Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Avant

Vaginiarz, ponad rok temu
Silnik 2.0 TDI 143KM 105kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 143KM 105kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
3,93
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Multitronic LEPSZY od dsg, nie szarpie, szybki, płynny i pełza jak klasyczny hydrokinetyk (dsg też pełza ale pod jakakolwiek drobna przeszkodę pod kołem lub górkę trzeba dodać gazu i zrywa)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jajo w obudowie skrzyni od wadliwej konstrukcji, warsztaty znają temat
4,0
Całokształt
Przebueg 221 000km, salon pl. Z jednej strony świetnie, z drugiej tylko poprawnie. Materiały dobre, drzwi całe twarde ale z ładnego plastiku choć skrzypią troszkę uchwyty do zamykania. Pulpit miękki, obsługa mmi trochę upierdilwa- niby wszystko oczywiste ale bmw zrobiło to lepiej. Pokrętła działają w stronę przeciwną niż spodziewana. Wyciszenie do 130 dobre, powyżej przedziera się szum. Zawieszenie dla mnie trochę za twarde (bez s-line) ale porównując do nowego passata i tak nieźle, bo tam słychać każdą studzienkę jak w ciągniku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Siknik w miarę żwawy, nie tak cichy jak nowe francuskie diesle ale jak na 2008 rok spoko. Spala ok 6,5 l ropy średnio. Powyżej 150 spalanie rośnie szybko, zazwyczaj jadę do 140km/h
4,0
Skrzynia biegów
Multitronic- w dieslu i przy wygluszeniu auta super, gazem zazwyczaj operuje do max 3/4 więc nie wyje, a szybko przyspiesza. Zdecydowanie lepsza niż te wynalazki DSG, które nie dość, że się psują to pomiędzy 1 a 2 jest strasznie- w zasadzie rusza tam z 2 biegu i ciężko ja wyczuc pod górkę. Nie wiem zyn zachwycają się dziennikarze dla mnie dsg i tym podobne to syf (mam w passacie b8). Tutaj nie obyło się bez problemów, a w zasadzie eksploatacja. Dwumasa donwyniany, na szczęście tania okn 1200pln, plus problem a4 b8- rozwiercanie flanszy polosi,iż przód tył na tyle duży, że trzeba wiercić- pomimo iż działa idealnie. Gdyby nie ten fuckup dałbym 5
4,0
Układ jezdny
Trochę za twardo (nie jak w gti) ale mogłoby być przyjemniej. Prowadzi się pewnie ale lekko siermiężnie (brak servotronic)
4,0
Karoseria
Jak na tyle lat jest ok ale początki rudego na przednich błotnikach widać. W audi 80 było zdecydowanie lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boczne duże i widać w nich pięknie ale zasłaniają troskę zjadynze szkrzyzowan. Moje są wyjątkowo duże, większość ma niższe lusterka, być może tam lepiej. Doceniam widoczność dzięki wielkiem zwierciadłom.
4,0
Ergonomia
Gdyby nie skiepszczona obsługa mmi i panelu klimatyzacji na plus. Klimatyzacja zimą sprawia, że chce go podpalić..ta pora roku wymusza na mnie ustawienia malnalne tj, temp max, kierunek nawiewu szyba, twarz, nogi i do tego momenty ok ale ustawiając prędkość dmuchawy auto zawsze wie lepiej i chce ci szybciej dmuchać. Sprawia to,.ze ustawiam Beg nawiewu na 6,.a za.chwile patrzę i jest 8. Gdy auto nierozgrzane to nie chce wiać szybko, chyba że ogrzewanie przedniej szyby. Strasznie mnie to irytuje. Plus za dodatkową nagrzewnicę, szybko odmarza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Patrz powyżej. Ponadto szybko chłodzi. Zima kastruje nadmuch do uzyskania temp ok 60°C
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno z przodu i ciasno z tyłu. Nie ma tragedii, szczególnie gdy masz fotele z szersza niż bazowa regulacja, bo tam to słabizna. Kat pochylania siedziska jest tak duży, że muszę podnieść fotel by zrekompensować pod jakim kątem są uda. Ten sam problem ma we Francuzach. Gdyby fotele sport w moim.egzemplarzy zdecydowanie chwaliłbym choć na boki miejsca mało I krotki podłokietnik drzwi przednich. Jest ok ale mogłoby być lepiej.
4,0
Wyciszenie
Do 130 dobrze, powyżej trochę szumi,.Koła dobrze odizolowane od asfaltu. Klasę wyżej jest ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dwumasa, jakieś kwiatki typu rozwiercanie flanszy półosi. Nie ma.tragedii ale corsa w benzynie wyjdzie taniej. Jak na "nowoczesnego" diesla jest dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie pewne braki byłoby lepiej. Ewenementem jest BRAK PODSWIETLENIA schowka pasażera- brak pakietu oświetlenia wnętrza sprawia, że schowek jak w autach segmenty A. To już jest pzerność. W życiu bym się nie spodziewał, że czegoś takiego nie ma. Mój trafic z 2002 roku ma podświetlony schowek, wtf?
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to vag. Zamki drzwi naprawa/wymiana. Raz otwiera, raz nie, czasami przez tydzień,a później dwa tygodnie działa. Blachostka ale wkurza, szczególnie drzwi kierowcy, gdy trzeba otwierać z tylenj kanapy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza półosiami, eksploatacyjny dwumas i zamki drzwiowe.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B8 Avant