczęstszych bolączkach ND. Żeby moja opinia powiedziała Ci prawdę o aucie, musisz wiedzieć, jaką mam perspektywę i punkt(y) odniesienia. W chwili pisania tej recenzji (październik 2020) jeżdżę na codzień autem niewiele bardziej praktycznym od Miaty - Oplem Tigrą 1.8 z 2005 r., czyli też dwuosobowym cabrio. Opla kupiłem trochę z przypadku, po prostu trafił mi się pewny egzemplarz - po szczegóły odsyłam do mojej recenzji Tigry. Wcześniej jeździłem japończykami i generalnie w nich gustuję. Miałem epizod z BMW E46, nieszczególnie udany. Lubię auta nieduże, lekkie i zwinne. Jeżdżę dynamicznie, ale niespecjalnie obchodzą mnie cyferki na prędkościomierzu. Liczy się dla mnie przede wszystkim przyjemność z jazdy, kontrola i niskie koszty eksploatacji. Ktoś o odmiennych preferencjach może zatem diametralnie inaczej oceniać Miatę, dlatego musisz się zastanowić, czego szukasz w aucie i czy na pewno MX Ci to da. Jest to wszak auto bardzo specyficzne (ale jakie fajne!) ;)
Mazda MX-5 IV Soft Top