Szukaj
Nissan
Nissan
4,1 (6 859 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan Qashqai 1.3 petrol 4x2 Acenta, LHD

Nissan Qashqai 1.3 petrol 4x2 Acenta, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1503 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
91%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
95%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.8 pkt | 91 %

Przedział pasażerski pojazdu Nissan Qashqai pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Nissan pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera. Analiza bariery, z którą zderzył się Nissan, wykazała, że Qashqai byłby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, ochrona klatki piersiowej pasażera została oceniona jako marginalna. Ochrona dla pozostałych krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub odpowiednia. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako odpowiednia. Qashqai został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Poduszka powietrzna wypadła dobrze w testach Euro NCAP. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Nissan Qashqai, w standardzie, został wyposażony w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku. Pojazd nie został wyposażony w system zapobiegający wtórnym zderzeniom.

Uderzenie przodem
14,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44.8 pkt | 91 %

Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, Quashqai zapewniał dobrą lub wystarczającą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie wyłączana po umieszczeniu na tej pozycji fotelika. Testy wykazały, że system działał dobrze, w związku z czym został nagrodzony. Wszystkie typy fotelików, dla których Quashqai został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,8pkt

Uderzenie z przodu
15,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38.2 pkt | 70 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego w większości pozycji testowych. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z obszarami dobrej i złej ochrony. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na takich użytkowników dróg została oceniona jako dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
15,3 pkt
Głowa
14,2 pkt
Miednica
2,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
22,8 pkt
AEB Pieszy
7,0pkt
AEB Rowerzysta
8,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

15.2 pkt | 95 %

Nissan Qashqai został wyposażony w system AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne), który wypadł dobrze w reakcji na inne samochody. System przypomina o niezapiętych pasach bezpieczeństwa oraz wykrywa pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy, ?Driver Attention Alert?, monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia kierowcy. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach. System zdobył maksymalną liczbę punktów w testach Euro NACP. Pojazd został także wyposażony w system wspomagania prędkości oparty na kamerze, rozpoznaje lokalne ograniczenia prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
4,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Intelligent Emergency Braking (IEB)
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry