Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Marcin, 6 lat temu
Silnik 3.0 530d 193KM 142kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 277 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 193KM 142kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pojeździć trzeba , wyczuć pod siebie, prawidłowo traktowany odwdzueczny się z nawiązką-uśmiech w gratisie
5,0
Całokształt
Wzorcowo. Jeśli szanujesz swoje pieniądze nie kupuj w pośpiechu i sam tego auta. Ja szukałem rok, omijaj mega okazję i nie sugeruj się pierwszym spojrzeniem,te auta są naprawdę wdzięczne ale potrafią też być koszmarem wielu. Pozdrawiam
Wrażenia
5,0
Silnik
Było e46 325ci '04 ,potem 320d '05 .szukałem auta bardziej limuzyny,chyba sie starzeje. Duzy diesel ma co robić,dla mnie przy codziennym użytkowaniu trochę ciężkie auto trzeba obudzić żeby swoje pokazało. Uważam że ma wystarczająco mocy na trasę ale brak mu tej kociej zwinnosci z 325 benzyny. Moc równomierne podawana , pierwsze dni nawet w nadmiarze potem troszkę brakuje. Mimo to same pozytywy, cichy po 20-30 km , naprawdę pokazuje pazur powyżej 120kmh...auto raczej do dostojnego szybkiego przemieszczania się niż sprintu spod świateł. Pięknie mruczy rozgrzany 6 garowiec. Pali różnie,miasyo/trasa 30/70 średnio do 8l ale przy jeździe bardzo dynamicznej nawet po trasie na pusto 9-10l łyknie. Najmniej 6 l na emeryta pi autostradzie. Komputer przekłamuje o 0.5 l min
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być ciut szybsza. Miałem reset bo po tym podobno uczy się stylu jazdy danego kierowcy. Póki co bezawaryjne. Nastawiona na komfort bardziej niż wyścigi.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Jak większość tamtych lat "miesisty "układ kierowniczy można by powiedzieć daja świetne czytanie z kół. Przy wyłączonym esp zamiecie bez problemu. Nie jest to lekkość e46 ale komfortem bije na pewno.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze. Wystarczy spojrzeć na design, w porównaniu z dzisiejszym autami to akwarium a co za tym idzie widoczność wzorcowa. Może jedynie masywnosc auta a co za tym idzie elementy jak słupki ciut grube, mi nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
To auto skrojone pod kierowcę. Wszystko na miejscu choć jak wszędzie można się przyczepić. szczegóły czasami drażnią np u mnie elektrycznie ustawiana kolumna kierownicy gałką która wg mnie łatwo można złamać lewą nogą , miejsce na kubek trochę zasłania sterowanie nawiewem, pozostałe wzorowo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
180cm wzrost, jest ok.ale na te wymiary myślałem że będę "zatopiony ". Z tylu 2 dorosłych wygodnie,3 ciasno. U mnie 2 dzieci i nigdy nie narzekają, wbudowane foteliki w siedzeniach . Fotele regulowane elektrycznie z pamięcią bardzo pomocne w znalezieniu optymalnej pozycji za kierownicą. Bagażnik foremny choć trochę płytki np wózek dziecięcy złożony już kombinacje , uchwyty do mocowania w podłodze się przydają. Lepiej przed daleka podróże załadować zmieniarke cd bo dostęp potem ograniczony.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoite, ale psuje czasami 17 felga doznania z polskich dróg.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem co tak naprawdę napisać, z jednej strony motor pancerny,ale musisz dbać. U mnie póki co duży błąd że odkładalem wyciągnięcie klap,zerwała się jedną na szczęście zatrzymała się na zaworach....koszt ok 3k za własną głupotę. Zawór egr,termostat górny, pompa paliwa (buczala od zakupu) ,olej w skrzyni ,renowacja reflektorów, olej i filtry to wszystko co robiłem od kupna tj 35 tyś km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie rewelacja. Kupiłem w Hanowerze z salonu BMW gdzie szwagier jest mechanikiem,jego szef sprzedawał,1 ręka kawaler,wersja lifestyle z kompletnym mpakiem w środku i bez zewnętrznego (takiej szukałem-)w kolorze silbergrau meyalic , z licznymi dodatkami kosztowala w w 2003 roku 49k euro-oryginał favat dostałem z papierami. Auto kosztowało mnie 1/9 ceny na pl blacha,daje pełny uśmiech na gębie i wciąż wygląda ciekawie. Za niezbyt duże pieniądze można mieć luksusową limuzynę ze sportowym zacięciem ktora pali z umiarem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już pisałem. O dziwo mam kompletnie świecący wyświetlacz co cieszy jak to znawcy marki często zauważają wsiadajac do auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.poza klapami ale to jak wyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 530d 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan