Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 Avant

Airnyy, 7 lat temu
Silnik 1.8 20V 125KM 92kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 621 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A4 B5 Avant 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wiele rzeczy można by tu wymienić jak, trakcja, skrzynia biegów, ocynkowane nadwozie, silnik czy komfort, jednak ja skupie się na zawieszeniu które świetnie wybiera nierówności, doskonale trzyma to ciężkie auto w zakrętach, dziki wielowahaczowemu zawieszeniu, auto prowadzi się lekko i przyjemnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Drobne usterki takie jak, źle działający panel climatronic, przyczyną była kiepska naprawa poprzedniego mechanika.
Układ elektryczny : Drobne ustarki spowodowane tak naprawdę wiekiem auta i przebigiem oraz niemiejętnymi naprawami.
4,0
Całokształt
Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że to auto będzie tak dobre :) Szukają samochodu dla siebie rozglądałem się za innymi modelami, na to auto trafiłem nieco przez przypadek i teraz nie żałuje. Nie jest może tak wytrzymałe jak jego poprzednik, Audi 80, ale ma masę innych zalet. Porównując do konkurencji, A4 wygrywa świetnym, bezproblemowym silnikiem, elastyczną skrzynią biegów, pewnym trzymaniem się drogi, no i oczywiście bezkonkurencyjnym zabezpieczeniem antykorozyjnym, jeśli tylko auto nie wyjechało od jakiegoś "rzeźnika" czy nie było po dzwonie, nie ma co się obawiać rdzy ;) Również nie ma się co bać wielowahaczowego zawieszenia, po prostu zwróćcie uwagę przy kupnie czy jest zużyte, oraz na jakich elementach zostało zrobione, jeśli są oryginalne części powinny starczyć na jakieś 100 tys. kilometrów. W najgorszym przypadku jeśli to podróby, to jakieś 40 tys. czyli bez dramatu, nawet jeśli już mamy pecha, to czeka nas wydatek rzędu 1800 zł i mamy spokój na duży czas ;) Nie polecam stosowania marnych "chińczyków" które starczają na kilka tys kilometrów. Z każdym kilometrem to auto zaskakuje, stwierdziłem, że jest na tyle dobre że nie będę go sprzedawał ;) Parę rad dla kupujących, jeśli szukasz czegoś dużego i rodzinnego, pomyśl raczej o passacie albo Audi A6, a4 avant ma skromny bagażnik jak na kombi ;) Jeśli szukasz osiągów, pomyśl raczej o 1.8T w obu wariantach mocy to świetne silniki, nie kupuj aut po dużych dzwonach, bo będziesz się zastanawiał dlaczego gniją skoro auto ma ocynk, ocynk nie sprawi, że Audi będzie nieśmiertelne ;) Pozdrawiam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na swoją moc i masę auta silnik daje radę, elastyczność i spalanie w normie. Typowo jak dla silników z 5 zaworami na cylinder, przy niskich obrotach jest mało żwawy ale też mało pali, jednak gdy kręcimy go na około 4000 tys. obrotów całkowicie zmienia swój charakter ;) Niestety spalanie też odpowiednio rośnie. Największą zaleta tego silnika jest wytrzymałość. Lepsze może być tylko 1.8 Turbo ;)
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie świetna, elastyczna i precyzyjna, mimo wieku i potężnego przebiegu działa rewelacyjnie, w nie jednym nowym francuzie skrzynia działa gorzej niż w 20 letnim audi :) We wszystkich Audi jakimi jeździłem spotkałem się z bardzo dobrą elastycznością, coś wspaniałego.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny, auto świetnie trzyma się w zakrętach, prowadzi się lekko, dokładnie wiem co się dzieje z kołami, wielowachaczowe zawieszenie robi swoje ;) Auto z łatwością pokonuje zakręty, należy jednak mieć na uwadze, przed przednią osią mamy silnik, więc jeśli wjedziemy za szybko, auto łatwo może stać się podsterowne, jednak tutaj naprawdę trzeba przecholować żeby do tego doszło
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu, fotele są wygodne, dobrze nadają się na dłuższe trasy, widoczność bardzo dobra. Wyciszenie stoi na odpowiednim poziomie. Zawieszenie świetnie wybiera nierówności, auto bardzo dobrze spisuje się na trasach.
5,0
Ergonomia
Jak to zwykle bywa w niemieckich autach ergonomia stoi na najwyższym poziomie, nie zastanawiasz się gdzie coś jest, po prostu wiesz że jest pod ręką. Kokpit może nie powala swoim stylem, za to wszystko jest na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko coś zarzucić, klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze w upalne dni, na poziomie "low" wręcz nie da się wytrzymać od zimna, z ogrzewaniem i odparowywaniem szyb w zimie i podczas deszczu nie ma najmniejszego problemu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest i pasażera jest ok, natomiast na tylnych siedzeniach mogłoby być nieco więcej miejsca. Gdy z przodu siądą osoby po 190cm na tylnej kanapie niewiele zostanie, cóż taki urok marek premium w tej klasie. Bagażnik jedynie 390 l też nie powala, widocznie tak miało być, jeśli chcesz większego auta kup sobie Passata ;)
4,0
Wyciszenie
Jak na ten wiek i wyposażenie jest naprawdę ok, większe hałasy zaczynają się dopiero powyżej 140 km/h. Podróżując z prędkościami 70/ 90 km/h w środku jest cicho i przyjemnie. Audi zachęca raczej to spokojnej jazdy. Z wnętrza nie dobiegają żadne trzaski i zgrzyty, wszytko jest dobrze spasowane.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z racji sporego pokrewieństwa z resztą grupy VAG, z częściami nie ma żadnych problemów, masa jest dobrych zamienników oraz części z używanych aut co przekłada się na koszty utrzymania, z mechaniką nie ma jakiś szczególnych problemów, a blachę też nie ma się co martwić. Jedynie wahacze mogą pociągnąć po kieszeni. Jeśli chodzi o spalanie to średnia wychodzi około 10l, więc jest całkiem przyzwoicie.
4,0
Stosunek jakość/cena
W takich pieniądzach ciężko znaleźć auto o takim wyposażeniu, zabezpieczeniach antykorozyjnych i bezawaryjnym silniku. Audi A4 mimo swojego wieku dalej "trzyma cenę" jednak nie trudno znaleźć coś naprawdę przyzwoitego z tej najniższej półce cenowej, jeśli jednak oczekujesz większego auta, proponuje rozejrzeć się raczej za Audi A6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są to drobne usterki typu: odpadająca podsufitka, jeśli ktoś próbuje ją wyczyścić wodą lub dostanie się pod nią wilgoć, może zacząć odpadać. Pękające plastiki które trzymają roletę w bagażniku. Wycierające się plastiki wokół przycisków do otwierania szyb i parę innych drobiazgów spowodowanych tak naprawdę przebiegiem i wiekiem auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Generalnie bez większych problemów, każda poważna awaria będzie tak naprawdę spowodowana nieumiejętnymi naprawami, powypadkową historią bądź naprawianiem po kosztach. To auto jest na tyle proste że nie bardzo jest się co zepsuć. Ja np. miałem problem z panelem climatronic, po wyjęciu okazało się że poprzedni mechanik lutował go chyba nogami, bo tak kiepsko to nie lutowałem nawet jak robiłem to pierwszy raz, na tym polegała cała usterka ;)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B5 Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
10,2
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B5 Avant