Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A8 D2 Sedan

MorgothV8 (GG: 4728811), 16 lat temu
Silnik 4.2 quattro 300KM 221kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 327 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,15
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc silnika, napęd Quattro (super!), Automat (bardzo wygodny), standardowy system audio (BOSE), brak korozji (aluminium), auto wygląda jakby miało max 4-5 lat, myślałem że będzie więcej palił (obstawiałem ze 20), a tutaj niespodzianka: 14-15 średnio. Jakbym zmieniał teraz Auto to tylko na nowsze Audi A8 4.2 lub W12 6.0, polecam wszystkim!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Auto jest super, ma jak opisałem drobne wady, ale generalnie nie widzę nic lepszego do kupienia, a drobne usterki w 13 letnim krążowniku to norma. Poprzednie moje auto A4 było bardziej awaryjne niż ta A8
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest cuchy, dynamiczny, ma przyjemne brzmienie V8. Na wysokich obrotach ryczy jak przystało na rasowe V8 (jeżeli szyby są zamkniete to nawet na 5500-6000 RPM słabo go słychać wewnątrz), bezproblemowo wkręca się na obroty. Przy schodzenu z obrotów na N lub P gdy silnik jest ciepły słychać takie "parchnięcia" w wydechu - podobno to dopalanie się resztek mieszanki na gorących ściankach wydechu. Na wolnych obrotach są lekkie wibracje odczuwalne (naprawdę lekkie), obroty nie falują, stoją równo gdzieś na 650 RPM. Pali od strzału zawsze. Generalnie 4/5 (bo te lekkie wibracje i dopalanie w wydechu). Zużycie oleju: 100-200 ml/1000 km (normalna jazda) do 500 (może nawet 600) ml/1000 km gdy jeździsz jak dawca organów (do redlin-u RPM i ciągle kick-down i starty ze świateł), wycieków brak, olej full-syntetyk Mobil 1 5w50 Rally Formula - przy przebiegu 327 tys km to moim zdaniem ok (V8 biorą zawsze olej - duża pojemność, 8 garów, 32 zawory, kupe miejsca gdzie ole może wessać)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest super, tylko boję sie o awarię. na razie zmieniłem olej (po 323000 km przebiegu, chwile po kupnie auta, podobno powinno sie co 60-100 tys km - największy wróg Audi to poprzedni właściciel, wymiana dynamiczna oleju, uszelki, filtra - 1400 PLN). Skrzynia działa super, nie szarpie (czasami lekko przeciąga biegi jak jeszcze zimny olej), kick-down jest super. Czasami lekkie wibracje trafiają się przy 70 km/h (sporadycznie) i zaraz znikają, obroty nie rosną nawet na chwile przy zmianie biegu więc chyba skrzynia nie jest na wykończeniu. W starym oleju (błocie) były opiłki metalu więc skrzynia dostała niesety juz po tryba, ale na razie brak zastrzerzeń do jej działania. Generalnie 5/5 (ale boje sie o awarię więc dam 4/5)
5,0
Układ jezdny
Quattro rządzi, jest super. Same superlatywy. Zawiecha komfortowa i wygodna, nic nie stuka i nie puka, nie buja autem, dobrze (zajebiście dobrze) bierze zakręty, nie ma pod/nad-sterowności. Kontrola trakcji też super, dajesz gaz do dechy i nie ma pisku opon (i dobrze, pisk opon nadaje się pod remizę na disco, poza tym opony wtedy się zużywają), wspomaganie bez zarzutów, kieruje się super. Generalnie 5/5
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania się przydają. Widoczność do tyłu taka sobie (ale tak jest chyba w każdym duzym aucie). Inny problem to skrzyżowania. Długi przód, a siedzenie mam "do tyłu" ustawione. Musze się sporo do przodu wychylać aby zobaczyć w lewo i prawo. Ale to też kwestia wielkości auta i moich skołonności do cofania fotela i posiadania mnóstwa miejsca przed sobą (trzymam kierownicę wyprostowanymi rękami i opieram się plecami na przechylony do tyłu fotel - wygoda na max). Generalnie 4/5
3,0
Ergonomia
No cóz 4,2 wiadomo trochę spali, gazu nie zakładam bo gaz jest do zapalniczek i kuchenek gazowych. Silnik bardzo oszczędny jak na swoje parametry, masę auta, automat i napęd quattro. Jednak ogólnie pali jak smok, używam tylko Pb98 9która w polsce może jest jak Pb95 a może nawet nie)(dlatego ocena 3) Rekordy: trasa (4bieg w trybie manualnym, 70 km/h) - 10.1 l/100 km trasa (max kox, kick-down, redline itp) - 16.25 l/100 km trasa normalnie: 11-13 l/100 km cykl mieszany: rekord najniższy: 12.44 l/100 km średnio: 14-15 l/100 km rekord najwyższy 16.8 l/100 km miasto: około 15-25 l/100 km (szcuję bo żadnego zbiornika 100% w mieście nie wyjeździłem) klima zawsze włączona, na światłach non-stop. Generalnie 3/5
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima 100% spoko, chłodzi jak szalona, grzanie dupska też loozik, ogrzewanie także działa skutecznie, żadnego parowania szyb, żadnego smrodu grzyba z klimy (wymieniłem filtry). Generalnie 5/5
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, przy max odsunięciu foteli do tyłu pasażer tylnej kanapy ma dość miejsca. Mozliwośc regulacji foteli i kierownicy w wielu płaszczyznach, pamięc foteli (coś mi szwankuje zapamiętywanie położenia lewego lusterka i zagłówka kierowcy), grzanie przednich siedzeń, bardzo wygodne wentylowane skóry. Generalnie 4/5 (bo 2 rzeczy nie działają i brak grzania tylnej kanapy)
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho, jak pozamykamy okna i szyberdach to silnika do 4000 RPM nie słychać, powyżej 4000 (szczególnie 5500) - taki fajny basowy pomruk (cichy), szyby szczelne (świst powietrza zaczyna być słyszalny powyżej 200 km/h (oczywiście przy 100 km/h też słychać ale trzeba się wsłuchać i skupić na tym). Żadne plastiki nie skrzypią (jakie plastiki?). Generalnie 5/5
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Opisałem już zużycia paliwa, ceny części które robiłem (tylko oryginalne audi używam - kupione poza ASO ale te same) olej: mobil 5w50 rally formula 135 zł / 4 l (wchodzi około 8 litrów) filtry kabinowe (110 zł za 2 sztuki) filtr paliwa, oleju, powietrza (wszystkie w okolicach 40-70 zł) łożysko koła lewego przedniego: 220 zł wycieraczki (90 zł komplet) filtr oleju ASB: 288 zł uszczelka ASB: 108 zł robocizna (dynamiczna wymiana oleju ASB): 120 zł olej przekładniowy ASB (płukanie 12 litrów poszło!) 80 zł / litr Na razie tyle.... OC: 1404 zł/rok AC (od kradzieży tylko): 800-900 zł niedługo: rozrząd: 250 zł robocizna i około 1700 za części Generalnie dośc drogo ale do przeżycia 3/5)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 23000 kupujesz najlepszy krążownik świata - tanio jak barszcz, a masz wielką limuzynę (z aluminium więc zapomnij o korozji), szybką, z napędem Quattro, z automatem, skórami, klimą, pamięcią foteli, nagłośnieniem BOSE ze zmieniarką 6 CD, silnikiem 300 KM V8..... mmmmm... poprostu marzenie!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic na razie nie wymagało natychmiastowej naprawy. Łożysko koła (bo szumiało), wymiana oleju w skrzyni (bo poprzedni właściciel przeginał pałę i zamiast po 60-100 tys km wymienić nie wymieniał wcale aż do 323 tys km, ale bez wymiany chyba tez by jeździł jeszcze...). Reszta to wymiany standardowe: filtry, olej, niedługo (przed zimą) rozrząd + pompa wody
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek. boję się tylko o Tiptronika (bo poprzedni właściciel 323000 km nie zmieniał oleju w ASB, ja zrobiłem to natychmiast i jest OK, chocaż skrzynia juz czasami lekko szarpnie lub przeciągnie bieg na zimnym oleju, w starym oleju były opiłki metalu więc tryby juz napewno dostały)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 quattro 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15

Audi A8 D2 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A8 D2 Sedan