Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

lukasz, 6 lat temu
Silnik 525 d 197KM 145kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 197KM 145kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Sposób w jaki auto wchodzi w zakręty i jak gładko wybiera dziury mimo swojego przebiegu.
4,0
Całokształt
Wygodne, dobrze się prezentuje, wnętrze z dobrych materiałów, precyzyjnie spasowane, nie trzeszczy nie puka. Dobrze przyspiesza, dźwięk silnika sprawia radość.
Wrażenia
5,0
Silnik
6 cylindrów ładnie pracuje, oddaje moc na niskich obrotach, dobrze przyspiesza. Wymiana oleju poza ASO 350pln.
4,0
Skrzynia biegów
Daje komfort na co dzień, gładko pracuje, ale w zamian może być kosztowna. Jako normalną eksploatacje należy traktować wymianę oleju poza ASO 1000pln, wymiana konwertera na regenerowany to 2000pln (plus bezwzględnie olej). Remont skrzyni 5000-6000pln.
5,0
Układ jezdny
Świetnie zbiera zakręty, na dziurach jest cichy, dobrze tłumi. Jeżdżę na profilu 55. Kontrola trakcji powinna łagodniej obcinać moc - kiedy koła tracą przyczepność robi wręcz szarpnięcie.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód, boki ok, wsteczne lusterko słabo, boczne lusterka również słabo.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jest miejsce na łokcie, fotele wygodne, nie chce się wysiadać. Błędem jest ukryte menu w które trzeba wejść żeby zobaczyć np temp silnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedy ma grzać to grzeje, kiedy ma chłodzić chłodzi. Ustawiasz temperaturę raz i zapominasz o pokrętłach. Jestem wyczulony na wianie w twarz lub inne miejsca punktowo - 5tką schładza wnętrze, nie fragmenty ciała pasażera.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183cm, przy komfortowo ustawionym fotelu jest jeszcze zapas na regulacji. Przy przednich fotelach odsuniętych maksymalnie w tył pasażerowie nie mają już tak kolorowo.
4,0
Wyciszenie
Tłumi trzaski na dziurach czy bruku, dobrze spasowane wnętrze nie wydaje dźwięków, silnik pracuje na niskich obrotach więc nawet przy dużych prędkościach nie jest hałaśliwy. Gdyby jeszcze obniżyć szum opon i powietrza byłoby doskonale.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto używane głównie we Wrocławiu. Krótkie odcinki po mieście i wg komputera średnia na poziomie 10,8l. W cyklu mieszanym miasto na przemian z wioskami wychodzi około 8l. Trasa 300km po S8 na tempomacie przy 160km/h i mamy 6,7l. Przebieg to 250kkm, automat, do wymiany na dniach idzie konwerter (przeciąga biegi) być może ma to wpływ na spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym miał kupić nówkę to 2 razy bym się zastanowił czy wydawać ponad 220 000pln, ale cena używanego w dobrej kondycji jest kusząca.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic godnego uwagi jeszcze się nie wydarzyło. Kompresor klimy wydaje dziwne dźwięki więc pewnie trzeba będzie się nim zająć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia wymaga ingerencji. Jeżeli skończy się na konwerterze to jak dwumasa w manualu - przyszedł na niego czas i tyle. Jeżeli dojdzie do regeneracji całej skrzyni to z dobrze zmienię na źle :)

On - zużycie paliwa dla silnika 525 d 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Touring