Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 1.6 117KM 86kW od 2009

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany w latach 2007-2013 Nissan Qashqai pierwszej generacji był jednym z prekursorów dzisiejszego segmentu crossoverów. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp noszący nazwę Qashqai Concept Car. W gamie aut japońskiego producenta Nissan Qashqai znalazł się poniżej trochę większego SUV-a, Nissana X-Trail. Samochód powstał na platformie podłogowej Nissan C, będącej wynikiem współpracy z Renault. W roku 2008 wprowadzono na rynek Nissana Qashqai+2, który miał dodatkowy rząd siedzeń. Auto przeszło facelifting w roku 2010. Qashqai sprzedawany był na rynkach japońskim i australijskim pod nazwą Nissan Dualis. W USA model był niedostępny – zamiast niego Nissan oferuje tam model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 117 KM (86 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 78 x 83,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~Marcin właściciel Kaszkaja
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 1.6 117KM 86kW
Jazda tym autem to prawdziwa mordęga. Jest to auto ojca, zawsze chciał je mieć i w końcu wbrew mojej opinii je kupił. Tak się składa, że miałem okazję przejechać nim kilka tyś km i tak jak nie mogę mieć zarzutów do awaryjności tak sama jakość tego samochodu, komfort podróżowania, sposób wykończenia pozostawiają na prawdę wiele do życzenia. Silnik zdecydowanie za słaby do tego auta. Nie pozwala na dynamiczną jazdę po mieście. Żadnej przyjemności z jazdy. Można odnieść wrażenie, że porusza się kartonowym pudełkiem. Przekładnia zmiany biegów działa jak w ursusie C330, jest "luźna" przez co trudno trafić w odpowiedni bieg. Jazda w dłuższe trasy powinna być stosowana jako jedna z metod wydobywania wiadomości od szpiegów ponieważ człowiek wysiada z tego auta cały obolały. Siedzenia są zbyt nisko osadzone, za małe. Bolą plecy, kolana już po około 100km podróży, a jestem człowiekiem średniego wzrostu. Takie same odczucia mają pasażerowie. Przyznam szczerze, że odkąd go używam, to na samą myśl, że mam nim do pracy jechać rwie mnie w plecach. Nie wiem jak sprawuje się na tle konkurencji jednak ja nie jestem w stanie zrozumieć fenomenu tego samochodu. Ani on tani ani wyjątkowy... A i jeszcze jedno. Pojawiła się rdza pod maską, na końcówkach amortyzatorów... Jedyny plus, to ogromne lusterka. Przyjemny gadget to panoramiczny dach, z którego i tak ojciec nie korzysta. Wiem na pewno, że sobie bym tego auta nigdy nie kupił i to niezależnie od wersji silnikowej. Widać, że za jego konstrukcję odpowiadali Francuzi, bo z Japończyka nie ma on kompletnie nic...
4,4
~DerDer
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 1.6 117KM 86kW
Miał być oszczędny, benzynowy, kompaktowy hatchback do miasta, dla żony. Miała być Honda Civic Sport 1.8. Nissan Qashqai 360 1.6 16v wypadł cenowo podobnie, tyle że ma słabszy o 25KM silnik, a ponieważ ja przyzwyczaiłem się do jazdy wyższym samochodem sam przesiadłem się do \"Kaszkieta\". Jestem tak samo zaskoczony jak zadowolony. Coś co miało służyć jako drugi samochód w rodzinie (pierwszy to Honda CR-V), służący głównie do jeżdżenia po mieście stało się pierwszym. Auto bardzo uniwersalne, świetne w mieście ale i na trasie, nawet na tej dłuższej. Silnik bardzo ekonomiczny (miałem kilka aut z pojemnością 1.6 i ten jest zdecydowanie najoszczędniejszy). Drobny minus to delikatnie hacząca skrzynia, w której przydałby się 6. bieg. W wersji 360 ma niemal kompletne wyposażenie jakiego oczekiwałbym od nowoczesnego samochodu, jednocześnie bez zbędnego przegięcia w kierunku technologicznych fajerwerków (nie ma 43 ekranów LCD i komicznych odpustowych reflektorów z LED). Rzecz, która sama sprzedaje ten samochód w salonie to moim zdaniem panoramiczny dach. Jest czymś co powoduje zachwyt absolutnie każdego, kto wsiada do auta (zwłaszcza do tyłu) a dzieciaki go uwielbiają. System multimedialny Nissan CONNECT spełnia swoją rolę w zupełności, łącznie z audio streaming przez bluetooth. Nawigacja- jak zwykle w Polsce niedomaga, a ożywa po przekroczeniu granicy. Wszystko jest bardzo łatwe w obsłudze i czytelne, nawet jeśli ekran nieco przymały (5\"), ale dotykowy lub alternatywnie obsługiwany przyciskami i pokrętłem (duży +). Absolutnie brak zastrzeżeń do ergonomii czy wyglądu wnętrza- jest funkcjonalne- i dobrze. Z zewnątrz Qashqai ma doskonałe proporcje (w przeciwieństwie do nadmuchanego +2), bardzo efektowne 18\" felgi i zadziorny, charakterystyczny wygląd. Auto jest ciche, ma wygodne fotele z bardzo fajną tapicerką (mówię o materiale fotela a nie skrawkach skóry/dermy którymi są obite fotele na krawędziach), dla rodziny 2+2 zupełnie wystarczające jako rodzinne. Nie jest to demon prędkości ale traktowane zgodnie z przeznaczeniem nie zawiedzie nikogo. Nie miałem jeszcze do czynienia z serwisem Nissana, a czytałem różne rzeczy, przede wszystkim to, że jest dosyć drogi.
4,6
~monkahead
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 1.6 117KM 86kW
Samochód posiadam od 6 lat, przejechane prawie 100 tyś km, proszę przeczytać poszczególne opisy aby uzyskać pełny obraz oceny. Tutaj mogę nadmienić, iż samochód jest absolutnie bezawaryjny, bardzo dobry do miasta, jak również w trasę. Ocena dotyczy wersji TEKNA z ksenonami, bez kluczykowym dostępem oraz panoramicznym dachem, który dla mnie jest obowiązkowym wyposażeniem w tym pojeździe, wspaniale doświetla wnętrze oraz wpływa na komfort podróży.
Åšrednie spalanie dla Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 1.6 117KM 86kW od 2009
6,9
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 1.6 117KM 86kW
Powiem tak, to zależy czy użytkownik zadowoli się zwykłym serwisem - wówczas koszty są porównywalne z innymi markami, czy chce mieć pieczątkę w książce serwisowej ASO - a tu jest drogo. Koszt corocznego przeglądu w ASO + wymiana oleju i filtrów wynosi ok. 1150zł - i mamy pieczątkę. To samo w nieautoryzowanym serwisie maksymalnie 500-600zł. - bez pieczątki. A teraz spalanie : autostrada na odcinku 200km ( Mysłowice - Wrocław) prędkość stała -ok 110km/h (na tempomacie) + liczne wyprzedzania (przyspieszenia do 130km/h) - wynik 6,7 l/100km ( luty 2016, temp zew. ok. 5 st C, lekkie opady deszczu,klima włączona przez połowę odcinka trasy, dwie osoby dorosłe+mały bagaż). Miasto (Wrocław-obrzeża)/ krótkie odcinki (ok. 4km) - 7,3 l/100 (bez większych korków, luty 2016, temp. zew. ok 3-5st C, ja + dziecko)
8,5
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 1.6 117KM 86kW
Opróćz oleju póki co nie wydałem ani złotówki, części tanie (z tego co się orientowałem z ciekawości). Montaż LPG znacząco obniżył koszty podróży to śmiesznej kwoty 8 l x 1,6 zł = ;) Przy jeździe poza miastem mozna osiągnąc 7 litrów gazu jednak bardziej trzreba liczyc 8 - 8,5. Tyylko kilka razy z 300-400 km wyszlo mi 10 litrów - zima i tylko miasto na odcinku 4 km
6,9
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 1.6 117KM 86kW
Prosty samochód tani w utrzymaniu. Serwis olejowy poza ASO to ok. 400zł, ASO 900-1200. Nic się nie psuje (NIC). Spalanie przy km/h: 90 = 5.7 120 = 7.0 140 = 8.2 160 = 11 Średnio w mieście = 8.5 Średnio w trasie = 6.3 (cały wyjazd ma Mazury rodziną, w kolumnie TIRów 90km/h przez 80% trasy)

Usterki Nissan Qashqai I

Liczba wpisów: 31
Wysoki pobór oleju
  • Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW 2009-2013
  • silnik
  • 206 tys. km
Cześć, problem jest następujący - auto "bierze" olej. Samochód mam 2 miesiące i miałem jedną dłuższą trasę (ok. 900km), musiałem łącznie dolać aż 1,5l oleju 5W40 (ponieważ taki był wlewany wg ksiazki serwisowej). Co może być tego przyczyną? Dodam tylko, że silnik chodzi bardzo cicho i równiutko, czy to zimny czy rozgrzany. Czytałem na jakimś forum, że wlasciwy olej do tego silnika (2.0 benzynka) to 5W30 pełen syntetyk - doradził mi to także serwisant z serwisu Nissana. Powiedział także, że to może rozwiązać problem bo ze wzgledu na stosowanie bardziej lepkiego oleju mogły zapiec sie pierscienie. Jak miał ktos podobny problem to prosze o rady lub informacje, dzieki.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Czerwona kontrolka silnika
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.5 dCi 106KM 78kW 2007-2011
  • silnik
  • 184 tys. km
Witam. W moim nissanie czasami zapala się czerwona kontrolka silnika. Czasami przy prędkości 100km/h się zapali i po 5 -10 sekundach gaśnie. Silnik w tym czasie nie traci mocy i pracuje normalnie. Byłem w serwisie Nissana w Poznaniu na diagnostyce i okazało się że winny jest czujnik temperatury spalin (pierwszy). Został wymieniony a problem pozostał. W drodze powrotnej zapalił się 5 razy potem przez tydzień wcale się nie zapalił. Najlepsze jest to że teraz w komputerze po zmianie czujnika nie ma błędu a zapala się czasami.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Korek zbiornika płynu spryskiwacza
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.6 115KM 85kW 2007-2011
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 11
Drobiazg, ale po 10 miesiącach mnie "dopało". Jestem mądrzejszy "po szkodzie". Wy możecie być "przed szkodą". Korek, jest zatrzaskowy. Chwila nieuwagi i wypadł mi z ręki, wpadł na półkę pod silnikiem i nie da się go wyciągnąć. To niby tylko kawałek plastiku, ale można go kupić tylko w serwisie i kosztuje 22pln. Może niewiele? Ale jak za taki drobiazg, to stanowczo zbyt wiele. Kupiłem. Przewierciłem małą dziurkę w wypustce na palec. Przeciągnąłem szpagat i zawiązałem. Drugi raz już nie ucieknie pod silnik.
7 komentarzy
Nissan Qashqai I Crossover Facelifting