Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting

Mariusz, 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Autko bardzo fajnie jeździ. Świetnie rusza ze skrzyżowania, pewnie pokonuje zakręty. W porównaniu do Opla Insigni- lepiej wyciszone, pewniej trzyma się drogi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chciałbym, aby mniej palił. Koncern VW przyzwyczaił nas do niskiego spalania w 1,9td, niestety wymagająca skrzynia biegów, quattro, 190 KM trzeba jakoś wykarmić.
5,0
Skrzynia biegów
S-tronic świetnie wykonuje swoją pracę, trochę denerwuje mnie wrzucanie wysokiego biegu przy równej prędkości. 1100-1200 obrotów/min na D7, uważam, że coś takiego negatywnie wpływa na silnik i tarcze sprzęgłowe w automacie.
5,0
Układ jezdny
Wielowahaczowe zawieszenie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S-tronic i napędem quattro... Cóż więcej chcieć:)
5,0
Karoseria
Osobiście bardzo mi się podoba. Agresywny przód, jednocześnie nie jest zbyt niski, nie ma problemu przy dojeżdżaniu do krawężników przodem.
Komfort
5,0
Widoczność
Tylna szyba jest czyszczona przez naprawdę dużą wycieraczkę szyby.
4,0
Ergonomia
Denerwuje mnie tempomat. Nie mogę przyzwyczaić się do dodatkowej dźwigni pod przełącznikiem kierunkowskazów. Jednak dodatkowe przyciski w kierownicy lepiej mi pasowały. Jest to rozwiązanie stosowane w bardzo dużej ilości aut, więc chyba tak jest lepiej, mnie to nie przekonuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Plus za dodatkową grzałkę w układzie ogrzewania, która podgrzewa powietrze do czasu osiągnięcia odpowiedniej temperatury przez silnik.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery gwiazdki daję za bardzo wysoki tunel środkowy w tylnej części, oraz wyprofilowanie tylnej kanapy pod dwie, a nie trzy osoby, przez co siedzący po środku pasażer komfortu jazdy nie ma. Z przodu dla osób średniego wzrostu (176-180 cm) jest OK.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy prędkościach 180-200 km/h szumy powietrza nie przeszkadzają w rozmowie, a silnik jest ledwo słyszalny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie spalanie, oraz koszty napraw. Spalanie przy spokojnej jeździe 90-130 km/h w trasie 7l/100km. W cyklu mieszanym, przy spokojnej jeździe, krótkie odcinki drogi 8,5l/100 km. Najbardziej zadowolony jestem, że przy prędkościach 150-170km/h na autostradzie, jadąc na tempomacie, spalanie 7,5l/100 km. W serwisie wymiana rozrządu około 2200 zł. Droga usługa z powodu wysokiej ceny pompy wody (600- 1200zł). Trzeba pamiętać też o płynie AdBlue, którego trzeba wlać około 1 litra na 1000 km (cena od 70gr do nawet 5 zł za litr).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie usterek brak. Wymieniłem tylko klocki hamulcowe przednie, cena jak do innych pojazdów, zależna od producenta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miejmy nadzieję, że będzie brak. Jak w każdym automacie, jeżeli coś ,,padnie" koszty będą szły w tysiącach:(

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting