Na łamach brytyjskiego portalu Autocar, Saab ujawnił pierwsze informacje na temat swojej najnowszej platformy technicznej „Phoenix”.
Nowa konstrukcja zastępuje stosowaną dotychczas platformę „Epsilon”, która została skonstruowana przez Opla w ramach koncernu General Motors. „Phoenix” opracowywany jest przez inżynierów Saaba, z pomocą konstruktorów marki Scania.
Jak podkreśla szwedzki producent, nowoczesne rozwiązania techniczne umożliwią zastosowanie nowej platformy w autach z różnych segmentów rynku. Będą to pojazdy o długości 4,2 – 5,5 metra, m.in. nowe wcielenia modeli 9-3, 9-4X oraz 9-5. Co ważne, wykorzystanie „Phoenixa” nie ograniczy się do jednej generacji danego modelu, ale kilku kolejnych wcieleń.
Szczegóły na temat nowego dzieła szwedzkich inżynierów są ograniczone, wiemy jednak, że platforma wyposażona zostanie w zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona oraz tylne wykorzystujące zaawansowany układ wielowahaczowy. Ten ostatni nawiązywać ma konstrukcją do rozwiązań stosowanych w autach wyścigowych.