Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Sedan

Marcin, 6 lat temu
Silnik 2.5 525d 177KM 130kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E60 Sedan 2.5 525d 177KM 130kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Mimo wieku 12 lat, mój egzemplarz ma sprawne 100% wyposażenia: fotele elektryczne z pamięcią i ogrzewaniem, elektryczne regulowanie kierownicy (podgrzewanej), duży iDrive, skrętne ksenony, szyberdach, dwustrefowa klimatyzacja.
5,0
Całokształt
Zadbany egzemplarz godny polecenia dla ludzi lubiących wygodę i niewymagających sportowych osiągów. Brak jakiejkolwiek rdzy. Bardzo ciężko kupić ten model w stanie bezwypadkowym, od mądrego właściciela.
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasa sama w sobie, rzędowa szóstka chodzi pięknie. Kwestia kupienia egzemplarza nie skręconego o 500 tysięcy kilometrów, które też napotykałem podczas poszukiwań. Zero apetytu na olej, cicha praca, brak usterek w moim przypadku. Drogie części :)
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam automatyczną skrzynię biegów, jednak nie miałem takiej opcji do wyboru na formularzu. Skrzynia chodzi gładko, ale nie jest tak szybka jak nowocześniejsze konstrukcje.
5,0
Układ jezdny
Czuć przede wszystkim masę auta. Jest ciężkie i to czuć na zakrętach, jednak zawieszenie zestrojone jest odpowiednio sztywno, że zakręty pokonuje z gracją, bez przechyłów. Jednocześnie pozostaje komfortowe na oponach do 18 cali.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra, szyby są duże, słupki nie zasłaniają wiele, czujniki parkowania z obu stron auta czasem przydatne
4,0
Ergonomia
Mało schowków, a te co są nie grzeszą pojemnością. Za to wszystko jest na swoim miejscu, intuicyjna obsługa, dobra jakość materiałów. Łatwo się zaaklimatyzować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nie ma aż tak dużo miejsca jakby się można było spodziewać. Natomiast z przodu siedzi się lepiej jak w salonie. Bardzo łatwo zająć idealne miejsce za kierownicą.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest wyciszony rewelacyjnie. W trasie praktycznie go nie słychać. Poza tym 6 cylindrów chodzi tak gładko, że ciężko czasem stwierdzić, że to diesel. Znajomi często pytali, czy to czasem nie benzyna :) Gorsze wyciszenie jeśli chodzi o hałas powietrza przy większych prędkościach. Powyżej 160 km/h robi się dość głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest ciężkie i komfortowe, więc spalanie nie jest małe, zwłaszcza gdy chcemy używać tych niutków silnika regularnie. Co sobie cenię, to na pewno kulturę pracy, nie można o takiej marzyć w czterocylindrowcach, które nawet z common railem chodzą jak traktory. Tutaj w trasie silnika po prostu nie słychać, bajka. Wynik wyższy również przez AUTOMATYCZNĄ skrzynię biegów. Zimą po mieście, na krótkich odcinkach, palił około 13 litrów. Posiadam auto rok i w tym czasie zero problemów, oprócz wymiany części eksploatacyjnych. Mega zadowolony, jednak należy uważać żeby się naciąć podczas zakupu, bo wszystkie części są drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochody te dużo sobą reprezentują. Posiadają bogate wyposażenie, jednak czuć klimat poprzedniej dekady. Mimo wszystko za zadbany egzemplarz trzeba zapłacić mniej więcej 30 tysięcy, co okazuje się sporą sumą jak za auto 13 letnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek brak, wyłącznie wymiana części eksploatacyjnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 525d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Sedan