Szukaj

Informacje o Mercedes GLC C253 SUV Facelifting

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mercedes GLC to produkowany od 2015 r. kompaktowy crossover (segment I), który jest następcą modelu GLK. Wprowadzono go na rynek pod zmienioną nazwą wobec unifikacji nazewnictwa aut marki. Według niej, litera „C” symbolizuje przynależność modelu do danego segmentu w ofercie Mercedesa oraz zgodność z modelem bazowym, na którym oparto konstrukcję SUV-a. W niniejszym przypadku to jest Klasa C, z którą GLC ma wiele wspólnego, zarówno pod względem stylistycznym, jak i rozwiązań konstrukcyjnych (m.in. ta sama platforma podłogowa). Od swojego poprzednika (GLK) Mercedes GLC jest lżejszy o ok. 80 kg, ale jednocześnie odrobinę większy.
czytaj więcej
Powagosław

Zapowiedzią nowego GLC był debiut modelu GLE, więc większych zaskoczeń nie ma. Po prostu, kolejny dobrze wyglądający SUV Mercedesa. Ale nie zdziwię się, jeśli za rok okaże się, że to również najlepiej sprzedający się SUV tej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

GLK próbował być pomostem między Klasą G i cywilizacją – innymi słowy: też trochę kwadratowy, ale bardziej ludzki i jakby „normalniejszy”. Nie wyszło. GLC jest po prostu normalnym Mercedesem. To chyba dobrze.

~Luzacjusz

Mercedes GLC C253 SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4658 mm
Szerokość 1890 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2096 mm
Wysokość 1644 mm
Rozstaw osi 2873 mm
Rozstaw kół - przód 1621 mm
Rozstaw kół - tył 1621 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 952 mm
Prześwit 181 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 550 l
Kąt natarcia 19,9 stopnie
Kąt rampowy 12,1 stopnie
Kąt zejścia 14,1 stopnie
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~andos
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 220d 194KM 143kW
Po b. bogatym wyposażeniu marki premium spodziewałem się więcej. Na minus: - 194 KM SUV od Mercedesa nie jest samochodem do dynamicznej jady - nagłośnienie nie brzmi pomimo pakietu - nieergonomiczne sterowanie mediami (fatalne smeracze na kierownicy, brak możliwości zmiany stacji radiowej dedykowanym przyciskiem, przy uruchomionym androidzie sterowanie radem to grzebanie za każdym razem w menu) - nieergonomiczne sterowanie fotelami pomimo pakietu z pamięcią (aby zmienić pozycję fotela cały czas wymagane jest trzymanie palca na przycisku co może trwać kilkanaście sekund) - fatalny ekran który kompletnie nie pasuję stylistycznie do deski - głosowy asystent, który w większości przypadków nie może mi pomóc, poza jednym "hello mercedes zimno mi w dupę" :) Na plus - profile pasażerów jednak bez powiązania z pozycją fotela, więc zostają tylko dedykowane ustawienia stacji radiowych (w sumie nie wiem czy to jest na plus) - komfortowa pozycja za kierownicą - wygodne fotele
4,4
~Paweł
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW
Bardzo udane auto za rozsądne pieniądze. W porównaniu do podobnie wyposażonego i z podobnym motorem VW Tiguana, Mazdy CX-5 czy Hondy CR-V, uważam że jest bezkonkurencyjne, a cena podobna. W porównaniu z BMW X3, Audi Q5 czy Volvo XC60, jest po prostu tańszy (Business Edition ma już pełnowymiarowy system rozrywki, stałe 4x4 i automat). W ww. modelach bezpośrednich konkurentów Business Edition jest jednak dużo skromniejsza, dlatego uważam że z tej czwórki Mercedes jest najtańszy. Wykończony z widoczną dbałością o najmniejsze detale, w czym marki z średniej półki chyba zawsze będą o 2 kroki do tyłu. Przyklad: 1) manetki zmiany biegów są dodatkowo oznaczone: (+) ma lekko wypukłą, a (-) lekko wklęsłą kulkę na zewnętrznej części. Niby głupota, ale działa na podświadomość i intuicję. 2) oświetlenie tylnego rzędu można włączyć z przodu przy schowku na okulary (rodzice z dziećmi w foteliku podróżujący w nocy, na pewno szybko docenią tą funkcjonalność, a jeszcze częściej będą z niej korzystać). 3) Na kierownicy są dwa identyczne touchpady. Na poczatku wprawiają w zakłopotanie. Tyle że lewy jest odpowiedzialny za ekran po lewej stronie (ten przy prędkościomierzu), a prawy za ten po prawej stronie (duży w konsoli centralnej). Proste i intuicyjne, wystarczy zacząć korzystać by funkcja dotykowa ekranu czy touchpad na konsoli środkowej były używane sporadyczne. 4) zarządzanie elektroniką.....intuicyjne. Strefa z przyciskami klimy - wydzielona, strefa z przyciskami systemu multimedialnego MBUX - wydzielona, strefa z przyciskami sterowania fotelami - wydzielona (kierowca i pasażer - każdy po swojej stronie), strefa z przyciskami sterowania kamerą cofania i asyst. parkowania - wydzielona. Przycisków jest masę, powoli jak w każdej marce. Ale zawsze irytowało mnie, że przyciski ogrzewania foteli są przeplatane temperaturą powietrza i głośnością muzyki w innych markach. Największe pozytywne zaskoczenie to układ kierowniczy - kontrola i jego skrętność (sic!) oraz system multimedialny MBUX (sterowany dotykowo, touchpadem na panelu środkowym lub touchpadami na kierownicy (sic!)). Do tego stały napęd 4x4 (powoli już rzadkość), miękkie zawieszenie+opony 18" 235/60, oraz asystent hamowania sprawiają że nowym GLC jeździ się wygodnie i bezpiecznie.
4,8
~jus
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 220d 194KM 143kW
Naprawdę fajny samochód, u mnie wnętrze exclusive w kolorze bez/brąz, bardzo ładnie spasowane, bardzo dobrze wyciszone i komfortowe, trochę mniejsze niż bmw X3 ale nieznacznie, system multimedialny najlepszy na rynku, bardzo interaktywny, niebo lepszy niż w bmw i audi Silnik jak nie diesel, bardzo elastyczny choć spodziewałem się mniejszego spalania, a tu jest o dziwo wyższe niż w GLE 250d z 2018 roku gdzie na trasie Kraków Zakopanem bez świrowania spalanie było na poziomie 6 litrów a tutaj w okolicach 8 litrów, być może silnik musi się dotrzeć :) Zawieszenie komfortowe jest o dziwo bardzo zwarte, ogóle nie buja na zakrętach, więc nie ma sensu kupować utwardzonego w pakiecie amg.
Średnie spalanie dla Mercedes GLC C253 SUV Facelifting
11,0 – 11,4
l/100 km
7,0 – 7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.9 400d 330KM 243kW
Samochód nowy przejechałem nim dopiero 3000 km. Średnie maksymalne zużycie oleju napędowego 8,5 l/100km przeliczyłem z rzeczywistego zużycia zakupionego paliwa w stosunku do przejechanego dystansu. Większość bo 80% przejechanych kilometrów to miasto. Trasa Katowice-Kraków-Katowice według komputera pokładowego 8,3 l/100km co wydaje się zgodne z prawdą. Przy jednostajnej jeździe emeryckiej na tempomacie w zakresie 90-120 km/h komputer pokazuje poniżej 5,0 l/100km, a przy prędkości 140 km/h zużycie wzrasta do poniżej 6,0 l/100km. Powyższe wyniki osiągnąłem w trybie Comfort. Czas do setki 5,0s jak najbardziej osiągalny nawet w trybie Comfort. Co prawda nie sprawdzałem na stoperze, ale takie mam odczucie. Samochód bardzo swobodnie przyspiesza nawet z prędkości 140 km/h. W trybie Sport+ mało jeździłem bo samochód młody, ale zawsze niezmiennie z uśmiechem na ustach. Kultura pracy silnika bardzo wysoka, trudno się zorientować że to diesel. Przekładnia super, powyżej 2 biegu nie da się wyczuć kiedy następuje zmiana przełożenia.
6,5
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW
Świetny silnik do spokojnej jazdy, dość cichy, w miarę dynamiczny jak na dość niską moc i sporą masę samochodu. Zużycia paliwa jak w każdym aucie zależne od stylu jazdy i głównie tego ile się przyspiesza (i hamuje). Jak się człowiek uprze to można jechać bardzo oszczędnie - przy stałej prędkości 90-100 km/h spalanie jest ok 3,6 litra, co w praktyce na dłuższej trasie jadąc bardzo delikatnie, po emerycku czyli mniej więcej zgodnie z przepisami (gdzie zdarzają się światła, zwalnianie, przyspieszanie itd) może dać wynika ok 4,5 litra (przy 4 osobach w aucie). Normalnie w trasie spokojnie ale dość sprawnie jadąc (czyli przekraczając dozwolone prędkości o ok 20-40 km/h), można zmieścić się bez większego problemu w 5,5 litra. Dynamiczniejsza jazda w trasie to ok 7 litrów. W trasie jest dość cicho, więc na autostradach łatwo się jedzie 140-180 km/h, przez co spalanie rośnie i wychodzi ok 7 - 8 litra. Ciekawe, że przy stałej prędkości ok 100 km/h zużywa mniej paliwa niż przy ok 80 km/h - wynika to pewnie z przełożeń skrzyni biegów, gdzie przy 100 delikatnie jadąc jest już 9-ty bieg, a przy 80 jest jeszcze 7-my. W mieście ciężko przekroczyć 9 litrów, zwykle wychodzi 7-8 litrów, a jak jest pusto to można zejść poniżej 7. Na oponach zimowych zużycie wyższe o ok 0,5-0,7 litra - to jest dość indywidualna sprawa i zależy dość mocno od modelu opon. Średnia od założenia opon letnich, czyli z ostatnich ok 6 tys km to 6,8 litra.
12,4
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200 211KM 155kW
Auto pod kątem spalania niestety rozczarowuje, po przejściu z 2.0tdi 190km gdzie spalanie było w granicach 5-6.5l jest to ogromny przeskok. Na autostradzie przy 180km/h pokazał mi 16.8 co moim zdaniem jest co najmniej o 4l za dużym wynikiem. Przy toczeniu się zejdzie się nawet do 7.5-8l a średnio przy prędkościach 100-120 jakieś 8.5-9.5l. Niestety im wyższe prędkości tym spalanie momentalnie podskakuje. Błędem był tak mały zbiornik paliwa przy takim spalaniu bo zasięg to tylko ok 600km. W moim przypadku spalanie rekompensuje napęd 4x4 którego nie miałem w poprzednim aucie i jest ogromna różnica. Średnio trzeba liczyć się że spalaniem 11-12l a na autostradach przy ciężkiej nodze nawet 13-15l

Usterki Mercedes GLC C253

Liczba wpisów: 13
Usterka oświetlenia zenętrznego.
  • Mercedes GLC C253 SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW 2019-2022
  • instalacja elektryczna
  • 22 tys. km
Nieregularnie od listopada 2023 zaczął się pojawiać komunikat o usterce zewnętrznego oświetlenia. Kłopot w tym, że owo oświetlenie funkcjonuje i nie wykazuje żadnych problemów podczas użytkowania. Auto było diagnozowane i jedyna otrzymana porada to czekać, aż coś konkretnie padnie. Ktoś spotkał sie z takim problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Pękająca szyba przednia
  • Mercedes GLC C253 Coupe Facelifting 2.0 200 211KM 155kW 2019-2022
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 1
Szyba przednia pęka nawet od najdrobniejszego uderzenia kamyczkiem (a może nawet od większego owada). Pierwsza szyba została wymieniona po dwóch miesiącach od zakupu auta. Pęknięcie na nowej szybie pojawiło się po niecałym miesiącu od wymiany, a jeszcze przed wymianą pojawiło się kolejne. W żadnym poprzednim aucie nigdy nie musiałem wymieniać szyby.
2 komentarze
Ramiona wycieraczek zahaczają o krawędź maski
  • Mercedes GLC C253 SUV 2.0 250 211KM 155kW 2015-2019
  • nadwozie
  • 22 tys. km
Wycieraczki szyby przedniej. Ramiona wycieraczek po odciągnięciu od szyby (np. przy myciu) zahaczają o krawędź maski ! Po kilku standardowych "złamaniach" wycieraczek na krawędzi maski przy szybie powstają ubytki lakieru! Nie wiem czy to błąd konstrukcyjny czy mam taki egzemplarz. Auto roczne z niemieckiego Mercedesa. W naszym serwisie powiedzieli: "ten typ tak ma". Zgroza, żaden z moich sześciu Mercedesów w ciągu 23 lat tak nie miał :(.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Mercedes GLC C253 SUV Facelifting