Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Sedan

kris1987, 8 lat temu
Silnik 3.0 535d 272KM 200kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 535d 272KM 200kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo ciekawe i godne polecenie auto dla kogos kto szuka kompromisu miedzy dobrymi osiagami a niskim spalaniem. Osiagi porownywalne z 540i e39 przy duzo nizszym spalaniu
Wrażenia
5,0
Silnik
Podstawowa zasada to dogrzanie silnika przed ostrzejrza jazda, trzeba go traktowac jak benzyne z turbo. Bardzo wysoki moment juz od 1000rpm,brak turbo dziury, jezdzi sie jak benzyna o pojemnosci min 4,5 litra ;)
5,0
Skrzynia biegów
Zero szarpniec, szybka reakcja, opinie ze te skrzynie padaja wynikaja tylko ze zlego urzytkowania. Skrzynie automatyczna tak jak silnik trzeba dogrzac,zmiany oleju co ok 60-80 tys km. Jako ciekawostke moge dodac ze w tym silniku przyspieszenie do 200kmh jest lepsze w zwyklym trybie niz w sportowym, w sportowym zmienia biegi przy 5000rpm a w praktyce przy ok 4500rpm jest juz odczuwalny duzy spadek mocy.
4,0
Układ jezdny
Mialem zawieszenie komfort,tzn miekkie, co prawda na zakretach kladl sie dosyc mocno ale z drugiej strony na polskich dziurawych drogach sprawdzalo sie bez problemu. Felgi 18 cali m-pakietowe.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka jak to w niemieckim aucie. Glowna wada jaka maja nowe modele to brak mozliwosci ustawienia nawiewow przyciskami jak to bylo w e39. Trzeba ustawiac w idrive i co najdziwniejsze Idrive ma wyzszy priorytet niz przyciski.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie daje oceny bardzo dobrej tylko dlatego ze mialem problem z dogrzaniem auta w srodku w zimie. Prawdopodobnie byla to wina niesprawnego termostatu, nie zdazylem go wymienic przed sprzedarza auta, jednak mysle ze to nie bylo to. Silnik mial duza moc a do tego bardzo wydajny uklad chlodzenia i duza pojemnosc plyny. W zimie przy zasniezonych drogach predkosc z jaka mozna bylo jezdzic to ok 40-70kmh(ok 1000-1300rpm) .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo duzo z przodu i z tylu. Roznica w ilosci miejsca jest taka jak miedzy e39 a e46.
5,0
Wyciszenie
Mozna powiedziec ze az za cicho, bardzo dobre wyciszenie auta, brak szumu wiatru przy kazdej predkosci.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto z moca 272km spalanie max 13 litrow przy szalenczej jezdzie mozna uznac za znikome. Przy normalnej szybkiej jezdzie ok 9 litrow. Ceny czesci w wiekszosci jak w zwyklym 530d, glowna roznica to klocki, tarcze hamulcowe i wieksza ilosc oleju ktorego wchodzi ok 8-9 litrow. Poza przednimi tarczami wszystko pochodzi bezposrednio z m5 e60.
5,0
Stosunek jakość/cena
272km, spalanie ok 9-10 litrow, aktualne ceny tego auta to 35-40 tys. Do tego stosunkowo niska awaryjnosc, silnik bazowo taki sam jak w 530d, jedyna roznica to 2 turbosprezarki zamiast 1.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogolnie nie mialem zadnych problemow. Jedyna wada to szybko padajace czujniki parktronik ktory tak w praktyce i tak jest archaiczny i nie warto sie na nim opierac.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, dogrzanie silnika i skrzyni, dobre paliwo a auto odwdzieczy sie wysoka bezawaryjnoscia.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 535d 272KM 200kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Sedan