Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany w latach 2007-2013 Nissan Qashqai pierwszej generacji był jednym z prekursorów dzisiejszego segmentu crossoverów. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp noszący nazwę Qashqai Concept Car. W gamie aut japońskiego producenta Nissan Qashqai znalazł się poniżej trochę większego SUV-a, Nissana X-Trail. Samochód powstał na platformie podłogowej Nissan C, będącej wynikiem współpracy z Renault. W roku 2008 wprowadzono na rynek Nissana Qashqai+2, który miał dodatkowy rząd siedzeń. Auto przeszło facelifting w roku 2010. Qashqai sprzedawany był na rynkach japońskim i australijskim pod nazwą Nissan Dualis. W USA model był niedostępny – zamiast niego Nissan oferuje tam model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~zetfed
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW
Cóż, niewiedzieć czemu, ale uparłem się na to auto. Nowe drogie, używane drogie ale trochę mniej :). Wybrałem wersję poliftową z benzyną 2.0. Strasznie coś takiego znaleść krajowego w normalnej cenie. Wersja Visia, więc najuboższa, ale nie żałuję. Płacenie za szklany nieotwierany dach, alufelgi i parę innych gadżetów więcej 15tys. uważam za przesadę. Całokształt: jest dobrze. Siedzi się wysoko, wygodne wsiadanie i wysiadanie (ważne dla osób starszych), dobra widoczność. Fajny, elastyczny silnik, dobrze wyciszony. Trochę brak schowków. Materiały w środku dość przeciętnej jakości, ale dobrze spasowane, nic nie skrzypi.
4,8
~jj
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW
Bardzo dobre auto za rozsądne pieniądze - miejski SUV o najwyższym prześwicie spośród innych, z silnikiem 2,0 140KM dającym wystarczające aktywne bezpieczeństwo, bezawaryjny, wygodny dla 4 osób, 4x4 jest dodatkowym atutem - szczególnie zimą.
4,3
~Arczi
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW
Na początku zaznaczę, że to już mój drugi QQ z silnikiem 2.0 benzyna. Cenię to auto za bezawaryjną pracę i komfort jazdy. Dlatego zdecydowałem się na ponowny zakup QQ w wersji po liftingowej. Poprzedni mimo przejechanych 200 000 km nigdy mnie nie zawiódł i zawsze dowiózł do celu. Mam nadzieję, że nowym właścicielom będzie nadal służyłem bezawaryjnie przez kolejne lata.

Usterki Nissan Qashqai I

Liczba wpisów: 31
Wysoki pobór oleju
  • Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW 2009-2013
  • silnik
  • 206 tys. km
Cześć, problem jest następujący - auto "bierze" olej. Samochód mam 2 miesiące i miałem jedną dłuższą trasę (ok. 900km), musiałem łącznie dolać aż 1,5l oleju 5W40 (ponieważ taki był wlewany wg ksiazki serwisowej). Co może być tego przyczyną? Dodam tylko, że silnik chodzi bardzo cicho i równiutko, czy to zimny czy rozgrzany. Czytałem na jakimś forum, że wlasciwy olej do tego silnika (2.0 benzynka) to 5W30 pełen syntetyk - doradził mi to także serwisant z serwisu Nissana. Powiedział także, że to może rozwiązać problem bo ze wzgledu na stosowanie bardziej lepkiego oleju mogły zapiec sie pierscienie. Jak miał ktos podobny problem to prosze o rady lub informacje, dzieki.
Oczekuje na rozwiązanie
Czerwona kontrolka silnika
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.5 dCi 106KM 78kW 2007-2011
  • silnik
  • 184 tys. km
Witam. W moim nissanie czasami zapala się czerwona kontrolka silnika. Czasami przy prędkości 100km/h się zapali i po 5 -10 sekundach gaśnie. Silnik w tym czasie nie traci mocy i pracuje normalnie. Byłem w serwisie Nissana w Poznaniu na diagnostyce i okazało się że winny jest czujnik temperatury spalin (pierwszy). Został wymieniony a problem pozostał. W drodze powrotnej zapalił się 5 razy potem przez tydzień wcale się nie zapalił. Najlepsze jest to że teraz w komputerze po zmianie czujnika nie ma błędu a zapala się czasami.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Korek zbiornika płynu spryskiwacza
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.6 115KM 85kW 2007-2011
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 11
Drobiazg, ale po 10 miesiącach mnie "dopało". Jestem mądrzejszy "po szkodzie". Wy możecie być "przed szkodą". Korek, jest zatrzaskowy. Chwila nieuwagi i wypadł mi z ręki, wpadł na półkę pod silnikiem i nie da się go wyciągnąć. To niby tylko kawałek plastiku, ale można go kupić tylko w serwisie i kosztuje 22pln. Może niewiele? Ale jak za taki drobiazg, to stanowczo zbyt wiele. Kupiłem. Przewierciłem małą dziurkę w wypustce na palec. Przeciągnąłem szpagat i zawiązałem. Drugi raz już nie ucieknie pod silnik.
7 komentarzy
Nissan Qashqai I Crossover Facelifting