Szukaj

Lista ocen BMW Seria 3 E36 Sedan (330) - Silnik

Na liście zabraknie 373 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~baskont@gmail.com
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 115KM 85kW
Mocno przestarzała jednostka, 8 zaworów na cylinder, pojemność 1.8 i stosunkowo mała moc. Duże spalanie, nie dając nic w zamian. Nie ma co go kręcic powyżej 4 tys. obrotów bo to już nic nie daje. Oprócz tego bardzo awaryjny. W ciągu trzech lat użytkowania dał mi sie we znaki. Po pierwsze te silniki ciegną a przeciekają wszędzie - przy rozrządzie, spod pokrywy zaworów, na dole przy skrzyni. W sumie na początku jak się nim zachwycałem tym moim...
5,0
~Prezes
BMW Seria 3 E36
Sedan 320 i 150KM 110kW
Silnik w tym samochodzie jest chyba jego największą zaletą. Dwulitrowa rzedowa szóstka z vanosem chętnie wkreca sie na obroty i pięknie brzmi. Już przy najmniejszych obrotach motor brzmi jakby miał kilka razy więcej mocy. Moc maksymalna jest dostępna już przy 5800obr/min i nie trzeba dalej kręcic no chyba, że ktoś lubi sie delektować dzwiękiem silnika i dobrze dawać w palnik (tak jak ja). Silnik ten nadaje sie do parkowania przed sklepem a...
5,0
~domin
BMW Seria 3 E36
Sedan 320 i 150KM 110kW
Silnik rewelacyjny, pomimo przebiegu leje pełen syntetyk a w zamian odwdzięcza się aksamitną pracą. Dźwięk rzędowej szóstki jest świetny, na początku jeździłem bez radia. Zero wycieków. Dynamika jest zdecydowanie wystarczająca chociaż dzisiaj chciałbym już mieć więcej mocy. Elastyczność tego silnika jest naprawdę zdumiewająca. Drugiego biegu prawie nie używam, większość osiedlowych zakrętów wykonuje na 3 bez żadnych szarpnięć czy przyduszeń....
4,0
~Podróżnik
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 tds 90KM 66kW
Przy tak małej pojemności silnika (jak na diesele BMW) tak naprawdę około 1700ccm3, a mamy tu do dyspozycji tylko/AŻ 90KM, które są wstanie pozytywnie zaskoczyć. Silnik jest przyzwoicie elastyczny, czasami przy \"walce z ciężarówkami\" przydało by się troszkę więcej mocy jednak naprawdę jest ok. Jeśli chodzi o miasto można jeździć nawet bardzo dynamicznie bez przesadnej dopłaty do tankowania, no i co daje udowadnia ten 318 tds, że BMW można...
3,0
~pawelpiasta@o2.pl
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
Niestety posiadam silnik 1,8i M40. Myślę, że inżynierowie z BMW chętnie by zapomnieli, że go produkowali - zdecydowanie najgorsza jednostka tej firmy. Bardzo kiepski przebieg krzywej mocy i momentu, ciągnie dopiero powyżej 4,5tys. obr/min więc typowa kosiarka. Po drugie nietrwały rozrząd, po 200tys. km prawie każdy M40 ma klepanie pod pokrywą zaworów, aby się tego pozbyć należy wymienić popychacze hydrauliczne, dźwigienki zaworowe i często...
5,0
~Andrzej ->andrzeyek2@op.pl
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
Jednostka napędowa o pojemności 1.8 litra, typ silnika M40, rozwija moc 113 km. Generalnie bardzo udany silnik ze stajni BMW. Jedynym mankamentem tego typu silnika i jest stosunkowo słaby rozrząd, i konieczność jego wymiany co ok 40 tys km. W modelach po 94 roku M40 został zastąpiony przez M43, a tam jest już łańcuch rozrządu. Dynamika godna polecenia, autko ciągnie od dolnego zakresu obrotów, powyżej 4 tys/min jest już bajka :-). Moje autko...
5,0
~Brzoza-Ostrów_Wlkp.
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
Na bendzynie Silnik pracuje równo i przyjemnie dosłownie muzyka!! Bardzo wysoka kultura pracy. Co do LPG to z zasady nie wkreca się tak chętnie na obroty jak na bendzynie, najlepiej jeździ się na LPG do 3,5 obr/min. Instalacje posiadam mieszalnikową firmy BRC za 1900zł warto zapłacić więcej i kupić dobrą instalację w BMW to ważne, przede wszystkim pierwsza regulacja, a nie wszyscy to potrafią dobrze zrobić. Ja zrobiłem już na LPG 30.000km i...
2,0
~teh0lzon
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
M40B18 - jego typowe bolączki to niska kultura pracy, niska moc i duże spalanie. Silnik lubi klepać, nie do końca wiem czy jest to spowodowane wtryskami czy też zaworami lecz jest to norma przy tej jednostce, dzięki temu mamy dźwięk diesla w jednostce benzynowej. W samochodach z LPG lubią dodatkowo falować obroty. Mocy jest zdecydowanie za mało jak na ten samochód i napęd klasyczny lecz nie przeszkadza to w jeździe po mieście i na trasach o...
5,0
~kodir
BMW Seria 3 E36
Sedan 320 i 150KM 110kW
Co do silnika to oceniam na 5-, 4+, uważam że jak kupi się niezajeżdżony egzemplarz i będzie się systematycznie wymieniać olej to powinno być dobrze. jak się jeździ na paliwku to naprawdę przyjemność z jazdy jest ogromna. nie ma problemu z wyprzedzaniem itp. Dwu litrowa benzyna w e36 z vanosem to bardzo dobra jednostka do zaczęcia przygody z BMW. Co do gazu to jest wporzo z tym że da się zauważyć że samochód jest jednak słabszy niż na benzynie...
5,0
~Lewartur
BMW Seria 3 E36
Sedan 316 i 102KM 75kW
Auto wazy pare kilogramow wiec s silnikiem 1,6 nie bedzie to napewno sprinter lecz przelozenia skrzyni biegow sa mega dobrze dobrane (jechalem juz tym autem ponad 200km/h z czterema osobami na pokladzie) oczywiscie trzeba utrzymywac troche wyzsze obroty aby zachowac odpowiednia dynamike. delikatne braki w mocy za to auto nadrabia na stacji benzynowej wykazujac apetyt na paliwo na poziomie 6,5l na trasie do 8,5 w miescie nawet z delikatnym...
BMW Seria 3 E36 Sedan